Loukomalada Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei! Merker at Fpsen dropper veldig i hoved byer og områder med mye folk og effekter, stort sett over alt alene og i mindre områder/byer med lite folk holder fps seg helt stabilt cap 60fps. Kjører nesten alt på max, uten om view distance den er medium med 1280x1024. Har et 8800gts kort ([email protected] cpu og 4gb ddr2 ram) Mitt mål er å kunne kjøre uten fps drop på max på alle innstillinger uansett situasjon. for dere som spiller dette spillet: Er fult klar over at dei fleste maskiner kjører dette spillet glatt, men prøv med nesten 80spillere sammlet(feks AV, evt et raid i ironforge) som kaster spells og se kor mye drop rate du får da Lurer på og oppgradere skjermkortet, men er litt i tvil om det vil utgjøre noe forskjell eller om spillet blir cpu cappa? da eg kjører relativt lav oppløsning. Takker for svar Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hei! Merker at Fpsen dropper veldig i hoved byer og områder med mye folk og effekter, stort sett over alt alene og i mindre områder/byer med lite folk holder fps seg helt stabilt cap 60fps. Kjører nesten alt på max, uten om view distance den er medium med 1280x1024. Har et 8800gts kort ([email protected] cpu og 4gb ddr2 ram) Mitt mål er å kunne kjøre uten fps drop på max på alle innstillinger uansett situasjon. for dere som spiller dette spillet: Er fult klar over at dei fleste maskiner kjører dette spillet glatt, men prøv med nesten 80spillere sammlet(feks AV, evt et raid i ironforge) som kaster spells og se kor mye drop rate du får da Lurer på og oppgradere skjermkortet, men er litt i tvil om det vil utgjøre noe forskjell eller om spillet blir cpu cappa? da eg kjører relativt lav oppløsning. Takker for svar Fint om du kunne sagt noe om hvor mye du har å bruke til et nytt skjermkort, men processoren til er vel kanskje den som drar tingene nedover her. Selv om du klokker den vil ikke den bli så ''rask'' som en processor som er på 3,4 GHz er på selv om du har klokket en fra 2,6 GHz;) (jeg merker ingen bedring slev om jeg klokket min.) Men om du skal ha et bra skjermkort som ikke er så stivt i prisen har de et GTX 260 skjermkort fra NVIDIA som er veldig bra, dette drar vel WOW glatt Opplever du direkte laggete bilde når du kaster spellet, er i en stor by eller er du missfornøyd med FPSen din? Link til kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=377792 Men bytt da til E8400 fra INTEL på 3,0 GHZ å prøv og spill det da før du bytter skjermkort, det er mitt råd. Mvh Lars. Endret 16. februar 2009 av -LarsLR Lenke til kommentar
Loukomalada Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Har noe planer å kjøpe meg ny pc til vinter kanskje rundt windows 7 tider med core i7. Derfor eg lurte litt på om evt et 3dkort kunne ha reddet meg foreløpig og føler ny cpu blir litt stress, da et nytt skjermkort nå kan jo evt vere med i den pcen eg har tenkt å bygge til vinter. Pris er ikke så viktig. men har sett litt på 260gtx og ati 4870. Er ikke direkte stop hakking, menne merker lissom at fps kan droppe ned i 15-20 og da er det ganske "laggete" Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har noe planer å kjøpe meg ny pc til vinter kanskje rundt windows 7 tider med core i7. Derfor eg lurte litt på om evt et 3dkort kunne ha reddet meg foreløpig og føler ny cpu blir litt stress, da et nytt skjermkort nå kan jo evt vere med i den pcen eg har tenkt å bygge til vinter. Pris er ikke så viktig. men har sett litt på 260gtx og ati 4870. Er ikke direkte stop hakking, menne merker lissom at fps kan droppe ned i 15-20 og da er det ganske "laggete" Ok, da så. Men da anbefaler jeg deg GTX 260 NVIDIA frem for ATI 4870 i forhold til oppløsninga du tenker og spille på. Også grunnet NVIDIA vil gi det et bedre bilde, det lover jeg! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Skjermkortet er ikke noe flaskehals her, WoW, unnskyld uttrykket, har skitgrafikk sist jeg husker å ha sett på WoW. Bytte en E6600 @ 3.4Ghz til fordel for en E8400? Da må du ihvertfall ha E8400 klokket opp, for en uklokket E8400 vil bli greit slått av E6600 @ 3.4Ghz. Det er snakk om 50% mer L2 cache (E6600 vs E8400), noe som kan ha litt innvirkning til tider, men så er jo klokkehastigheten ~13% høyere. Kjørte en test av min E6400 @ 3Ghz (2MB L2 cache) og den gjorde det bare noen få poeng unna oppgitt E8400 referanse, så en prosessorbytte i dette tilfellet vil jeg si er ganske meningsløst. Ihvertfall til en uklokka E8400. Så litt mer "OT": 80 spillere, ja det høres ut som ganske mange, spesielt krevende er det om alle disse samler seg på ett sted. I disse tilfellene så er det likevel ofte at CPU'en blir flaskehals, men jeg hadde nok ikke bytta til E8400 av den grunn. Se hvordan affiniteten på spillet er og sjekk om WoW faktisk kjører på begge kjernene. Jeg spiller ikke WoW, men etter det jeg greide å google på 5 minutter så ser det ut som om affinitetinnstillinger i spillet kan hjelpe i noen tilfeller. Du kan også prøve å gi WoW høyere prioritet i oppgavebehandlingen når du har startet spillet. Endret 16. februar 2009 av E.C. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! Merker at Fpsen dropper veldig i hoved byer og områder med mye folk og effekter, stort sett over alt alene og i mindre områder/byer med lite folk holder fps seg helt stabilt cap 60fps. Kjører nesten alt på max, uten om view distance den er medium med 1280x1024. Har et 8800gts kort ([email protected] cpu og 4gb ddr2 ram) Mitt mål er å kunne kjøre uten fps drop på max på alle innstillinger uansett situasjon. for dere som spiller dette spillet: Er fult klar over at dei fleste maskiner kjører dette spillet glatt, men prøv med nesten 80spillere sammlet(feks AV, evt et raid i ironforge) som kaster spells og se kor mye drop rate du får da Lurer på og oppgradere skjermkortet, men er litt i tvil om det vil utgjøre noe forskjell eller om spillet blir cpu cappa? da eg kjører relativt lav oppløsning. Takker for svar Fint om du kunne sagt noe om hvor mye du har å bruke til et nytt skjermkort, men processoren til er vel kanskje den som drar tingene nedover her. Selv om du klokker den vil ikke den bli så ''rask'' som en processor som er på 3,4 GHz er på selv om du har klokket en fra 2,6 GHz;) (jeg merker ingen bedring slev om jeg klokket min.) Men om du skal ha et bra skjermkort som ikke er så stivt i prisen har de et GTX 260 skjermkort fra NVIDIA som er veldig bra, dette drar vel WOW glatt Opplever du direkte laggete bilde når du kaster spellet, er i en stor by eller er du missfornøyd med FPSen din? Link til kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=377792 Men bytt da til E8400 fra INTEL på 3,0 GHZ å prøv og spill det da før du bytter skjermkort, det er mitt råd. Mvh Lars. tåpligeste jeg har hørt. selfølgelig vil den bli like rask som en tilsvarende prosessor på 3.4ghz. men E8xxx serien har mer cache osv, derfor blir den ikke heelt like raks som E8xxx på tilsvarende. men er tull å si at prosessoren er flaske halsen. at du ikke merker forskjell tyder på at du ikke har peiling. er skjermkortet hannes som er flaskehalsen der. ikke cpuen. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har også lurt på hva det er som vil gi WoW mest økning i ytelse. Er det RAM, skjermkort eller cpu. Selv har jeg Q9450, 8800GT og 4gig ram. Setter jeg på 4xAA (1680x1050) så merker jeg at ytelsen dropper mye mer når ting skjer på skjermen enn uten AA skrudd på. Kan det være at det er skjermkorter som burde oppgraderes? Kan ikke helt se for meg at quad core og 4 gig ram er hindringen. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har også lurt på hva det er som vil gi WoW mest økning i ytelse. Er det RAM, skjermkort eller cpu. Selv har jeg Q9450, 8800GT og 4gig ram. Setter jeg på 4xAA (1680x1050) så merker jeg at ytelsen dropper mye mer når ting skjer på skjermen enn uten AA skrudd på. Kan det være at det er skjermkorter som burde oppgraderes? Kan ikke helt se for meg at quad core og 4 gig ram er hindringen. er nok skjermkortet ditt som er flaskehalsen ja. quad core og 4 gig ram holder lenge. har du sli hk så kan du jo få tak i et 8800gt brukt billig. det er mye ytelse for penga. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Antialiasing beror på skjermkortet ytelse ja, CPU har ikke noe spesielt å si der. Så om ytelsen dropper der ift uten AA, så er det skjermkortet som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg holder en liten knapp på at WoW er ganske prosessorhungrig også egentlig. Om man tar opp task manageren og affinity til alle fire kjernene og priority til realtime så stiger fps'en ganske drastisk, men ja, med AA så er det nok skjermkortet mitt som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå