Gå til innhold

Hva kjøper du? DVD eller blu-ray?


Jo Are

Hvilket filmformat kjøper du?  

198 stemmer

  1. 1. .

    • DVD
      88
    • Blu-ray
      74
    • Laster ned
      37
    • Kjøper/ser ikke film
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at FullHD-tven kom i hus, kjøper jeg for det meste BD - da med en maksgrense på 150 kroner. Med mindre det er spesielle utgivelser jeg bare må ha. Ta for eksempel Star Trek som kommer om noen måneder. Den blir kjøpt på BD uansett pris.

 

Finner jeg gode tilbud på DVDer kjøper jeg det også, da PS3 oppskalerer helt kurant.

Lenke til kommentar

Går bare i Blu-Ray her etter jeg kjøpte PS3 et par dager før jul. Snart tatt igjen DVD samlingen min jeg begynte på for flere år siden :whistle: (det er ikke mange DVD'r da, rundt 70 :p)

 

Du kan jo scrolle ned til bildene på denne siden og se hvorfor mange av oss faktisk ser poenget med BD.

 

Jeg fikk nesten vondt i øynene når jeg så på DVD bildene :ermm:

Endret av Tord93
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

DVD eller Blu-Ray?:

 

Hvis du noen gang ser meg kjøpe en DVD, slipp alt du har i hendene og ring ambulansen! Fordi da er det noe alvorlig galt!

 

 

En Blu-ray får du for 50 NOK (jepp, nye også). Kvaliteten er mye, mye bedre, lyden og dynamikken er mye, mye bedre. En Blu-Ray vil se like god ut på en QFHD-skjerm også (QFHD er delelig med FHD).

 

Jeg synes ikke DVD ser noe fint ut, og dynamikken på lyden hører du forskjell på. For meg er valget enkelt!

 

Og jo mindre folk kjøper Blu-Ray, jo mindre utvikling får man (også i prisene). Og til 50 NOK kan ikke folk klage. De fleste har Blu-Ray-spiller (PS3 går under den kategorien).

 

 

 

[EDIT: Tråden dukket opp i aktive tråder, trodde den var ny. Men gjort er gjort, og elg er elg! ^^,)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

En Blu-ray får du for 50 NOK (jepp, nye også). Kvaliteten er mye, mye bedre, lyden og dynamikken er mye, mye bedre. En Blu-Ray vil se like god ut på en QFHD-skjerm også (QFHD er delelig med FHD).

Og jo mindre folk kjøper Blu-Ray, jo mindre utvikling får man (også i prisene). Og til 50 NOK kan ikke folk klage. De fleste har Blu-Ray-spiller (PS3 går under den kategorien).

Hvilken butikk er det som selger nye BD for 50 kroner?

Lenke til kommentar

Hvilken butikk er det som selger nye BD for 50 kroner?

Senest idag så jeg Blu-Ray-filmer til 50 NOK (2 for 99) på Jula. :) Der har jeg kjøpt filmen Moon (anbefales på det sterkeste) og en 2-in-1-film med The Hurt Locker og We Were Soldiers (begge fantastiske filmer!).

 

Så faktisk fikk jeg 3 fantastiske Blu-Ray-filmer for 99,- som tilsvarer nøyaktig 33 NOK per film i dette tilfellet. :) Tror det er en del kvalitetsfilmer der.

 

Mener å huske at jeg så filmen Wild Target der, som er ganske bra (ny, britisk komedie).

 

 

Og så har du jo diverse nettsider, både innenlands og utenlands. Det er ikke uvanlig å se slike priser. Nå er det en god stund siden jeg har handlet slik på nett (må prioritere økonomien min på andre ting akkurat nå).

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt betaler for DVD-ene. Blu-Ray er i mange tilfeller også billigere og er 10 ganger bedre! Det er nesten som at du blir lurt.

 

Jeg kommer sikkert til å tipse om nettsider jeg bruker senere, men har ikke listen her. Du finner også mange sider med diverse tilbud (2 for 99, 3 for 2, gratis frakt osv.). De jeg kan i hodet er Play.com, Amazon.com, Platekompaniet.no og CDON.no, men jeg vet det finnes flere som også kan være billigere.

 

Prisene varierer fra butikk til butikk og fra film til film, og endrer seg også over tid. Her gjelder det å sjekke litt rundt. Og som jeg har erfart så finnes det også lokalbutikker med gode Blu-Ray-priser. :)

 

På Prisjakt/Prisguide finner du også flere norske butikker som kanskje kan være et alternativ.

 

Blu-ray er tingen! ^^,

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Er på tide ihvertfall. :) Du får sikkert en liten sum for alle DVD-ene dine, og da blir det ikke dyrt å kjøpe nytt.

 

Du hadde Blu-Ray-spiller, var det så? Da er du jo godt igang. Har du FHD-TV og hjemmekino også? ;)

 

 

Jeg bruker faktisk PC-en til avspilling av filmer. Med avspilleren MPC-HC med LAV-filter (bilde og lyd for 10-bit bilde og bitstreaming bl.a.), MadVR rederer (dekoding via CPU og gir best bildekvalitet), ReClock (synkroniserer lyd og bilde). De andre filterene husker jeg ikke navnet på i farten. :)

 

 

 

EDIT: Og med det var tråden gjenopplivet igjen... :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...