reitsma Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ønsker meg en alt-i-ett løsning, dvs en HTPC med blue-ray, mulighet til å spille av .avi og andre filmformat og surfe på nettet bl.a. I tilleg lurer jeg på om det fins modeller som har mulighet med CI tilkoblinger (Conax) til bruk for satellit signaler (CanalDigital). O ja, hadde vært fint med bra lydutgang selvsagt (optisk f. eks.?). Fins slike masjiner eller må de bygges selv? Kikket litt rund på nettet men finner ikke en med riktige kvalifikasjoner, har ellers 0 (null) peiling hvordan en bygge pc... Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ønsker meg en alt-i-ett løsning, dvs en HTPC med blue-ray, mulighet til å spille av .avi og andre filmformat og surfe på nettet bl.a. I tilleg lurer jeg på om det fins modeller som har mulighet med CI tilkoblinger (Conax) til bruk for satellit signaler (CanalDigital). O ja, hadde vært fint med bra lydutgang selvsagt (optisk f. eks.?). Fins slike masjiner eller må de bygges selv? Kikket litt rund på nettet men finner ikke en med riktige kvalifikasjoner, har ellers 0 (null) peiling hvordan en bygge pc... Takk for hjelpen. tja, jeg har ikke sett noe "ferdig" mediasenter med alt dette, du kan vel bestille dette via noen nettbutikker, som bygger for deg. men personlig syns jeg du skal prøve og bygge selv, hvis du interiserer deg for det! det er ikke vansklig som mange skal ha det til. evt oppsett: oppsett. Endret 19. februar 2009 av Nokia_dell Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Takker! Har vært litt innpå dette også ved avforum, skal lese litt på temaet i helgen og sannsynligvis kjøpe utstyr til en bra basis og bygger derfra. Budgett ligger rund 6000-7000 nok, skal se om jeg klarer det. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 ^ Hm... blir fort dyrere med DVB-S + CI + CAM etc. Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hvor mye dyrere hvis jeg tar oppsettet fra Nokia_dell..? Jeg regner men jeg kjøper det meste i utlandet, dvs Nederland eller ebay. Kommer til å bruke XP etter alt sanns. (har jeg liggende, Linux vurderes men virker litt for avansert for en nybegynner). Ikke sikkert om ev lydkort/grafikkort men hvis en må velger vil jeg heller satser på å komme i gang med satellit først. Endret 21. februar 2009 av reitsma Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Tja.. det kommer litt ann på løsningen, men en ca 1K (uten CI og CAM) -2K (med CI og CAM). PS: Hovedkortet i oppsettet er et dårlig valg IMO, da det mangler både HDMI og SPDIF. En 50-lapp opp (tror jeg det var) så får du dette med. Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Har nå kommet fram til følgende: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=93672 Passer alt i kabinettet, eller blir det trangt..? Noe kommentarer? Hvor finner jeg pixel innstillinger til hovedkortet? Tror tv 'liker' best 1360x780, blir ikke klokere etter å ha vært inne på MSI sin webside... http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...mp;prod_no=1617 Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ville heller valgt hovedkortet Asus M3N78-EM som har bedre innebygget lydkort. (7.1 lyd over HDMI), saa kan du ta ut skjermkortet fra oppsettet ditt. Jeg har BluRay spilleren i oppsettet ditt, den passer ikke helt i kabinettet og du maa skjeare bort litt plast. LG GGC-H20L burde passe bedre. Tror CPU kjoeleren blir litt for stor for dette kabinettet, ville valgt Scythe Ninja Mini. (passiv kjoeler). Hvis du ikke trenger den analoge tuneren er Terratec Cinergy C (med CI) billigere, og virker under linux. Ulempen er at CI modulen tar opp en PCI plass. Her har du mitt forslag til oppsett. (mye raskere CPU, men omtrent samme totalpris). CPUen jeg har i min handlevogn vil gjoere skjermkortet bedre pga. raskere minnekontroller. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86875 Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå