Irmo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hei. Jeg driver og skriver et leserinnlegg til skolen og fikk min mor til å lese det. Hun stusset litt over avsnittene mine og mente bastant at jeg skrev de på feil måte. Jeg hopper en linje ned og begynner det neste avsnittet med en tab til siden men min mor trykker bare enter og hopper 2 linjer ned. Her er hvordan jeg skriver avsnittene: Blablablablablablabla ---------Blablablabla (------ skal liksom være et linjeskift (tab), håper det er forståelig) og dette er min mor: Blablablablablablalalal Blablablablablablallala hvis dette var komplett uforståelig er det forståelig:D Hvem av oss har rett? (Håper på snarlig svar, da oppgaven skal leveres kl. 8) Edit: min versjon hopper til siden og plasserer seg rett under, ikke slik jeg vil ha det:( Endret 16. februar 2009 av Irmo Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Sist fikk jeg opplyst at begge er lov - men ikke samtidig. Altså må man være konsekvent i bruken. Hva som passer best må du velge selv. Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. Blablablablablablabla ---------Blablablabla (------ skal liksom være et linjeskift (tab), håper det er forståelig) og dette er min mor: Blablablablablablalalal Blablablablablablallala ( Noen liker mora og noen liker dattera, I dette tilfelle liker jeg mora. Men det viktigste er at det ser røddi ut ! Men å gå inn med TAB er 60-talls. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Edit: min versjon hopper til siden og plasserer seg rett under, ikke slik jeg vil ha det:(OT dette, men det får gå:Fleire påfølgjande mellomrom har ikkje noko effekt i vanleg tekst i forumet. Du kan bruke ein code-boks for å illustrere, eventuelt indent-tagen: Blablablablablab ... Blablablbalbalba. Indent-tagen er slik: [indent]Dette er indentert.[/indent] Lenke til kommentar
Irmo Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Takker for svar, føler meg klokere nå Jeg var ikke klar over det Torbjørn T. så takk, det skal huskes på. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Avsnitt slik de er i aviser og bøker er vel det som ser ryddigst ut? Altså to-tre ordmellomroms innrykk ved hvert nytt avsnitt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Fikk beskjed på skolen etter en tentamen eller noe at det ikke var lov å hoppe over 2 linjer, som mora di: KKKKKKKKKKKKK KKKKKKKKKK KKKKKKKKKKKKK KKKKKKKKKKKKK Vi fikk beskjed om å bare begynne på ny linje (uten tab). KKKKKKKKKKKKK KKKKKKKKKKKKK KKKK <- Slutt på avsnitt. KKKKKKKKKKKKK <- Nytt avsnitt. KKKKKKKKKKKKK Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Noko skilje må det no vere. Skreiv de på PC? For i ein del tekstbehandlingsprogram (iallfall OOo Writer og Word 2007) starter ein jo som standard eit nytt avsnitt ved å trykke enter. Då vert det litt rom mellom avsnitta, men ikkje nokon tomme linjer, jfr. vedlagt bilete. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Det husker jeg ikke. Husker bare læreren skrev linjer på tavla for å vise. (EDIT:) Om det var på PC var det i så fall en eldre versjon av Word. 2003 tror jeg. Læreren sa "Nei, nei, nei!!" og skrev stort kryss over den første måten på figuren: Endret 18. februar 2009 av Knewt Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Læreren min sa at det er valgfritt. Man kan starte på neste linje eller hoppe over en, men ikke begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå