Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flau for å ikke drikke øl?


Anbefalte innlegg

Øl smaker vått korn. Æsjebæsj.

Hahaha.. smakt det?

 

er vel forsåvidt ikke så rart når det er lagd av det :)

Jada, bruker å smake når kompiser drikker øl, bare for å sjekke om smaken har blitt bedre.

mente om du hadde smakt vått korn ;) men nå går vi waaay of the topic vel. Baklager

Eh, ja det også. Har du aldri smakt på mel i vann når du var liten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk på heftig smell som 15 åring med øl, er 23 no og liker fortsatt ikkje øl, berre lukta får magen til å vrenge seg. Kan anbefale Gøysaft og Sprit (må ha vatn og seff) . Har blitt møtt med undring MANGE ganger. "Gøy saft?? ka faen?" så får dei smake og WOW. Fishermans Friend, Jegermeifter, Balder er andre svært svært svært gode drikker. Har en stor kjærlighet for Jegerflaske som har låge i frysen så lenge at det er rim på flaska. aaah. nytelse.

Lenke til kommentar
Jeg vil bli full, jeg vil bare ikke smake alkoholen :fun:

 

Er som sagt ikke noen umulighet å få til det, er bare å begrense spriten i drinken. Men ser for meg at du ikke er fan av "jentedrinker" :p Da er nok strawberry daiquiri (?) utelukket. :D smakte én gang på Fridays i Oslo, og de kamuflerte (glemte) alkoholen godt.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar
Jeg vil bli full, jeg vil bare ikke smake alkoholen :fun:

 

Er som sagt ikke noen umulighet å få til det, er bare å begrense spriten i drinken. Men ser for meg at du ikke er fan av "jentedrinker" :p Da er nok strawberry daiquiri (?) utelukket. :D smakte én gang på Fridays i Oslo, og de kamuflerte (glemte) alkoholen godt.

 

Men det blir dyrt. Jeg gidder ikke ligge med alle i baren bare for å få billig fyll, liksom :whistle:

Lenke til kommentar
Øl smaker vått korn. Æsjebæsj.

Hahaha.. smakt det?

 

er vel forsåvidt ikke så rart når det er lagd av det :)

Jada, bruker å smake når kompiser drikker øl, bare for å sjekke om smaken har blitt bedre.

mente om du hadde smakt vått korn ;) men nå går vi waaay of the topic vel. Baklager

Eh, ja det også. Har du aldri smakt på mel i vann når du var liten?

Næh. Ikke som jeg kan huske, eller huske smaken hvis jeg har gjort det. Så nopes ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil bli full, jeg vil bare ikke smake alkoholen :fun:

 

Er som sagt ikke noen umulighet å få til det, er bare å begrense spriten i drinken. Men ser for meg at du ikke er fan av "jentedrinker" :p Da er nok strawberry daiquiri (?) utelukket. :D smakte én gang på Fridays i Oslo, og de kamuflerte (glemte) alkoholen godt.

 

Men det blir dyrt. Jeg gidder ikke ligge med alle i baren bare for å få billig fyll, liksom :whistle:

 

Du kan da mikse hjemme, smarten ;)

Lenke til kommentar

For min del er det motsatt, alltid likt øl, men klarer sjelden mer enn 2/3 rusbrus/ciderfør jeg blir kvalm da det er så inni helsikes søtt. Ellers ser jeg ingenting galt med å lære seg å like øl, da det er mye god øl der ute, og det er mye billigere. Blank sprit generelt er noe jeg holder meg unna, både etter jeg blei helt borte på bursdagen til en kompis som jeg nå ikke husker noe av og fordi jeg ikke liker vodka/rom. Whisk(e)y kan være godt, men bare en servering/glass per gang.

Lenke til kommentar
Skal gjøre det enkelt på neste fest, blande cola og sprit i en cola flaske eller no. Det jeg tenker da er om folka tror jeg drikker bare cola, detta er en fest med mange ukjente.

 

Hva så, om folka på festen tror du drikker cola? Ikke noe å skamme seg over det vel, og du vet jo selv hva flasken inneholder. Hvis folka på festen du skal på dømmer deg etter hva du drikker og ikke etter hvem du er og hvordan du oppfører deg, så sier det mer om dem enn det gjør om deg.

Lenke til kommentar
Jeg vil bli full, jeg vil bare ikke smake alkoholen :fun:

Fisherman (rød) fra fryser --> Achivement Unlocked.

 

 

OT: Jeg liker heller ikke å drikke mye øl. Den første smaker alltid godt, men så blir det bare dårligere for hver øl. Klarer sjelden å drikke masse fort nok til å bli veldig full av det, så kveld med kun øl blir bare slitsomt. Det er imidlertid godt igjen med en øl når det går en time eller to uten.

 

Føler det blir litt som Cola - selv om det er dritgodt, er det jo lite digg å drikke 3 liter Cola på en kveld.

Lenke til kommentar
Har ikke lest tråden, men trykk ned en øl hver gang. Da liker du det til slutt.

 

Hadde flere klassekammeretaer som drakk en øl annen hver dag, altså i uke dagene for å vende seg til det :p

Det er samme tog jeg har tatt. Jeg trodde lenge jeg ikke kunne drikke øl pga. cøliaki (glutenalergi), men så fant jeg ut for et par år siden ut at de mange typer lyst øl har veldig lite gluten i seg. Jeg tok da en øl til middag nå og dag. Det ble noe grøssing og halvdrukne flasker, men det tok ikke mer enn et par tre sixpacs før det faktisk var helt ok, og ikke lenge etter det igjen at det var godt.

 

Slik jeg ser det er det absolutt verd det å lære seg å drikke øl, for å bare kunne ta en kald pils eller fem er ofte voldsomt mye enklere enn alternativene.

Lenke til kommentar

litt primitivt, men den derre " øl er for menn og cider er for pyser " tankegangen er ganske regjerende i ungdomsmiljøer.

 

drakk cider når jeg først skulle drikke. øl er dritt. nå drikker jeg jo ikke da.. ikke akkurat en kraftprestasjon for noen på 17 år, men med tanke på miljøet jeg vanker i synes jeg det er sterkt. 9 mnd uten alkohol med unntak av en øl på nyttårsaften. den smakte piss forresten.

Lenke til kommentar

Drakk ikke øl før jeg heller, som mye annet i livet blir man vandt til det. Viss du VIL drikke øl anbefaller jeg deg å prøve en øl når du er litt tipsy-turvey. drakk øl en 3-4 ganger på byn når jeg allerde hadde begynt litt, etter det synes jeg øl var godt. Men nå drikker ikke jeg aaaaltfor ofte da.

 

viss ikke, HVORFOR må man drikke øl? som sagt, drakk i det før, men ikkeno å være flau over, viss noen kommenterer kan du jo alltids kommentere at du drikker sprit fordi det er bedre!?!

Lenke til kommentar

Øl er absolutt en drikk som kan læres å like.

Var ingen stor fan av øl i mine yngre dager og holdt meg helst til sprit og rusbrus. Men etter hvert som tiden går (og man var innom en jobb i en av norges bryggerier) blir det bare bedre og bedre.

Og jeg skal innrømme at det er ikke veldig mye som slår en iskald pils på sofaen etter en hard dag på jobb. :)

 

Men on-topic så har du ikke noe å være flau over hvis du ikke liker øl. Hver har sin smak, og det er ikke noe flauere enn det du gjør det til selv.

Lenke til kommentar
Jeg vil bli full, jeg vil bare ikke smake alkoholen :fun:

 

Er som sagt ikke noen umulighet å få til det, er bare å begrense spriten i drinken. Men ser for meg at du ikke er fan av "jentedrinker" :p Da er nok strawberry daiquiri (?) utelukket. :D smakte én gang på Fridays i Oslo, og de kamuflerte (glemte) alkoholen godt.

 

Men det blir dyrt. Jeg gidder ikke ligge med alle i baren bare for å få billig fyll, liksom :whistle:

 

nå blir det jo ikke billig fyll når du ikke klarer å drikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...