Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc som fortsatt ikke starter

Anbefalte innlegg

Hallo! Har nå bygget ny pc! Pc`n starter opp og alle viftene går, men skjermen er svart. Jeg har feilsøkt pcn i 2 uker nå så det starter å bli litt små irriterendes.

Jeg har prøvet med annet skjermkort, annen input på skjermen, annen skjerm, annen harddisk og annen strømforsyning. Byttet om på alle ram-slots og prøvet med kun 1 minnebrikke i alle forskjellige 4 slotsene. Har også resett bios flere ganger. Alt er koblet slik det skal, og jeg har hele tiden benyttet anitstatic-bånd. Jeg får ingen pip meldinger ved oppstart. Besøkt 3 lokale pc firmaer for å teste de siste komponentene, prossesor og ram, ingen av butikkene hadde hovedkort som støttet komponentene. Noen som har forslag til hvordan jeg skal gå fram? Eller er det rett og slett komponentene som ikke jobber sammen? Meget takknemelig for hjelp! :D

KOMPONENTER:

Hovedkort: Asus p5e3 ddr3 LGA775 Intelx38

Link

Skjermkort: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0

Link

Strømforsyning: OCZ TECH StealthXStream 600W

Link

Prossesor: Intel Coreª 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket LGA775, 6MB, 1333MHz, 45nm

Link

Ram: OCZ DDR3 4 GB ReaperX HPC EB Dual Ch.PC3-10666 2x2048MB 1333MHz. (6.5.5.18)

Link

Harddisk: Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM Barracuda

Link

KJØPT NYE MINNEBRIKKER 3.03.09 link

Endret av ^^Anden^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det jeg tror også.. Mener OCZ minne skal være kompitabel med hovedkortet?

Dette er visst det eneste 1333MHz OCZ minnet som er kompatibelt med det hovedkortet i følge QVL listen til Asus:

DDR3 1333 1024MB OCZ Heat-Sink Package 7-7-7-20 N/A DS OCZ3P13332GK

Så det ser ut som minnet ikke er støttet av hovedkort. DS står for dobbel sided

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Ta ut cpu igjen og sjekk socketpins på hk, er en av de bøyd så er det ikke rart at maskinen ikke vil boote....

Skjekket det igår kveld, det sitter som det skal. Da får jeg prøve å kjøpe annen ram, da jeg ikke har noen kamrater som går på ddr3. Noen gode forslag til ddr3 ram?:D

Endret av ^^Anden^^
Lenke til kommentar

Du har koblet på pc-speakeren? Den kobles til ved PW_SW omtrent. Hvis det ikke piper i det hele tatt så er noe veldig galt. Sjekk hovedkortet ditt. Det skal pipe uansett. Og du får ingenting opp på skjermen, men har bekreftet at skjermkortet funker? Da kan det fort være hovedkortet.

Lenke til kommentar

Vet at hovedkortet piper. Når jeg tar ut rammen kommer et laangt og to korte pip. Og så setter jeg de inn i gjen og pipingen slutter, men ingen skjerm. Tenkte jeg nå skulle retunere den gamle rammen og kjøpe en annen type. Hvis det ikke er det må det være HK

Er det noen som vet hva EB Dual Channel står for`? OCZ DDR3 4 GB ReaperX HPC EB Dual Ch.

Endret av ^^Anden^^
Lenke til kommentar

Siden du har ASUS HK, så ville jeg valgt annet minne enn fra OCZ.. Er ikke direkte en nyhet at de to sliter med å finne hw som går sammen... Mange tråder her på forumet om dette.

Og til dere som nå kommer til å angripe meg som sultne ulver: Jeg VET at OCZ og ASUS fungerer fint sammen på mange pc'r i. Men det er også rapportert om mange problemer mellom disse 2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo folkens. Nå har jeg akkurat kommet innenfor døren med nye Corsair (xm3 ddr3 6bg CL 9-9-9-24) minnebrikker. FÅR SAMME PROBLEM SOM TIDLIGERE! veldig usikker om det er cpuen eller hovedkortet det er noe galt med. Hva tror dere?

Det kommer ikke noe opp på skjermen i det hele tatt?

Eller kommer du deg inn på BIOS?

Nope

Endret av ^^Anden^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...