Gå til innhold

Funnet en skrive- eller grammatikkfeil?

olabilen

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver med et veldig omspennende prosjekt i relevans med en ditto undersøkelse. Jeg holder på med å registrere skrivefeil hos store norske aviser og nettsteder, og trenger sårt din hjelp.

Databasen vår inneholder nå godt over 500 ulike skrive- og grammatikkfeil fra norske nettsteder, registrert siden november 2008.

Dersom du skulle komme over en feil i f. eks Vg, DB, Nettavisen, og andre tabloid det norske folk er opptatt av -- send e-mail med URL og hele setningen hvor feilen skjedde til logopedane at gmail.com.

Dette er på grunn av at jeg ikke orker å lese alle verdens aviser, og tilbringe store tider på Internett, samtidig som det ville gjort jobben mye raskere.

Om alt går etter planen vil det komme en nettportalløsning innen sommeren hvor dere da kan lese og sende inn feil. Inntil da: send e-post!

Etter en stund kommer vi til å informere nettsidene om siden vår, i tillegg til Språkrådet, Regjeringen og andre fakultet som er relevante innen språkpolitikk, -undervisning og -pedagogi.

Nå kan du altså slutte å erge deg over feil og gjøre noe med det. Det garanterer vi.

Vi tåler også selvydmykelse, men vennligst ikke send e-post eller tilsvarende der dere påpeiker feil vi har i dette innlegget.

På vegne av alle i Logopedane:

Tusen hjertelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har tråder der folk har postet en hel haug med feil. Jeg orker ikke, men kanskje noen vil ta på seg oppgaven det er å lese gjennom hele (eller deler av) tråden og sende en samlet e-post.

Ellers synes jeg det er kjempebra at noen vil gjøre folk oppmerksomme på all slurvingen det er å finne i de norske avisene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Per dags dato konsentrerer vi oss om nettaviser, da det er lettere å oppgi kilde til feilen.

Ja, nettopp -- derfor trenger vi all hjelp vi kan få. Vi er i dag kun 3 stk som driver med dette, hvorav jeg har utviklet hele systemet i tillegg til å oppdatere dette konstant.

Vi har fått mye positiv tilbakemelding av likesinnede mennesker, men få som orker å ta seg bryet ved å sende inn. Det er fort gjort ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...