Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flau for å ikke drikke øl?


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 19 år, har aldri hat sans for øl, aldri koset meg med en øl. Får som regel grøsninger når jeg drikker det, å brekker meg omtrent noen ganger. Det gjelder all øl.

 

Så lurer jeg på da, burde jeg være flau over det? På de festene jeg har vært på har det gåt i smirnoff, cider, sprit blanda med cola osv.

Skal gjøre det enkelt på neste fest, blande cola og sprit i en cola flaske eller no. Det jeg tenker da er om folka tror jeg drikker bare cola, detta er en fest med mange ukjente.

 

Hva hadde dere tenkt om det var en fyr som ikke likte øl, å gikk rundt med en flaske med cola oppi? :p

 

PS: Håper dette er riktig kategori å poste denne.

Endret av Cjaay90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øl er vel aldri godt til å begynne med, er jo en smak du må venne deg til :)

 

Etter 4-5 øl renner det ned som all annen drikke.

 

 

Edit: på spørsmålet om det ser dumt ut for en 19 åring som drikker blanda cider og smirnoff med Cola, JA. Prøv deg heller på blandet sprit.

Endret av Tobias_usa
Lenke til kommentar

Jeg kjenner personlig mange som ikke liker øl. Ingenting å være flau over det.. Men nei, jeg ville ikke gått med colaflaske på fest :no: Ville heller kjøpt meg en lommelerke eller bare tatt med sprit og fått blandet det der.. Det må vell gå?

Forresten, har du prøvd heineken? Selv om jeg ikke er så glad i øl, så må dette være den jeg liker best, og veldig mange kompisser av meg drikker bare denne, for de liker ikke noen andre typer øl..

Lenke til kommentar

Å blande egene drinker går greit, det er ingenting sosialt nedverdigende med det. Å drikke cider, smirnoff, som er typisk "jente-drikker", kan bli påpekt og sett ned på ja. Så vil du unngå det, er det best å legge det fra seg, holde seg til drinker, eventuelt variere med noe annet som rom, jäger, whiskey, o.l

 

Greia med øl er forsåvidt at det er en vanesak. Brukte et halvt år på å lære meg å drikke øl, mest fordi det er økonomisk og veldig greit drikke når man er vant til det. Tips til deg, er å kjøpe f. eks 6 halvlitere og en halvliter cider. Ta en munnfull øl, skyld ned med cider når den stygge smaken kommer.

 

Det å kjøpe veldig lyst øl kan også være greit for å bli vant med drikken. Bud Light i USA er utrolig lys, og veldig snill for en som ikke liker øl-smak til å bli vant med den. Vet ikke om denne selges i Norge.

 

Good luck.

Lenke til kommentar

Det må nevnes at jeg aldri har vært på fest, men min oppfatning er at folk hadde tenkt rart om deg. Det er vel bare å innrømme at jeg hadde tenkt "L! L! L!" (taper) selv, med mindre jeg visste at du ikke likte øl.

 

Det er selvfølgelig egentlig ingenting å være flau over, bare synd at kulturen er sånn at du er en liten pingle hvis du ikke drikker. Det er vel mer akseptert å gå rundt med en Smirnoff enn en Cola, så du kan jo prøve det?

Lenke til kommentar

Ser jeg noen med ei colaflaske tenker jeg at personen drikker rom og cola. Hva andre drikker på fest er for meg ganske irrelevant, men det som faktisk er litt morsomt er å se folk tvinge i seg ting de ikke liker (og har brukt penger på) for å fremstå som tøffe. Ingenting slår brekninger, og artige ansiktstuttrykk gjennom to six-packer :)

 

Drikk colaspriten din du. Blir det får ille får du bare blande det ut på festen.

Lenke til kommentar

Søren til mange brukarar som las denne tråden då =o

 

Anyway, eg drakk meg sørpings på øl sånn i 17-årsalderen, og etter det hat eg ALDRI likt øl. Dvs, fekk brekkingar etter sjølv uhyre små mengder. Eg har vel difor i min venekrins blitt stempla som han som drikk cider, Baileys og vin. Dette passar meg utmerka, sjølv om det går litt meir pengar. Om folk byrjar å rakke ned på deg fordi du drikk cider får du berre svare med: "Eg veit du eigentleg har lyst på, men har ikkje råd", eller noko anna i ein humoristisk tone. Dette plar som regel å løyse problemet.

 

No i det siste har eg faktisk drukket ein god del øl, men dette har då kome gradvis av seg sjølv. Eg fyller 20 om ein snau månad om det var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Tips til deg, er å kjøpe f. eks 6 halvlitere og en halvliter cider. Ta en munnfull øl, skyld ned med cider når den stygge smaken kommer.

Dette vil nok hjelpe særs lite. Då er det mykje betre å heller kjøpe 4-5 ciders og eit par øl. Å presse nedpå øl i edru tilstand om du ikkje liker det skal godt gjerast.

Lenke til kommentar
Om folk byrjar å rakke ned på deg fordi du drikk cider får du berre svare med: "Eg veit du eigentleg har lyst på, men har ikkje råd", eller noko anna i ein humoristisk tone.

 

Du får det jo til å høres ut som om få ungdommer på fest liker øl. Kan ikke tenke meg å sitte å drikke på Cider, smirnoff eller hva søtt det måtte være lenger, fordi øl har rett og slett blitt en smak som passer meg bedre.

Endret av Tobias_usa
Lenke til kommentar

dersom du på død og liv må være brisen/litt full mens du er på en fest. da kan du ta noen raske shots i ny og ne. shots behøver ikke å smake noe særlig. bare jekke hode bakover og hive væsken bak i ganen mens du svelger.

 

du kan også prøve vodka med 7-up eller sprite dersom du ønsker det. finnes mange typer vodka ol ute. en kamerat av meg hadde en vodka med jordbær smak. han blanda den med sprite/7-up og da var det ganske god drikke ja. kan sikkert passe det.

 

men seriøst så er ikke drikke et must. fest handler om å være i godt humør. når jeg med andre er godt brisne og møter en annen som ikke drikker,men som er i godt humør.ja da bryr jeg meg ikke om du ikke drikker. poenget er at jeg har det gøy på min måte og du har det gøy på din måte. så lenge stemningen og humøret er bra så er alt bra.

Lenke til kommentar
Øl er vel aldri godt til å begynne med, er jo en smak du må venne deg til :)

 

Etter 4-5 øl renner det ned som all annen drikke.

 

Er motsatt for meg. De første 2-3 ølene går ganske greit, men etter det er det en kamp å få det ned :D

drikker du for fort da;P

 

Jeg drikker så sakte at jeg får kommentarer på det :p men foretrekker shots og sprit blanda med diverse fremfor øl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...