Gå til innhold

Binding uten å ha bindt seg?

Anbefalte innlegg

Hei godt folk. Mitt spørsmål er som følger. (litt historie medfølger)

I dag mottok jeg regning ifra min Golf Klubb. Medlemskapet er for en sesong og koster 5300.-

Jeg tenkte da at, dette har jeg ikke tid til i forhold til at jeg har kjøpt meg et hus som skal pusses og barn som skal pleies etc etc etc.

Jeg går da inn på nettsiden til min klubb og leter frem "Medlemskap" slik at jeg finner ut hva det koster for meg å stå som passiv medlem. Da jeg leser gjennom ser jeg en setning:

"Medlemmene hefter for kontingent i den medlemskategori man automatisk er i den 01.01. dersom klubben ikke har fått skriftlig melding om noe annet innen 31.12. foregående år."

Jeg mener å ikke ha mottatt noe skriv som sier at jeg automatisk blir en "den som tier samtykker" medlem.

Jeg forstår at det kan virke som om at jeg påroper meg "ignorance is bliss" men føler vel egentlig dette blir presset litt på meg.

Er det noen som kjenner lovene angående dette?

Jeg har sendt dem en epost hvor det enkelt står et spørsmål om det er mulig å settes som passiv bruker da jeg ikke kommer til å ha tid dette året. (jeg ser at det ikke er klubben sitt problem per say, men allikevel føler jeg at det ikke er gitt noe/nok/klar beskjed om dette.

All hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du leste ikke igjennom en kontrakt hvor dette stod da du medlte deg inn?

Jeg husker ikke direkte kontrakten nå men mener bestemt at dette ikke kan ha stått da jeg er ganske sikker på at jg ville reagert på det.

Tar jeg feil så tar jeg feil, ok. Men tror ikke det.

Lenke til kommentar

Avtalerettslige prinsipper spiller vel en vesentlig rolle her. Dersom kontrakten faktisk inneholder dette punktet og trådstarter har godtatt kontrakten så skal det vel vanskelig la seg gjøre å sno seg unna er jeg redd.

Du får håpe på et positivt svar på din henvendelse til klubben.

Inneholder ikke den underskrevne kontrakten dette punktet derimot kan dem ikke gjøre det som står på sidene dems gjeldende. Det er en forutsetning at punktet er å finne i selve kontrakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...