Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskamera - ønsker tips om riktig type

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på om dette er rett sted, men siden det er snakk om et kamera som må fungere over nettverket tar jeg sjansen å poste her.

Jeg har tittet på følgende nettverkskamera: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311795

og håper noen her kan være meg behjelpelig med om dette vil være det riktige for meg og om jeg vil få det til å fungere til det jeg ønsker.

Saken er den at jeg driver et lite hundeoppdrett, og i den forbindelse ønsker jeg et kamera som kan overvåke valperommet når jeg ikke er tilstede. Både innenfor huset og også når jeg er f.eks på jobb. Må være enkelt å gå inn på.

Har en trådløs router: D-link DIR 655 som jeg håper jeg kan koble dette kameraet opp mot.

Noen som har erfaring eller som kan hjelpe meg med å se om dette kameraet er noe som vil dekke mitt behov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kameraet er ikke trådløst, da må du opp på f.eks Panasonic BL-C131-CE, jeg bruker et 131CE til overvåkingskamera/alarm. Det fungerer greit og har bra bildekvalitet sammenlignet med f.eks Linksys og D-Link sine, de er forsåvidt ganske enkle å bruke via en nettleser, men det er mange avanserte funksjoner - kameraet har blant annet varmesensor. Kameraet fungerer bra både lokalt og over internett. Det er ikke spesielt bra i veldig dårlig lys (men av de bedre i sin prisklasse) og har ingen mulighet for IR.

Det overfører også lyd via innebygd mikrofon.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg fant det selv, og det ser jo unektelig meget bra ut. Så at det stod at det var litt kronglete å få tilgang via internett - hvordan var din erfaring i så måte?

Edit: Må bare spørre hva du mener at det ikke har mulighet for IR?

At det er lyd er helt klart et must!

Endret av granny
Lenke til kommentar
Jeg fant det selv, og det ser jo unektelig meget bra ut. Så at det stod at det var litt kronglete å få tilgang via internett - hvordan var din erfaring i så måte?

IR - Infrarød sensor altså aktivt nattmodus.

Jeg hadde null problem med å få tilgang fra internett, den bruker upnp for å åpne en port i ruteren din så det er bare å sjekke at upnp er skrudd på i ruteren, det lønner seg å lese manualen hvis man ikke har noe særlig erfaring med dette.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

IR - Infrarød sensor altså aktivt nattmodus.

Jeg hadde null problem med å få tilgang fra internett, den bruker upnp for å åpne en port i ruteren din så det er bare å sjekke at upnp er skrudd på i ruteren, det lønner seg å lese manualen hvis man ikke har noe særlig erfaring med dette.

Har en god venn som hjelper meg med dette så det går helt sikkert veldig bra. Tusen takk skal du ha for fin og rask tilbakemelding :) . Må ut med en tusenlapp ekstra, men ser ut som det kan være verdt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...