ReGaiN Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 hvoran kan det ha seg at jeg kun får 3 av 20Mbit når jeg bor 328 meter unna sentralen? i tillegg så er det en nabo som har samme linja og får fullt hus? Snakker om mega fri fart abonnomanget ti nextgentel Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 dem sier bare at dem ikke kan levere mer Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Sikker på at du ikke blander bits med bytes? 20 megabits = 2.5 megabytes Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Sikker på at du ikke blander bits med bytes? 20 megabits = 2.5 megabytes ja tror kanskje du gjør det! 1bit er 1/8 byte, ergo 20Megabits *0,125 = 2.5Megabytes hvis du får 2.5megabits så er det latterlig dårlig! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Da gjør de noe ulovlig. Å selge deg noe du ikke får er altså ulovlig i Norge, så du kan få penger tilbake eller gratis internet i noen mnd framover når du ringer dem igjen! Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Har Bestilt 20Megabits linje fra nextgentel, Får 3,2Megabit inn Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 http://www.hardware.no/speedometer/calculating.php Hvilken hastighet får du? Du sier lite om utstyr og tilkobling, har du adsl 2 modem? Hvilken tilkobling har pcn? Har du testet å koble pc rett til modem, hva sier NGT? Til iNeo, dette er klart avvik fra hva de lover, men de har en klausel i kontrakten som sier "Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde." Men før du fortsetter å skyte etter spurv med kanoner, hva sier NGT og hvordan utstyr er tilkoblet og hva har du testet? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 har det utstyret jeg fikk tilsendt av nextgentel. Din hastighet: 3171 kbit/sekund Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Da gjør de noe ulovlig. Å selge deg noe du ikke får er altså ulovlig i Norge, så du kan få penger tilbake eller gratis internet i noen mnd framover når du ringer dem igjen! Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde. at han betaler mer enn nødvendig gjør han nok om de ikke kan levere over 3mbit, men de tar forbehold mot linjekvalitet så de har ikke gjort noe ulovlig. Endret 16. februar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Høres ut som om du har gamle telegrafkabler fra 1800 tallet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Det er jo merkelig om man ikke får tilnærmet 20Mbit på den avstanden. Hvis du logger inn på routermodemet http://10.0.0.1 så kan du se hvilken hastighet du syncer opp med. Hvis denne er høyere enn 5Mbit så er det et hardwareproblem. Normalt bør du synce opp med >20Mbit på den avstanden. EDIT: Mål hastigheten med http://speedtest.net Endret 16. februar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Det må være elendig kobber til eller inne i huset for at man skal få så dårlig hastighet på den avstanden. Er huset ditt veldig gammelt? Endret 16. februar 2009 av Mas99 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 sjekk linjelengden din på kapaks. Selv om naboen har god linje, betyr ikke at du har det. Telefonlinjer er nødvendigvis ikke lagt korteste vei (enn hvor tullete det måtte høres ut) Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Linjelengde er 328 meter, huset er kanskje 20 - 30 år, resultat fra speedtest: DOWN:406.4 kB/s UP:95.3 kB/s Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Linjelengde er 328 meter, huset er kanskje 20 - 30 år, resultat fra speedtest: DOWN:406.4 kB/s UP:95.3 kB/s Vedder håret på armen min at det er kablene som er gamle/slitte. Hvis du kjører med kabel må du huske at CAT5 (TP, nettverkskabel osv) blir veldig mye redusert hvis kabelen har blitt strekt. Har noe med at kabelen er "heklet" sammen for å si det på lettest mulig måte, hvis den blir strukket, dratt osv. blir kobbertrådene i kabelen tynnere og vil dermed yte dårligere. Har du en annen kabel å teste med? Evt prøv trådløs eller annen pc? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Linjelengde er 328 meter, huset er kanskje 20 - 30 år, resultat fra speedtest: DOWN:406.4 kB/s UP:95.3 kB/s Hallo har du stengt av alt som bruker nett på pc'n? Sjekket nettverkskabel bør være cat5e eller cat 6. Hvem har koblet opp nettet? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Har stengt av alt som bruker nett og det er prøvd med 4 forskjellige pcer, både trådløst og kabler, ringte til nextgentel i stad og dem sa de skulle feilsøke linja, så hører sikkert fra dem i morra Total linjelengde inkludert inntak: 383 meter Lengde på inntak: 26 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre Fabrikat på utstyr: Ukjent Mulig produktklasse: 64-4352 2 par Endret 16. februar 2009 av Dole-Duck Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Da er det telefonkablene som er gamle. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg bor i en blokk fra 1890 i Oslo, har lengre kabelstrekk enn Dole-Duck og kablene er fra tidlig 60-tallet inn til min leilighet, så å legge 100% skyld på kobberet ville jeg ventet noe med. Linja mi er dønn stabil, aldri hakket og jeg har adsl 2. Det store spørsmålet er jo: *En bruker har bedt om at du logger deg inn i modemet, for å se tildelt hastighet modemet får, dette står i klartekst i modemet. *Hva sier NGT? Hadde jeg hatt hasighetsproblemer ville jeg slått av en liten prat, spurt om noe er galt etc. Kom med svar på de 2, så tar vi det derifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå