mgmt Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. Jeg har tenkt å gå en sivilingeniørlinje ved NTNU, men av diverse årsaker kan jeg ikke begynne før sommeren 2010. Og jeg går ut av videregående til våren. Så jeg lurer på det går an å ta bachelorgard i et eller annet som er interessant å studere, men kjedelig å jobbe med, som f.eks historie, europastudier eller statsvitenskap? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hmm, nå har jeg aldri hørt om at man kan ta bachelorgrad (som er 3. årig), men vil du studere f.eks. historie så er det vel såvidt jeg vet mulig å ta enkeltkurs/enkeltfag. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. Jeg har tenkt å gå en sivilingeniørlinje ved NTNU, men av diverse årsaker kan jeg ikke begynne før sommeren 2010. Og jeg går ut av videregående til våren. Så jeg lurer på det går an å ta bachelorgard i et eller annet som er interessant å studere, men kjedelig å jobbe med, som f.eks historie, europastudier eller statsvitenskap? 180 studiepoeng på ett år høres vanvittig ut... Spørs om du er klar for å begynne på NTNU etter ett sånt år Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Det er mogelegheit for å ta årsstudium, eg har iallfall gjort det ved UiB (i nettopp historie). Redigert: Årsstudium ved NTNU: http://www.ntnu.no/studier/aarsstudier Endret 16. februar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Går fint an å starte en bachelor og slutte etter første året. Da er ex-phil i boks og du får to tilleggspoeng om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Logum Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hva med språkutdanning? Det vil du nok ikke angre på. Finnes mye å velge mellom av årsstudier. Å hoppe av etter ett år på en bachelor er ikke så lurt, ettersom du da ikke får noe vitnemål. Bare søk på "årsstudium" i søkefeltet her: http://www.samordnaopptak.no/SW/studier.html Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Så jeg lurer på det går an å ta bachelorgard i et eller annet som er interessant å studere, men kjedelig å jobbe med, som f.eks historie, europastudier eller statsvitenskap? Dette er mogleg, men eg trur det er vanskelig å få til i praksis. I utganspunktet er det berre å melde seg opp i alle høst semester faga og deretter alle vår faga. Dette er mykje arbeid på eit år og eg tvilar på at du vil klare meir en akkurat ståkarakter i faga. Du vil også få problemer med at du tar fag som bygger på ting du ikkje har lært, så i tillegg til alle høst semesterfaga så må du nok rekne med at du også må jobbe med enkelte vår semesterfag paralelt. Har høyrt om folk som har tatt bachelor grad fra grunnen av på to år og om folk som har tatt bachelor grad nummer to på eit år, men då har dei basisfaga frå før. Vil anbefale deg å ta deg tid og studere noke skikkelig slik at du får greie karakterar. Det å prøve å bite over for mykje endar berre opp med at du ikkje orkar å fullføre. Har du planar om å ta master så kan det kanskje være like greit å bruke eit år i forsvaret eller jobbe mens du ventar? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Om mulig kan du jo starte på en ingeniørgrad hos en instutisjon du har mulighet for bli innskolert hos i 2009, for så å gå rett på andre året (med litt planlegging og dialog med NTNU) på NTNU. Dette lar seg nok enklest gjøre ved valg av de mer konvensjonelle ingeniørlinjene. Daniel Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Søk deg heller inn på dette studiet: http://www.ntnu.no/studier/aamatstat Så vil du få fagene godkjent når du begynner på en master i teknologi linje. Lenke til kommentar
mgmt Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Søk deg heller inn på dette studiet:http://www.ntnu.no/studier/aamatstat Så vil du få fagene godkjent når du begynner på en master i teknologi linje. Ja, det er mitt andre og mindre ambisiøse alternativ. Men vet du hvordan finner ut hvilke fag man kan få godkjent? Er foreksempel det som heter "Grunnkurs i matematikk I" på Uib det samme som Matematikk 1 på fysmat på NTNU? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er opp til NTNU å vurdere om faginnholdet er tilsvarende slik at du får det godkjent, så jeg ville hørt med de Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er hvertfall mulig å ta en bachelor på 2 år. (3 semestere per år) Har selv vurdert dette ved Bond University i Australia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå