Gå til innhold

Falske skilter på finn.no ?

egils

Anbefalte innlegg

Heia sjekk ut denne annonsen på finn http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16271160

Den har et regskilt som ikke finnes i registeret, på bildet av bilen er det PP skilter som ikke finnes i registeret.. på linken til statens vegvesen ser det ut til at riktig nummer er oppgitt..

Skikkelig stilig å legge ut bil til salgs med falske skilter :dribble: men jeg kan jo ta feil da.. men måtte flire litt...

Endret av egils
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om bildet bare er av en annen bil da? Som er lik den som selges. Mange som ikke gidder og ta bilde.

Opplevde dette selv i fjor at motorsykkelen min stod til salgs. Dvs det var en forhandler som hadde kopiert annonsen som stod ute når jeg kjøpte sykkelen min (kjøpte den av en privatperson som ikke har noe med denne forhandleren å gjøre).

Denne forhandleren skulle selge en tilsvarende sykkel og brukte bildene fra den kopierte annonsen. Sykkelen hadde jeg hjemme i garasjen...

Endret av picpac
Lenke til kommentar

Skiltene kan ha blitt stjålet, og bilen har da ha blitt tildelt nye skilter og nytt registreringsnummer (BR66296), etter at bildene ble tatt. Eieren bor i Rykkinn, og da er vel Billingstad nærmeste trafikkstasjon, som gir ut nettopp BR-skilt. Bilen er forøvrig begjært avregistrert pga ikke vist til kontroll, iflg Statens Vegvesens sider....

Lenke til kommentar
Skiltene kan ha blitt stjålet, og bilen har da ha blitt tildelt nye skilter og nytt registreringsnummer (BR66296), etter at bildene ble tatt. Eieren bor i Rykkinn, og da er vel Billingstad nærmeste trafikkstasjon, som gir ut nettopp BR-skilt. Bilen er forøvrig begjært avregistrert pga ikke vist til kontroll, iflg Statens Vegvesens sider....

Du får ikke nytt regnr. om skiltene dine blir stjålet.

Lenke til kommentar

Det trodde jeg da man gjorde. Far min hadde gammel stil DK-skilt men de ble stjålet og han fikk 2001-2006-stil CF-skilter... Man kan jo ikke ha to sett av samme nummer kjørende rundt...

Lenke til kommentar

Det trodde jeg da man gjorde. Far min hadde gammel stil DK-skilt men de ble stjålet og han fikk 2001-2006-stil CF-skilter... Man kan jo ikke ha to sett av samme nummer kjørende rundt...

Skiltene følger bilen til den blir vraket, stjålet eller ei.

Lenke til kommentar

Så det vil si at jeg kan stjele skiltene til noen som har samme bil som meg, sette det på min bil og kjøre svin forbi fotobokser. Og han andre får bota.

Lenke til kommentar

Så det vil si at jeg kan stjele skiltene til noen som har samme bil som meg, sette det på min bil og kjøre svin forbi fotobokser. Og han andre får bota.

Du må jo gjerne prøve. Fotobokser tar ikke bare bilder av kjennemerkene vet du. Videre blir det vel registrert i noen sentrale systemer at akkurat det kjennemerket har blitt meldt stjålet. Det er såvidt jeg vet ett eneste tilfelle der en bil har fått dispensasjon til å bytte kjennemerke, det var en Ferrari som tidligere var tilknyttet en kriminell gjeng. Der fikk forhandler (tror det var Autostrada) dispensasjon til å bytte regnr. da tidligere regnr. kunne utgjøre en fare for ny eier.

Lenke til kommentar
Det er såvidt jeg vet ett eneste tilfelle der en bil har fått dispensasjon til å bytte kjennemerke, det var en Ferrari som tidligere var tilknyttet en kriminell gjeng. Der fikk forhandler (tror det var Autostrada) dispensasjon til å bytte regnr. da tidligere regnr. kunne utgjøre en fare for ny eier.

Hvordan forklarer du da at denne gamle toyotaen (1996) har et nyere (BR66xxx, sannsynligvis fra ca 2008) reg nummer?

Lenke til kommentar
Det er såvidt jeg vet ett eneste tilfelle der en bil har fått dispensasjon til å bytte kjennemerke, det var en Ferrari som tidligere var tilknyttet en kriminell gjeng. Der fikk forhandler (tror det var Autostrada) dispensasjon til å bytte regnr. da tidligere regnr. kunne utgjøre en fare for ny eier.

Hvordan forklarer du da at denne gamle toyotaen (1996) har et nyere (BR66xxx, sannsynligvis fra ca 2008) reg nummer?

Bruktimport.

Lenke til kommentar

Jeg for min del finner det lite sannsynlig at eieren selger en bruktimportert (i 2008), rød 1996 Toyota Carina 2.0D 4-dørs (iflg. mekonomen), og at han orka å spore opp bilder av en annen rød 1996 Toyota Carina 2.0D 4-dørs, istedenfor å ta bilder av sin egen bil.

Dessuten er det jo pussig at PP15197 ikke finnes i registeret, er nok fordi det er STJÅLET!

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...