Gå til innhold

Spørsmål angående 2x 3870x2

Fylla

Anbefalte innlegg

heisann, har nå fådt mitt andre sapphire 3870x2 kort og skal kjøre dette SLI / Crossfire.

har ikke gjort dette før men lurer på hvordan dette gjøres, har fådt med den broen som skal kobles mellom skjermkortene men hvordan aktiverer jeg og hva må jeg gjøre for og få det andre kortet til og virke for og si det sånn? har ikke montert det enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et crossfirehovedkort så setter du begge skjermkorta inn i riktige spor og setter på crossfirebrua. Husker ikke om det er 1 eller 2 crossfiretilkoblinger på hvert kort, men det spilte i hvert fall ikke noe rolle om du kobla på 1 eller 2 bruer. Så kobler du til alle de nødvendige strømkablene. Starter opp PCen og går inn i CatalystControlCenter og trykker på "Enable Crossfire" samt setter "Catalyst A.I." på advanced. Da bør det fungere.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå har jeg mottat et skjermkort av samme type 3870x2 som jeg har fra før.

problemet nå er at det viser seg at CrossFire broen er ikke lang nok til og rekke til det andre kortet.

har et Hoved kort med 4 Pci Express MSI og broen når ikke til det andre kortet, finnes det noen plasser der jeg får kjøpt en crossfire bro som er lengre?

Lenke til kommentar

Det hovedkortet du har der er nVidia-chipset, og støtter derfor SLI (2x nVidia kort), og ikke Crossfire (2x ATI kort). Det er kun Intel chipset som støtter Crossfire per dags dato, og Intel X58 støtter både CF og SLI.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
nå har jeg mottat et skjermkort av samme type 3870x2 som jeg har fra før.

problemet nå er at det viser seg at CrossFire broen er ikke lang nok til og rekke til det andre kortet.

har et Hoved kort med 4 Pci Express MSI og broen når ikke til det andre kortet, finnes det noen plasser der jeg får kjøpt en crossfire bro som er lengre?

vist du bruker en blå å en lyseblå pcie port burde brua vere lang nok den. hovedkortet du linker til er bassert på amd 790fx chipzet å ikke nvidia. å støtter crossfire fult ut.

Lenke til kommentar

det går ikke og bruke 1 mørkeblå og en lyseblå siden Kjøla på kortene er så stor at det er såvidt det blir luft tilgang på skjermkort nr 1. da nr 2 blir klistret til nr 1.

men fant en bro i Hovedkort esken og den var mye lengre så nå fikk jeg det til :)

trodde jeg var fortapt med en lusen Bro som ikke rakk til hverandre som fulgte med skjermkortet :)

takk for hjelp :)

Endret av Fylla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...