CFM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja som overskriften så fungerer bare æøå på startsiden. De andre sidene får jeg "Bilder fra gÃ¥turen fredag 13. Februar 2009." osv.. Jeg bruker denne på alle sidene, men alikevel vil det ikke fungere. <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> Noen tips? UTF-8 fungerer i hvertfall ikke. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Du må nok bruke UTF-8. Problemet ligg i filas interne encoding - noko ein lett kan gjere noko med. Kva program redigerer du med? Sjå om du ikkje kan endre på noko (type Document eller File settings) eventuelt når du lagrer dokumentet. Har same problem sjølve av og til. Før eg fann det ut sleit eg mykje. Brukte å skrive æ for æ, ø for ø, óg å for å. Men ikkje gjer det. Sjå om du kan endre noko File Encoding. Somsagt er det lettare om du fortel meg namnet på programmet/text editoren du bruker. Redigert: Men bruk UTF-8! Endret 17. februar 2009 av steffenz Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takker for tips Fikk det til nå. Jeg hadde gjort alt riktig, men jeg hadde glemt å endre disse tegnene tilbake til æøå Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hehe, har godt på samme smell sjølve.. Har endelig endra "alt" trur eg - så har eg glemt å endre dei faktiske tekna. Fort gjort, du er ikkje åleine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå