Gå til innhold

BK: Sportacus ruler!

Anbefalte innlegg

De som har hengt rundt her en stund, har fått med seg at jeg liker å fikle med bilder — og å provosere litt. Alt kan forbedres/endres, og jeg elsker det — selv om det ofte går lenger og lenger mellom hver gang jeg tar meg anledning til å "kaste bort tid" (fruens definisjon) på slikt. Fiksing skjer som regel før/under fotograferingen nå for tiden, og da er det bare morsomme endring å ryne seg ut på.

Det meste av fotografering, det siste halvåret i alle fall, har blitt enten arbeidsrelatert eller av jentungen nede i kjellerstudioet. Men siden det er så kaldt der nede, skjer ikke det så ofte heller nå på vinteren.

Denne helga hadde vi derimot besøk, og ungene hadde på seg kostymer. Dermed endte utstyret opp i stua så jeg hadde en grunn til å leke med kameraet, som følte seg litt aleina og forlatt. Vår venn på besøk fikk da tested en del falske smil, før vi endte opp med noe brukende.

For de som har tatt bilder av unger, og gjerne flere i slengen, så vet dere hvor håpløst det er å tro at en runde foran kameraet skal skje på fotografens premisser, så jeg er ikke så forferdelig interessert i tanker om hva som ikke funker med ansiktsuttrykk og slik, for der må man bare ta det man får ...

Jeg har allerede tatt meg litt ut på ermet på høyre side, men er ikke så sikker på om jeg er i mål der enda. Kragen fikk seg også en rask runde, men den er jeg definitivt ikke helt ferdig med ...

post-79107-1234817856_thumb.jpg

post-79107-1234817863_thumb.jpg

post-79107-1234817869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OMG jeg er så lei av å se på spratacus og robbie rotten. :omg:

Tror dette må være det kjipeste foreldre må igjennom, det å se teite barneserier :p

Men lykke til :)

Edit: jeg ver ikke med på det siste bildet og kragen, skulle den være slik eller?

Endret av Inc
Lenke til kommentar
OMG jeg er så lei av å se på spratacus og robbie rotten. :omg:

Tror dette må være det kjipeste foreldre må igjennom, det å se teite barneserier :p

Hvor vidt spratacus eller robbie rotten er kule eller ei, får vi diskutere i en annen tråd :cry:

Barnebilder er generellt vanskelige, da de ikke er lette å styre. Jeg synes du har fått god kontakt med gutten og han virker trygg på fotografen. Personlig har jeg ikke så mye å utsette på lyset, men det første bildet fungerer for meg best, da bakgrunnen ikke stjeler oppmerksomheten.

Mvh. Rosseha

Lenke til kommentar

Det blir ikke kjedelig med bilde med så mye nøytral/grå bakgrunn?! Det var derfor jeg begynte å sprite opp bildet uten å ta helt av — for å ikke krangle for mye med hovedmotivet. Egentlig ville jeg ha et bilde av LazyTown i bakgrunnen, men finner ikke annet enn frimerkestørrelser av den.

Jeg hadde håpet på mer meninger om disse fremmedelementene, og kanskje en (god) idé om noe som kunne tilføre bildet noe mer enn slik det kom ut av kameraet. Men når eksponeringen ikke er på trynet og det ikke er noen horisont m.m. å rette på er det kanskje ikke så mye å hente her ...

Forøvrig, takk til dere som har orket å ta "bladet fra munnen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...