TOH65 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei! Er det noen som har erfaring med denne sekken: Think Tank Rotation 360 http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.asp...mp;plid=100505# Jeg går en del i naturen og kunne tenke meg en ryggsekk som rommer kamra med et eller to objektiver og har plass for litt mat og drikke. Kansje et klesplagg i tillegg. Det må være mulighet for å hanke på en tripod. Jeg har sett litt på "Lowepro Dryzone Rover" og Think Tank Rotation 360 kan også være et alternativ. Den har en litt spennende konstruksjon og lurer derfor på om noen har prøvd den. Jeg bruker en liten skulderbag med plass til kamra med to objektiv i tillegg som walk a round bag i dag. Det fungerer fint til daglig, stort sett den beste løsningen til det meste. MEN er fryktelig tungvint på fjelltur. Jeg har vært oppe på fjellet og gått på ski i dag og jeg tror ikke skulderbagen blir med på så mange slike turer til. Tor Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nei, men jeg vedder på at noen på Cambags har... http://www.cambags.com/camera_mainpage.htm...rames.htm&2 Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Nei, men jeg vedder på at noen på Cambags har...http://www.cambags.com/camera_mainpage.htm...rames.htm&2 Ja det var det. Denne fyren var i hvertfall overbevist. Jeg bestiller sekken, så får jeg teste ut selv. Man må ta noen sjanser.. Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Hei! Da har jeg fått sekken, så jeg tenkte å formidle førsteinntrykket. Sekken er solid og kraftig bygget med solide glidelås. Det er mange fikse detaljer og løsninger: Regntrekk ligger klar i lommer. Feste for tripod ligger i lommer og gjemt når man ikke trenger det. Det er rikelig med "skillevegger" så det er mange innredningsmuligheter. Sekken er ganske "stiv" og den står stødig oppreist på de fire knottene på undersiden. Det er god plass for minnekort, rensesaker og det man ellers trenger. Det er solide hemper utenpå sekken for å henge på alt mulig. Det også mulig å henge kamraet etter bæremeisene med ekstra remer med karabinkroker som følger med. Det er faktisk mulig å låse glidelåsene med små hengelås, slik at langfingrede ikke ubemerket åpner og forsyner seg mens man for eksempel står i kø. Sekken virker tung men samtidig god å ha på. Ryggputer og bæremeiser vitner om at sekken er beregnet for å bæres. Både øvre og nedre del er beregnet for kamrautstyr. Nedre del rommer kamra med objektiv + et eller to objektiver i tillegg. (Kommer an på størrelsen) Øvre del rommer flere objektiver og blits. Nikon 300mm f/4 får plass sammen med en liten termos. På tur holder stort sett det nedre rommet til fotoutstyret. Jeg drasser aldri på mer en jeg har bruk for. Det øvre rommet holder til mat og drikke, men det blir liten plass til ekstra klær. Til dagsturer vil det være plass nok. Dette er uten tvil en sekk som er beregnet for bære med utstyr ut i felt. Men jeg synes skulderbaggen er mer egnet til daglig lagring av fotoutstyret. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg liker sekken ennå. Det blir et par fjellturer før jeg vil si noe mer om det. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå