hopless Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Driver å jakter på fisheye linser om dagen, og har funnet disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...2923155304#DESC og http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=555000 denne. Nå står det semi fisheye linse på de.. hva er forskjellen på denne og vanlige fisheye linser? Festeanordningen ser litt jalla ut, vil den holde seg på under tøff bruk? Jeg konverterer stort sett alle filmer jeg lager til divx, vil linse kvaliteten ha noe å si for meg da? Og ett siste spørsmål, linser sendes vel som annet videoutstyr tollfritt fra utlandet? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Selv på de små bildene på ebay siden kunne jeg se CA (farve-utglidning). Hvis du går hit: http://raynox.co.jp/comparison/video/comp_...5303.htm#qc-303 så kan du se at det er snakk om virkelig elendig kvalitet. Av Ranynox linsene så er det bare de som har Pro i navnet som er av tilnærmet brukbar kvalitet. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Når det først er nevnt, må jeg bare samtykke med Kristallo. Jeg har selv kjøpt en Prolinse fra Raynox, men den har ingen ting å stille opp mot originallinser. Lenke til kommentar
legofred Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Semi-fisheye er nærmere vanlig vidvinkel og gir bl.a. mindre "forvridd" bilde enn "skikkelig" fisheye. Men effekten ved f.eks en 0.3x er ganske heftig likevel. Har selv en semi fisheye linse fra Raynox med en slik festeanordning, XL3000Pro. Den er en del tyngre en de du har sett på, og henger greit på. fordelen er at det går kjapt å sette linsen på, men skal du løpe og herje rundt er ikke denne løsningen å anbefale. Raynox's vidvinkler er ikke tingen hvis du skal ivareta kameraets potensiale på bildekvalitet. Bl.a. blir det ofte uskarpe bilder, spesielt i hjørnene av bildet. Men du kan få ganske bra bilder likevel i mange situasjoner, f.eks utendørs i godt lys. Er selv veldig fornøyd med kvaliteten i forhold til prisen. Greit nok hvis du bare skal "leke" litt. Du får middels kvalitet til en svært lav pris. Varene er bare tollfrie dersom verdien er 200 NOK eller mindre. Det er vel bare bøker denne regelen ikke gjelder. Nesten utrolig at jeg fremdeles er imot EU! Fredrik Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 las på dinside.no for ei veke sida at all toll på forbrukerelektronikk, musikk, video, etc er vekke no.... Lenke til kommentar
legofred Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Har ikke hørt noe om det, og finner ikke noe om det, annet enn at finansdep. ikke vil fjerne tollgrensen... Om du har rett, skal jeg tømme kontoen! Link til den artikkelen på dinside.no? Fredrik Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 http://www.dinside.no/php/art.php?id=88090 må no vere sånn å forstå dette...? Lenke til kommentar
legofred Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hmm. Forvekslet mva og toll. Det er selvsagt mva som irriterer, når dette kommer på toppen av prisen på en vare som selges til fullpris i utlandet. Gyberer går greit, for det er vi så vant til her i Norge. Så, ja de nevnte varene er tollfrie og gebyrfrie, så lenge du lar tollvesenet ta seg av fortollingen (for MVA slipper du ikke unna!) Man kan f.eks, ved store pakker som går via postterminalen i oslo, reservere seg mot at opsten fortoller (posten har høyt fortolingsgebyr) ved å sende en mail til [email protected] og skrive noe ala: Jeg ønsker å reservere meg for at Postens godssenter i Oslo skal fortolle pakker fra utlandet. så ber du om en bekreftelse på at mailen er mottatt og at det er registrert Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 det hørtes ganske lurt ut... angående moms og fullpris i utlandet, så har du rett til å få fråtrekt momsen i det landet du kjøper i(den er ofte mindre enn noreg desverre), men det kan kanskje vere vanskeli med webshopper....? Lenke til kommentar
legofred Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Nettopp. mva ødelegger alt. og nesten ingen har så høy mva som norge (sverige har faktisk 25% - eller 1/4! - men de har på en annen side ikke så mange teite avgifter og gebyrer på alt mulig) Bestiller selv stortsett ting fra USA, som i de fleste stater ikke har skatt på varer ut i det heletatt). Irriterende å betale mva på ting fra utlandet som ikke engang selges i Norge... regelverket er så teit at man bare må ta det hele med et smil Da jeg fortalte en fyr i australia at MVA i NORGE er 24%, trodde han ikke noe på det Lykke til med handelen, uansett! scandinavianphoto.se skal være en seriøs butikk. Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå