Gjest Dater Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Heisann, kjære samlivsvitere(ikke spydig ment, om noen må tro det). Jeg har truffet ei jente som er 14 år, selv er jeg 17(please, hold dere utenfor noen stor diskusjon om aldersforksjellen. Hørt det MANGE ganger før!). Vi har snakket en del sammen på msn og face 2 face, og hun er veldig hyggelig og snill(jeg er faktisk litt forelsket!). Kunne godt tenkt meg å bli bedre kjent med jenta, og lurer derfor på om noen har noen gode tips til date? Føler kanskje at det å drasse med meg henne ut på byen for å spise middag blir litt voldsomt, og kino er utelukket(fordi det er usosialt!). Samtdig vil jeg gjerne finne på noe som hun kunne synes er morsomt og spennede, og noe som 14-åringer liker. Noen forslag? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Enkelt. Snakk med henne, finn ut hva interessene hennes er og inviter henne med på noe du vet hun liker. Aldersforskjellen er ikke så stor, men husk at du nok er mer moden en henne. Aldersforskjellen er størst når man er i tenårene fordi man utvikler seg og modnes, mens man fra slutten av tenårene begynner å bli "ferdig". Da gjør aldersforskjellen mye mindre. Selv er dama 16 år eldre enn meg, men det er ikke noe problem for noen av oss. Jeg er over tretti. Lenke til kommentar
.... Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Gjest Guest_yesman_* Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er meget stor alderforskjell. Men hva bryr vel du om du blir stemplet som pedofil? Prøv å se fornuften i det hele. Legg av deg planen om å date en 14 åring, stakkars barnet. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Bare du ikke finner på å ha sex med henne, så må du gjerne date en 14-åring. Mulig dere er like modne begge to Filmkveld hjemme er nok win. Du må bare regne med å få noen blikk og fordømmende kommentarer. Kompiser som sier noe foreløpig? Edit: Jeg svarte filmkveld av gammel vane. Du skal jo ikke ha sex med henne Endret 16. februar 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Det er meget stor alderforskjell. Men hva bryr vel du om du blir stemplet som pedofil?Prøv å se fornuften i det hele. Legg av deg planen om å date en 14 åring, stakkars barnet. Tror det norske folk må lære seg hva en pedofil er.. En 17 åring som er dater ei på 14 år er da på ingen måte pedofili.. Om nevnte personer har frivillig sex så har han ikke gjort noe galt, da dette blir sett på som gjevnaldrende ungdommer.. Henviser til denne posten. Over til trådstarter, siden hun er ganske så ung burde alt skje i hennes tempo, og hvis hun virker til å gjøre noe som er lite gjennomtenkt så burde du få henne til å virkelig tenke igjennom saken før hun tar en endelig beslutning. Hva med bowling? Om dere begge er latterlig dårlige så har dere noe og le av Endret 16. februar 2009 av Ascubal Lenke til kommentar
Elisee Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Når jeg var 14 var jeg faktisk sammen med en som var 17, uten at det var noe spesielt. Det var faktisk jeg som slo opp tilslutt. Og jeg syntes du skulle gjort akkurat det du hadde gjort med en jente på din egen alder, alderen spiller veldig liten rolle egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Guest_yesman_* Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er meget stor alderforskjell. Men hva bryr vel du om du blir stemplet som pedofil?Prøv å se fornuften i det hele. Legg av deg planen om å date en 14 åring, stakkars barnet. Tror det norske folk må lære seg hva en pedofil er.. En 17 åring som er dater ei på 14 år er da på ingen måte pedofili.. Om nevnte personer har frivillig sex så har han ikke gjort noe galt, da dette blir sett på som gjevnaldrende ungdommer.. Henviser til denne posten. Over til trådstarter, siden hun er ganske så ung burde alt skje i hennes tempo, og hvis hun virker til å gjøre noe som er lite gjennomtenkt så burde du få henne til å virkelig tenke igjennom saken før hun tar en endelig beslutning. Hva med bowling? Om dere begge er latterlig dårlige så har dere noe og le av La oss forholde oss til det faktum at sex mellom en 17 åring og en 14 åring er ulovlig uansett om det er på frivillig basis fra den 14 årig jenta sin side. Dette er et juridisk prinsipp fra den norske lov. Foreldrene til den mindreårige jenta kan anmelde den 17årige gutten for å ha sex med en under seksuell lavalder. En 14 åring anses som for umoden for å ta valget selv om å hun vil ha sex med 17åringen. Det er en grunn til at det er en seksuell lavalder. Nettopp fordi at f.eks tenåringsgutter skal utnytte mindreårige jenter. Dette sier jeg uten å komme med noen form for personlige antydninger mot trådsstarter. Men jeg synes det er viktig å ha i bakhodet. Så jeg vil spørre trådsstarter... Har du virkelig tenkt å vente 2 år før du vil ha sex med henne? Jeg stiller dette spørsmålet med loven i min høyre hånd. Lenke til kommentar
Gjest Guest_yesman_* Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg så jeg hadde en liten skrivefeil:) Slik at tenåringsgutter IKKE skal utnytte mindreårige jenter Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Jeg så jeg hadde en liten skrivefeil:) Slik at tenåringsgutter IKKE skal utnytte mindreårige jenter Kanskje en idé å registrere en bruker snart? Endret 16. februar 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
Gjest Guest_yesman_* Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg så jeg hadde en liten skrivefeil:) Slik at tenåringsgutter IKKE skal utnytte mindreårige jenter Kanskje en idé å registrere en bruker snart? Siden du nettopp har gjort d? Liker ikke følge strømmen, men kanskje en vakker dag jeg gjør det. Må jo banke inn litt vett i noen her. hehe Lenke til kommentar
MrHansen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Heisann, kjære samlivsvitere(ikke spydig ment, om noen må tro det).Jeg har truffet ei jente som er 14 år, selv er jeg 17(please, hold dere utenfor noen stor diskusjon om aldersforksjellen. Hørt det MANGE ganger før!). Vi har snakket en del sammen på msn og face 2 face, og hun er veldig hyggelig og snill(jeg er faktisk litt forelsket!). Kunne godt tenkt meg å bli bedre kjent med jenta, og lurer derfor på om noen har noen gode tips til date? Føler kanskje at det å drasse med meg henne ut på byen for å spise middag blir litt voldsomt, og kino er utelukket(fordi det er usosialt!). Samtdig vil jeg gjerne finne på noe som hun kunne synes er morsomt og spennede, og noe som 14-åringer liker. Noen forslag? Filmkveld har allerede blitt nevnt, men tror jeg skal henge meg på den. Alltid koselig med film Eller hva med kafe? Er ikke like voldsomt som å dra på resturant og spise stor middag, samtidig som det er sosialt og koselig. Lenke til kommentar
Gjest Dater Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Tjo, jeg kan jo alltids prøve med en filmkveld eller en tr på café. Og til alle som klager på alderen, jeg kunne ikke brydd meg mindre! Samme har jeg sagt til kompisene som lurer! Noen flere forslag? Tenkte litt på å bare be henne med på "shopping" en dag... Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 La oss forholde oss til det faktum at sex mellom en 17 åring og en 14 åring er ulovlig uansett om det er på frivillig basis fra den 14 årig jenta sin side. Dette er et juridisk prinsipp fra den norske lov. Foreldrene til den mindreårige jenta kan anmelde den 17årige gutten for å ha sex med en under seksuell lavalder. En 14 åring anses som for umoden for å ta valget selv om å hun vil ha sex med 17åringen. Det er en grunn til at det er en seksuell lavalder. Nettopp fordi at f.eks tenåringsgutter skal utnytte mindreårige jenter. Dette sier jeg uten å komme med noen form for personlige antydninger mot trådsstarter. Men jeg synes det er viktig å ha i bakhodet. Så jeg vil spørre trådsstarter...Har du virkelig tenkt å vente 2 år før du vil ha sex med henne? Jeg stiller dette spørsmålet med loven i min høyre hånd. Juridisk så kan disse sees på som gjevnaldrende. For å sette det på spissen så har et par på 15 og 16 år ikke lov til å ha sex i følge deg. Mens et par på 13 og 15 har lov. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kanskje en idé å registrere en bruker snart? Siden du nettopp har gjort d? Liker ikke følge strømmen, men kanskje en vakker dag jeg gjør det. Må jo banke inn litt vett i noen her. hehe yesman, dersom du ønsker å delta i diskusjonen må du se deg nødt til å registrere en brukerkonto. Slik det er nå er dette misbruk av gjestekonto-tilbudet: Dette forumet tillater gjesteposting, det vil si at man ikke må være registrert for å kunne poste her. Men vær obs på at misbruk av muligheten kan medføre utestengelse fra hele diskusjonsforumet. Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Moderator vil til en hver tid vurdere om gjestepostingen er i samsvar med de stilte krav. Er du i tvil så kontakt en moderator for vurdering før du poster innlegg. Ved gjentatt misbruk av gjestefunksjonen ser jeg ikke andre muligheter enn å begynne og slette innleggene dine. Vennligst ikke kommenter dette innlegget da det vil bli slettet på et senere tidspunkt. Tilbakemeldinger og reaksjoner gjøres som vanlig pr. PM/melding (som krever registret konto). Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 La oss forholde oss til det faktum at sex mellom en 17 åring og en 14 åring er ulovlig uansett om det er på frivillig basis fra den 14 årig jenta sin side. Dette er et juridisk prinsipp fra den norske lov. Foreldrene til den mindreårige jenta kan anmelde den 17årige gutten for å ha sex med en under seksuell lavalder. En 14 åring anses som for umoden for å ta valget selv om å hun vil ha sex med 17åringen. Det er en grunn til at det er en seksuell lavalder. Nettopp fordi at f.eks tenåringsgutter skal utnytte mindreårige jenter. Dette sier jeg uten å komme med noen form for personlige antydninger mot trådsstarter. Men jeg synes det er viktig å ha i bakhodet. Så jeg vil spørre trådsstarter...Har du virkelig tenkt å vente 2 år før du vil ha sex med henne? Jeg stiller dette spørsmålet med loven i min høyre hånd. Juridisk så kan disse sees på som gjevnaldrende. For å sette det på spissen så har et par på 15 og 16 år ikke lov til å ha sex i følge deg. Mens et par på 13 og 15 har lov. Et par på 13 og 15 har juridisk lov i den fortsand av at det ikke kan bli noen straffesak ut av det. Om det er smart er en helt annen ting. Et par på 15 og 16 som har sex kan det faktisk bli en straffesak ut av hvis foreldrene til 15-åringen finner det for godt. Selv om det er tvilsomt at noen foreldre vil lage en straffesak ut av en så liten forskjell. Jeg må slenge meg på gjengen her, og si at TS helt sikkert kan ha det kjempefint med denne jenta på 14, og for alt vi vet kan hun være minst like moden som TS. MEN juridisk sett, så kan TS slite veldig hvis han velger å ha sex med denne jenta før hun er 16 og foreldrene bestemmer seg for å anmelde forholdet. Lenke til kommentar
Elisee Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg må bare si; hvilkene foreldre er så slemme å annmelde kjæresten til datteren sin hvis det var frivelig og de er forelsket? Og hvordan skulle de i utganspunktet ha funnet det ut? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Mange foreldre ville gjort det. Jeg vet ikke selv hvordan jeg ville reagert hvis jeg hadde hatt en datter på 14 og jeg fant ut at hun hadde sex med en 17-åring. Reaksjonen ville ikke vært positiv i hvert fall. Grunnen til at den seksuelle lavalder i norge er satt til 16 er fordi gjennomsnittet av ungdom under 16 er ikke klar for sex enda. Og gjennomsnittet er heller ikke i stand til å ta det valget selv heller, så om det er frivillig eller ikke kan diskuteres. Og de kan finne det ut på mange forskjellige måter. Foreldre vet overaskende mye om barna sine (selv om barna tror de ikke vet) Sannheten har en lei tendens til å komme frem, spesielt når man fortsatt bor hjemme. Lenke til kommentar
Elisee Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Mange foreldre ville gjort det. Jeg vet ikke selv hvordan jeg ville reagert hvis jeg hadde hatt en datter på 14 og jeg fant ut at hun hadde sex med en 17-åring. Reaksjonen ville ikke vært positiv i hvert fall. Tror nok de færreste ville gått lenger enn en rekke alvorlige konsekvenser på hjemmebane og en god del alvorlige samtaler. Det er sjeldent foreldre faktisk vil gjøre så mye ut av det at de tar det til retten. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ja, alt blir jo tatt i betraktning av situasjonen.. Men det er ikke det som er poenget her. Poenget er at det _kan_ skje. _Hvis_ foreldrene finner ut av det, og TS har hatt sex med denne fjortenåringen, så _kan_ de anmelde det, og da har de loven på sin side, og TS vil slite. I den ene delen av situasjonen så kan det hende at foreldrene til 14-åringen synes at TS er en knakanes kar, og de syns forholdet er helt greit. I den helt motsatte delen av situasjonen så kan det hende at TS er sterkt mislikt av foreldrene, noe som vil skape alvorlige konsekvenser for TS hvis det blir tatt til retten. Endret 17. februar 2009 av Smurstafa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå