Såni Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har en 1 og et halvt år gammel Acer 5920G pc. PC'en har blitt pent brukt, men nå har ladderen taket for seg. Ledningen har slitt av innvendig og når jeg plugger den inn kan det ryke. Har disse pcene noe form for garanti, eller må jeg rett og slett kjøpe ny lader? Har forsikring også. Evt. hvordan står jeg juridisk mtp forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Om ledningen er slitt av innvendig etter 1.5 år så er det etter min mening ingen mangel ved laderen. Mener derfor du ikke har krav på gratis ny. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Broren min har en Compaq der laderen streika etter et par uker. Han hadde behandlet den svært forsiktig. Fikk ny uten spørsmål. Riktignok var det en skole-PC med gunstig reparasjonsavtale. Han kunne vel ødelagt den med vilje og fortsatt fått ny lader gratis. En lader skal holde nesten evig. Hvis du vet at du ikke har snublet i ledningen, eller på annen måte skadet den ved misbruk, skal du ha krav på ny. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Broren min har en Compaq der laderen streika etter et par uker. Han hadde behandlet den svært forsiktig.Fikk ny uten spørsmål. Riktignok var det en skole-PC med gunstig reparasjonsavtale. Han kunne vel ødelagt den med vilje og fortsatt fått ny lader gratis. En lader skal holde nesten evig. Hvis du vet at du ikke har snublet i ledningen, eller på annen måte skadet den ved misbruk, skal du ha krav på ny. Dersom kablen er har slitasje som gjør at den ikke virker, så er ikke det noe som dekkes. Dersom du behandler produktet korrekt så vil det ikke oppstå slike skader. Kunde har ikke krav på ny lader i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå