Gå til innhold

Åpne RAR med WMP/MPC?

Gjest Slettet+1374861

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

Heisann.

Jeg lurte på om noen muligens hadde noen tips for å få åpnet RAR-filer (typisk scene releases som har X antall RAR filer med en *.avi som innhold) i WMP eller MPC? Bruker ikke VLC til vanlig, men hvis den kan noe lignende ville jeg jo evt likt å høre om det også.

Jeg er innenforstått med at RAR er til å pakke ned ting, men hvis man ser på XBMC, som i sin tid herjet på Xbox (classic), så kunne allerede de tidlige utgavene av denne utføre dette UTEN å pakke ut på forhånd (regner med det skjedde realtime). Hvis jeg installerer XBMC for Windows nå så oppnår jeg samme effekt. Jeg kan ha en scene release med 20 RAR-filer og spille av direkte.

Håper på feedback. Dumt å måtte gå via XBMC bare for å oppnå dette, når det helt opplagt er mulig å få til direkte (selvom innholdet i RARene nok må sjekkes av pluginen/programmet som gjør det mulig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

Joda, klar over WinRAR til å pakke ut.

Forøvrig snublet jeg til slutt over en universell løsning for dette, ved hjelp av ett DirectShow filter. Når man har installert filteret kan man bruke det med alle mediaspillere til å direkte åpne ukomprimerte RAR-filer. Ukomprimerte er forøvrig standarden for scene release, så det er ikke noe problem.

http://www.ghacks.net/2009/02/01/play-movi...hout-unpacking/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...