Sameboe Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 OK, jeg er 17 år og er faktisk sammen med ei 14 år gammel jente.. Det jeg gjorde første gangen var å dra på kafè, der vi satt å pratet og bestilte noe smått...Endte opp på en benk og klinet etterhvert Nå har det vart i over en måned, og vi begge trives i forholdet...Bare gå fremover etter hennes fart så skal det ikke være noen problemer, vis hun liker deg da Lenke til kommentar
probin Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har truffet ei jente som er 14 år, selv er jeg 17 17 / 2 + 7 = 15,5 > 14. Ikke passende. hahahahaha.. må le jeg:P til og med det kan tydligvis måles matematisk Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har truffet ei jente som er 14 år, selv er jeg 17 17 / 2 + 7 = 15,5 > 14. Ikke passende. hahahahaha.. må le jeg:P til og med det kan tydligvis måles matematisk Half plus seven er en grei tommelfingerregel, men for eksempel 60 og 37 er fortsatt ekkelt og feil Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ja, alt blir jo tatt i betraktning av situasjonen.. Men det er ikke det som er poenget her.Poenget er at det _kan_ skje. _Hvis_ foreldrene finner ut av det, og TS har hatt sex med denne fjortenåringen, så _kan_ de anmelde det, og da har de loven på sin side, og TS vil slite. I den ene delen av situasjonen så kan det hende at foreldrene til 14-åringen synes at TS er en knakanes kar, og de syns forholdet er helt greit. I den helt motsatte delen av situasjonen så kan det hende at TS er sterkt mislikt av foreldrene, noe som vil skape alvorlige konsekvenser for TS hvis det blir tatt til retten. Altså vis den 14 år gamle dattera sier at hun var helt med på det, så kan jo ikke TS få straff av det... De er så og si like langt utviklingsmessig uansett Lenke til kommentar
probin Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) ah.. hmm 21 / 2 + 7 = 17,5 ooOO. likte den formelen! BRING it on ladies! Endret 17. februar 2009 av probin Lenke til kommentar
morlie Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvorfor er det så mye fokus på sex i denne tråden? han skrev vel om tips til DATE, ikke hvilken stilling han skulle ha sex med en mindreårig. Finn litt ut hva hun liker som nevnt før, hvis du er litt sky så kan du jo prøve å få med noen av vennene hennes med ut i bakken (hvis dere begge står på noe da) og spørre om hun også vil være med. blir fort koselig inne i en varmestue:) Som sagt før så er også film en klassiker, mulig det blir litt kleint hvis det bare er dere to og aldri har vært sammen bare dere to før. hvis hun liker skrekkfilmer så kjør på med det! jenter trenger alltid en "macho" gutt/mann og holde rundt dem når de er litt skremt Café er jo også en klassiker hvor man faktisk kan snakke litt mer og bli bedre kjent. Selv så var min første "Date" med kjæresten min en gåtur i skogen med kamera /begge er intresert i foto og hun vil bli modell) så da spurte jeg om jeg kunne få ta noen bilder av hun og kanskje hun ville se en film sammen med meg. Nå hadde vi riktignok gått i samme klasse i 3 år. (uskole) men hadde likevel ikke sett hvrandre på 1 år. vi hadde kranglet mye , men alt var jo nå glemt:P (heldigvis) og neste gang vi møttes så var det første kysset på plass:D Men, hvis dere skulle "finne" på å ha sex, så ville jeg ha spurt om dette var virkelig det hun ville, og sørget for at hun var ute etter ett fast forhold og ikke bare ha sex for å kunne skryte til vennene sine, det er jo noe man tross alt bare kan gjøre en gang. En venn av meg er ogsåå 17 , han er også sammen med en 14 årig jente, og det har jeg ingen problemer med, hva de føler hvor hverandre og hva de velger å gjøre er jo helt opp til dem, og så lenge han er fornøyd med det valget han har gjort så burde INGEN, kunne stanse dem. Ikke hør på alle de klagende om aldersforskjell osv, det er HELT opp til dere hva dere velger å gjøre! Mvh Markus L. Orlien Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ja, alt blir jo tatt i betraktning av situasjonen.. Men det er ikke det som er poenget her.Poenget er at det _kan_ skje. _Hvis_ foreldrene finner ut av det, og TS har hatt sex med denne fjortenåringen, så _kan_ de anmelde det, og da har de loven på sin side, og TS vil slite. I den ene delen av situasjonen så kan det hende at foreldrene til 14-åringen synes at TS er en knakanes kar, og de syns forholdet er helt greit. I den helt motsatte delen av situasjonen så kan det hende at TS er sterkt mislikt av foreldrene, noe som vil skape alvorlige konsekvenser for TS hvis det blir tatt til retten. Altså vis den 14 år gamle dattera sier at hun var helt med på det, så kan jo ikke TS få straff av det... De er så og si like langt utviklingsmessig uansett Jo, det er det som er greia. Han kan faktisk få straff for det hvis foreldrene ønsker å anmelde det. Den seksuelle lavalderen er en urokkelig aldersgrense som er gjeldende uansett som den under lavalderen sier det var frivillig eller ikke. Det er i et slikt tilfelle opp til foreldrene om de vil straffeforfølge saken eller ikke. Saken blir selvfølgelig vurdert ut i fra modenhet, aldersforskjell, og andre ting som kan ha innvirkning på utfallet av saken. Men det blir vurdert per sak. Poenget mitt er ikke at han garantert blir dømt til straff. Poenget mitt er at TS _KAN_ (ja, jeg må virkelig legge trykk på kan, for det ser ut som folk ikke legger merke til at jeg skriver det) bli dratt inn i en anmeldelse hvis han har seksuell omgang med denne jenta. Og det er såpass viktig, selv om sjangsene er små, at TS burde bli informert om det, og være klar over at det _KAN_ skje. Den eksakte loven står her: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#196 Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Altså vis den 14 år gamle dattera sier at hun var helt med på det, så kan jo ikke TS få straff av det... De er så og si like langt utviklingsmessig uansett Han kan bli straffet for det, jo. Tre år er ganske mye når man er henholdsvis 17 og 14 år gamle. 16 og 15 blir en annen sak. Jeg sier ikke at alle 17-åringer som blir anmeldt for sex med ei på 14 vil bli dømt, men sjansen er absolutt tilstede. Hvor mente du at det nærmer seg å være kriminelt? En normal 20-åring med ei jente på 14-15? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ja, alt blir jo tatt i betraktning av situasjonen.. Men det er ikke det som er poenget her.Poenget er at det _kan_ skje. _Hvis_ foreldrene finner ut av det, og TS har hatt sex med denne fjortenåringen, så _kan_ de anmelde det, og da har de loven på sin side, og TS vil slite. I den ene delen av situasjonen så kan det hende at foreldrene til 14-åringen synes at TS er en knakanes kar, og de syns forholdet er helt greit. I den helt motsatte delen av situasjonen så kan det hende at TS er sterkt mislikt av foreldrene, noe som vil skape alvorlige konsekvenser for TS hvis det blir tatt til retten. Altså vis den 14 år gamle dattera sier at hun var helt med på det, så kan jo ikke TS få straff av det... De er så og si like langt utviklingsmessig uansett joa,men dersom foreldrene til denne jenta vil anmelde og gå til sak med dette så er retten firkanta. jenta er under seksuelle lavalder og gutten over. hadde begge vært under hadde det hett seg det at de var gjevngamle,som jo ikke ville endt med straff for noen av partene. hadde begge vært over lavalder ville det vært lovlig. er foreldrene liberale av seg og synes det er ok fordi du er en ansavrlig god kar,så er det ikke noe problem.dette er vansklig, man kan ikke bare spørre foreldrene hennes i entreen eller ved middagsbordet om det er greit at dere har sex. da kan det fort ende med å bli hivd på hodet og ræva ut av huset. ellers så kan du gamble og gjøre utuktighetene en annen plass hvor ingen får vite hva som skjer.dette er forøvrig veldig populært og risky. da må man være forsiktig og bruke prevansjonen til det fulle. blir hun gravid ved et uhell, da bryter stormen løs for alvor vil jeg tippe.uansett så er ikke foreldrene dumme,de har selv vært i den alderen og vet at både gutten og jenta kan være sprengkåte på hverandre. slik at det er kun et tidsspørsmål før det uungåelige skjer. foreldrene kan da også velge å bannlyse deg fra huset og jenta som den kåte hingsten gutten kan være. utfallet blir enten eller. tilbake til daten: ta henne med på skøytebanen,skibakken el. kan også dra til slikt som en cafe,mcdonalds,burgerking etc. langrennstur som ender i en liten koselig fjellhytte kan være veldig fin akkurat nå,men da burde dere ha kjente hverandre litt lengre og jenta burde vært litt eldre. kan bli litt for voldsom i starten,da begge vet hvor dette ender allerede mens dere tar på bindingene. lykke til uansett. Endret 17. februar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 det skal da slett ikke ha noe å si. og hvis dere kommer så langt som å ville ha sex, men foreldrene til jenta ikke vil, hva med å kjøre på med en rettssak? :!: we demand that we can haf ze zex! Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Så lenge det ikke er søstra mi, så er det bare å kjøre på! Lenke til kommentar
Gjest Dater Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvorfor er det så mye fokus på sex i denne tråden? han skrev vel om tips til DATE, ikke hvilken stilling han skulle ha sex med en mindreårig. Finn litt ut hva hun liker som nevnt før, hvis du er litt sky så kan du jo prøve å få med noen av vennene hennes med ut i bakken (hvis dere begge står på noe da) og spørre om hun også vil være med. blir fort koselig inne i en varmestue:) Som sagt før så er også film en klassiker, mulig det blir litt kleint hvis det bare er dere to og aldri har vært sammen bare dere to før. hvis hun liker skrekkfilmer så kjør på med det! jenter trenger alltid en "macho" gutt/mann og holde rundt dem når de er litt skremt Café er jo også en klassiker hvor man faktisk kan snakke litt mer og bli bedre kjent. Selv så var min første "Date" med kjæresten min en gåtur i skogen med kamera /begge er intresert i foto og hun vil bli modell) så da spurte jeg om jeg kunne få ta noen bilder av hun og kanskje hun ville se en film sammen med meg. Nå hadde vi riktignok gått i samme klasse i 3 år. (uskole) men hadde likevel ikke sett hvrandre på 1 år. vi hadde kranglet mye , men alt var jo nå glemt:P (heldigvis) og neste gang vi møttes så var det første kysset på plass:D Men, hvis dere skulle "finne" på å ha sex, så ville jeg ha spurt om dette var virkelig det hun ville, og sørget for at hun var ute etter ett fast forhold og ikke bare ha sex for å kunne skryte til vennene sine, det er jo noe man tross alt bare kan gjøre en gang. En venn av meg er ogsåå 17 , han er også sammen med en 14 årig jente, og det har jeg ingen problemer med, hva de føler hvor hverandre og hva de velger å gjøre er jo helt opp til dem, og så lenge han er fornøyd med det valget han har gjort så burde INGEN, kunne stanse dem. Ikke hør på alle de klagende om aldersforskjell osv, det er HELT opp til dere hva dere velger å gjøre! Mvh Markus L. Orlien Takk for ett meget saklig svar, Markus. Begge driver med fotball, så kan jo hende en kan finne på noe der : ) Ellers så må jeg igjen si, jeg driter langt faen i hva alle mener om aldersforskjellen!! Så lenge det ikke er søstra mi, så er det bare å kjøre på! Haha, dagens Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Shopping på kjøpesenteret og så lunsj på Burger King. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Shopping på kjøpesenteret og så lunsj på Burger King. Shopping er jo grusomt. Tror ikke TS har veldig lyst til å henge på slep etter henne i timesvis. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Shopping er jo grusomt. Tror ikke TS har veldig lyst til å henge på slep etter henne i timesvis. Er det ikke det 14 år gamle jenter synes er gøy, da? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Altså vis den 14 år gamle dattera sier at hun var helt med på det, så kan jo ikke TS få straff av det... De er så og si like langt utviklingsmessig uansett True. Men hvis jenten etterhvert finner det for godt å lyge og si at hun ble lurt så blir man straffet. Skjedde med en kompis. Man vet aldri hva 14-åringer finner på. Ikke sikkert at alle 14-åringer skjønner konsekvensen det kan få å anmelde en 17-åring for utuktig omgang. Er det sånn at hun blir 15 i år og du allerede har fylt 17 så ser det jo bedre ut =) Lenke til kommentar
Gjest Dater Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er det sånn at hun blir 15 i år og du allerede har fylt 17 så ser det jo bedre ut =) Hun blir 15 i mars, jeg fylte 17 i desember... Lenke til kommentar
morlie Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Begge er int i fotball :-D Kjør på med "bend it like beckham" eller en annen fotball film, personlig avskyr jeg fotball mer enn noe annet. men som VISSE andre ting i denne tråden er det helt opp til seg selv;) MEn en fotballkamp hjemme i sofan er vel også en vinner. og hvis hun heier på et annet lag enn deg så blir det jo litt ekstra spennende. Kjør på med noen kommentarer "åjadda, man kan jo se at det der var offside" osv (nå hakke jeg så mange fotballkommentarer men ) så avslutter du kommentaren med et lite smil og ser bort på hun, sånn at hun vet at du ikke mente det på den måten. og mens kampen/flimen kjører så kan du spørre forskjellige ting, "Hva gjorde du på valentine da?" "Fikk du noe fint til jul?" (den har du sikkert brukt allerede menmen) få henne til å få et inntrykk av at du bryr deg, og er en flink lytter. Det digger jentene. Selv om det kanskje kan bli litt mye noen ganger. og hva enn du gjør, så ikke end opp i sofan med en annen jente på en fest eller noe. Det kan koste deg dyrt (både jenta og endel spenn) Blomster er faktisk ganske "dyrt" her i norge:P må belage deg på lange kort om hvor lei du er deg og at det ikke var meningen osv. men det er opp til jenta om hvor seriøst hun tar det. Lykke til! Mvh Markus L. Orlien Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Minner om Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Et innlegg er blitt slettet. Fra nå av slettes nye anonyme innlegg som ikke er av sensitiv art uten varsel. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Bare pass deg. Husk at om du nailer hun, så har hun deg i sin hule hånd om ting går til helvete. Nå vet jeg ikke om det vil bli gjort noe særlig ut av det med tanke på alderen din, men kan være verdt å sjekke opp i. 14 år gamle jenter er ikke alltid helt på bølgelengde med seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå