Gå til innhold

Hva kjøper du? DVD eller blu-ray?


Jo Are

Hvilket filmformat kjøper du?  

198 stemmer

  1. 1. .

    • DVD
      88
    • Blu-ray
      74
    • Laster ned
      37
    • Kjøper/ser ikke film
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner en Dvd og BD i pollen. Har ikke gått fulstendig over over til BD enda, men det går i en god blanding. Nye filmer og kanskje spesielt gode filmer skal jeg med tiden få på BD, men for det meste går det i DVD grunnet pris og at jeg enda ikke har BD spiller. Filmens innhold og budskap er vel ofte viktigere for min del, selv om mange filmer gjør seg svært godt med et bilde i høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med å kjøpe DVD'er når det finnes BD-utgaver, kvalitet er ofte sinnsykt mye bedre, så valget er enkelt. Det koster litt ekstra, men er verdt det.

Det er jo ikke dermed sagt at dvd-kvaliteten er dårlig. Det har funka for meg i alle år, og jeg er ikke blant gutta som blir opphisset av at bildet er litt skarpere. Denne karen investerer ikke i BD før DVD har fått siste spiker i kista.

 

Enig. Når jeg sitter og ser på DVD-filmer tenker jeg ikke over at jeg trenger kvaliteten noe bedre. Derfor kjøper jeg også DVD'er frem til hele formatet er eliminert fra jordens overflate.

 

Litt seint svar det her, men la gå.

Selv syns jeg DVD er svinaktig godt med en god oppskalerer, og har fått høre det flere ganger fra mine "HiFi-venner" at jeg er dum som fortsatt kjøper DVD også. Om filmen ikke finnes på BD ser jeg absolutt ingen betenkeligheter med å kjøpe den på DVD. Det er fortsatt filmen som står i fokus, selvom jeg gjerne sier ja takk til DTS HD Master Audio og et nydelig bilde, for jeg er også en lyd og bilde freak =]

Nå har ikke jeg kjøpt film på et par måneder (og det har vært svært vanskelig), grunnet andre oppgraderinger, men det siste jeg kjøpte var faktisk 5-6 DVD'r, 2 av dem hadde faktisk 4:3, men nå syns da jeg også det er litt sjarm :blush:

Må nevnes at PQ på DVD er meget varierende, men har laget min lille liste over filmen som har et bra bilde:

Horton Hears a Who, Bank Job, Crank, Thank you for Smoking. Hmm, jeg husket visst ikke flere.

 

Uansett, DVD er et bra format, men trenger en god oppskalerer!

Lenke til kommentar

Jeg kjøper fortsatt bare DVD. Har ingen planer om å gå over til Blu-Ray før DVD er borte for godt. Synes kvaliteten på DVD er mer enn god nok også så det er ikke noe jeg bryr meg om. Selvsagt er det digg med sylskarpe bilder på skjermen, men som regel blir det bare i begynnelsen av filmen at jeg legger merke til dette og i resten av filmen er det det samme. Så da ser jeg ikke helt vitsen i å betale mye for noe jeg kan få for en billigere penge.

Lenke til kommentar
Kjøper DVD. Den åpenbare grunnen er at jeg verken har BD-spiller eller tv med full HD. Kommer neppe til å kjøpe det på en god stund heller. Dessuten har jeg aldri hatt noe å utsette på kvaliteten på DVD-filmene jeg kjøper til rundt 50-lappen uansett :)

Du trenger strengt talt ingen Full HD for å virkelig nyte BD, med mindre du sitter nærmere enn 2m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...