Gå til innhold

Hva er forskjellen mellom forskjellige Intelprosessorer?

Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å kjøpe en HP i dv4-serien, men klarer ikke å finne forskjellen på disse modellene:

HP dv4-1080

HP dv4-1110

HP dv4-1210

Produktspecs ser ut til å indikere at prosessor er forskjellen: Alle er Intel Core 2 Duo, men hhv P7350, T4200 og T5800. Prøver å finne info på Intel sine sider men finner ikke de nr der.

Det er forholdsvis stor prisforskjell og noe er på lager hos nettbutikker jeg liker, men lurer på om det er noe åpenbart her jeg bør skjønne?

Hva gjør den nyeste modellen bedre? Hva er best kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unnskyld at jeg spør, men hva skal du bruke maskinen til= Det er jo bruksområdet som definerer behovet og mulige alternativer :)

Bruksområde bør vel ikke ha så mye å si for hvilken av disse modellene jeg skal velge? Jeg lurer bare på hva forskjellen er.

Men om det betyr noe: Stort sett excel, onenote, litt regnskapsprogrammer etc., men mange av gangen og liker å bytte fort.

Lenke til kommentar
Core 2 Duo T5800 2000 MHz 2 MB 800 MT/s 1.0375 - 1.3 V 35 W

Core 2 Duo P7350 2000 MHz 3 MB 1066 MT/s 1.00V - 1.250V 25 W

Pentium Dual Core T4200 2000 MHz 1 MB 800 MT/s 1.00-1.250 35 W

Takk! Hva vil det si i ytelse? Støy? Er det verdt 2000kr ekstra?

Lenke til kommentar
Vet ikke, men P7350 er best; mest cache, raskest FSB og minst effektbruk - dvs. minst varmeutvikling.

Så rart, det er den eldste og billigste modellen. Er det noen andre forskjeller du ser i linkene over? Noe som er verdt å bry seg om?

Lenke til kommentar

Ser ikke så ufattelig mye forskjell på dem, men så skummet jeg bare listene.

Altså, P7350 (nyest, 45 nm produksjonsteknikk, Penryn) er best og hvis den maskinen som har den er billigst bør du vel nok gå for den.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...