Gå til innhold

Melding til DEG som stadig prøver å ta livet av meg..

jonlem

Anbefalte innlegg

Denne går til deg, din ignorant, du vet hvem du er!

Hva er problemet med å holde avstand til bilen foran deg? 1001-1002-1003?

Hvorfor sliter du så fryktelig med dette?

Hvor vanskelig kan det være?

Jeg ser deg spesielt på E6 mellom Oslo og Moss..

Ligger jeg i høyrefila, så hvorfor må du kline deg oppi ræva mi? Det er jo for guds skyld bare å kjøre forbi!

Ligger jeg i venstrefila, er det kun fordi jeg er i ferd med å kjøre forbi noen. SÅ LA MEG GJØRE DET DA, ikke klin deg oppi ræva mi og begynn å blinke med lysene når jeg ligger i 120, det er GALSKAP!

Så nærme som du av og til ligger, er det vel ikke engang et halvt sekund mellom oss, noen ganger ser jeg ikke engang frontlysa dine i sladrespeilet.

La meg kjøre forbi, så forsvinner jeg kjapt ut til høyre igjen! Jo mer du maser, jo mer somler jeg garantert med å flytte meg unna!

Og så tør jeg jo ikke drive med sånn bråbremsing heller, risikerer jo faktisk å få deg oppi bagasjerommet mitt, og det vil jeg ikke! Jeg nekter å risikere livet mitt for dette. I den farta det er snakk om her av og til skal det virkelig ikke rare dulten til før både jeg og du og kanskje et par til ligger strødd bortover jordet langs veien, med kroppsdeler i alle himmelretninger!

For det er livet mitt du risikerer, i tillegg til ditt eget og sannsynligvis et par-tre andre også rundt oss. Så nærme som du av og til er, har du ikke sjans i havet til å reagere om jeg faktisk blir nødt til å bråbremse en vakker dag!

Vær så snill, forklar meg hvorfor du holder på slik, så lover jeg å faktisk prøve å forstå det .. Har du ei innmari god og logisk forklaring, så skal jeg godta det. Men inntil jeg ser den forklaringa, er du i mine øyne en fare for deg selv og alle andre langs norske veier, og burde egentlig ikke fått lov å kjøre bil!

Ja, her om dagen var det virkelig nære på. Nå vet jeg ikke lengre om jeg gidder å kjøre mer. Jeg leverer snart inn førerkortet mitt. Skrekken sitter i ennå. Hadde jeg fått regnr ditt, hadde jeg sannsynligvis anmeldt deg.

Jeg regner ikke med det, men jeg håper virkelig at du også innså at du var i ferd med å ta livet av et par personer, du holdt på å gjøre deg selv til morder.

Vær så snill, slutt med denne galskapen!

...

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk i venstrefila som snegler seg forbi annen trafikk, bør holde seg i høyrefila.

Folk som kjører for sakte, tar liv.

Vil du være grei å sette en grense for sneglefart, før jeg evt svarer deg? 80? 100? 120?

Vi snakker altså i hovedsak om en vei med 100-sone her..

Lenke til kommentar
Folk i venstrefila som snegler seg forbi annen trafikk, bør holde seg i høyrefila.

Vil du være grei å sette en grense for sneglefart, før jeg evt svarer deg? 80? 100? 120?

i 100 sona, minimum 120 i venstrefila...

Lenke til kommentar

Så man må bryte fartsgrensa med minimum 20 km/t for ikke å være en sinke, atpåtil nå på vinterstid når føret er veldig variabelt?

Lenke til kommentar

..så er jeg i alle fall ikke noen snegle. Det er SJELDEN jeg ligger under 120 i venstrefila. OM jeg gjør det, er det fordi føret ikke tillater det.

Kjører vel Audi også. :D

Hvem, jeg? Nei, Volvo.. ;)

Men uansett bilmerke eller fart, avstanden til bilen foran er VIKTIG!

Og påstanden om at folk som kjører for sakte, tar liv, er litt på kanten synes jeg. Er det de som kjører for sakte som tar liv, eller er det de som ikke takler at folk kjører sakte?

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Hva er forsjellen? ;) Er sjåføren det kommer ann på, ikke bilen.

Personlighet har mye å si for valg av bil, og for kjørestil. Så tenker Top Gear at det er en sammenheng mellom hvilke kjørestil du har og hvilke bil du har. Så trekker de en konklusjon basert på den sammenhengen :)

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke lengre om jeg gidder å kjøre mer. Jeg leverer snart inn førerkortet mitt.

Det er riktig innstilling. Klarer du ikke presset er det like greit å la være.

Forsåvidt noe i det ja. Og ja, jeg har vurdert det.

Fordi det er så forbannet mange tullinger der ute som setter andres liv og helse i fare for egen vinnings skyld.

Men så ville jo det være å gi dem en seier, og det vil jeg heller ikke..

Lenke til kommentar

HVORFOR, HVORFOR skal folk klage på at folk kommer i ræva på dem i venstrefila på motorvei? Det er da bare å legge seg inn til høyre og slippe dem forbi! Samma om man ligger i 80, 100 eller 120, kommer det en bil bak deg som holder større fart, SKAL DU VIKE TIL HØYRE. "Skal bare gjøre ferdig forbikjøringa." Javel, med mindre man bruker kilometervis på å kjøre forbi noen, ser man at det kommer noen med større fart enn en selv i venstrefila. Følg med i speilene! Og da VENTER man til denne bilen har passert! Når skal nordmenn lære seg å kjøre på motorvei??

Det skal nevnes at jeg ikke holder høy fart i venstre fil, og bryter sjelden fartsgrensen nevneverdig. Men jeg klager heller ikke når noen kommer bak meg, da bytter jeg enkelt og greit fil til høyre. Som seg hør og bør.

Har en følelse av at trådstarter ikke bør prøve seg på større motorveier i Europa med det aller første, her er feil bruk av speiler livsfarlig.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som heter "fri fart i venstre fil". At man mener bilen foran kjører for sakte gir heller ingen rett til og ikke holde avstand. Man skal i hovedsak holde til høyre, mens venstre fil skal brukes til trafikkavvikling og forbikjøringer. Dersom trafikken flyter fint og man holder fartsgrensa og vel så det så ser jeg ingen grunn til å bli sur og irritert fordi bilen foran ikke bryter fartsgrensa med 20++ km/t.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som heter "fri fart i venstre fil". At man mener bilen foran kjører for sakte gir heller ingen rett til og ikke holde avstand. Man skal i hovedsak holde til høyre, mens venstre fil skal brukes til trafikkavvikling og forbikjøringer. Dersom trafikken flyter fint og man holder fartsgrensa og vel så det så ser jeg ingen grunn til å bli sur og irritert fordi bilen foran ikke bryter fartsgrensa med 20++ km/t.

Hvem som bryter fartsgrenser er ikke poenget her. Det finnes ingen gode argumenter for å ligge og sperre for noen i venstre, selv om man holder 20+ km/t over fartsgrensa. Noen føler sikkert for å "leke Politi", men la oss heller la Politiet selv ta seg av den oppgaven. Situasjonen blir ikke noe mindre farlig av at noen skal stange på bakfangeren i 120 km/t.

Jeg forstår fremdels ikke hva som er som vanskelig ved å legge seg over til høyre, og la dette fartsfantomet få slippe forbi. Han blir sikkert tatt en dag likevel. Og la meg gjenta meg selv slik at ikke noen misforstår, jeg er IKKE et av disse fartsfantomene. Tvert imot hører jeg til gruppa som legger seg over til høyre for å sikre trygg trafikkavvikling.

EDIT: Jeg forsvarer SELVSAGT ikke at denne personen ikke holder avstand. Og du har helt rett, det er ikke noe som heter fri fart i venstre fil. Men det er Politiets oppgave å påse at dette opprettholdes, IKKE den jevne trafikant!

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...