Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et bedre tastatur til WM? Bruker det orginale å synes det blir litt slitsomt i lengden når jeg skal ha en "å" og måtte "drege" a-knappen bortover :p

De fleste bruker FingerKeyboard. Sjekk det ut i ørten tråder her og på XDA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fingerkeyboard såg bra ut, men var jo fortsatt like små "taster".. så var jo ikke no serlig bedre for fingrene...

Før en la mobilen vertikalt vel og merke :) da ble det bra greier

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Du kan gjøre som meg og skinne ditt eget fingerkeyboard. Bl.a. fjerne piltastene, og dermed gi bedre plass til bokstaver. QWERTY med mobilen på høykant blir trangt uansett hvordan man gjør det, men med et godt skin i landscape blir det nydelig. Slik jeg har det nå klarer jeg knapt trykke feil med vilje(jeg skriver alltid i landscape med begge tomlene)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har siden i vinter hatt problemer med at lagene i skjermen min "limer" seg sammen om jeg bruker pekepinnen/neglen. Drar jeg pekepinnen over skjermen blir det alså et tydelig spor etter den der lagene er sammenklistret. Sporet forsvinner om jeg trykker hardt med hele tommelflaten på en annen del av skjermen eller om jeg venter i noen sekunder. Problemet er at telefonen oppfatter dette sporet som at jeg faktisk drar fingeren over skjermen / holder fingeren trykket ned mot skjermen. Ergo fungerer ikke skjermen inntil sporet er borte, og telefonen reagerer på hvilket vei sporet forsvinner og kan finne på å bla seg fram og tilbake i menyer helt på egenhånd.

Til tider kan det også virke som at en slags olje har kommet seg under skjermen. Et tydelig oljesølmønster kommer fram i små pytter på omlag 1-2cm i diameter rundt på skjermen. Disse kan flyttes/strekkes om man trykker lett på telefonen. Fenomenet kommer og går i perioder.

Noen andre her som har opplevd lignende? Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lurer på å reklamere, men vil ikke være telefonløs i hele sommer... Kjøpte telfonen brukt av en kar somme hadde kjøpt den fra Ventelo som igjen gjør at man skal forholde seg til Moobi som er den egentlige forhandleren... Har et intrykk at at Moobi er ganske dårlige på forbrukerrettigheter da de bl.a. krever 190kr for fraktutgifter til lånetelefon og later til å ikke ville påta seg noe ansvar da de heller vil "hjelpe kunder med å reklamere mot produsent".

EDIT: Oh, btw, bryter man garanti/reklamasjonsrett om man flasher Diamond 2 med en cooked-rom, f.eks. Android? Har ikke gjort det, men har lyst til å gjøre det...

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg også fått et konstant varsel om at jeg har en ulest SMS. Det oppgis at jeg har en ulest SMS både i Sense og i Windows' egne menyer, men alle meldinger er lest. Problemet oppstod da jeg sendte en melding og trykket meg ut av "sendingen" og satte telefonen direkte i standby med en gang før telefonen får tenkt seg om (slik jeg pleier).

Passe irriterende. I starten blinket også ny melding-lyset, det gav seg, men telefonen mener fremdeles at jeg har en ulest melding. Orker ikke hard-reset pga tulleproblemer...

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Windows GUI-et rapporterer om at jeg har en ulest melding i innboksen også.

Telefonen må startes på nytt annenhver dag for at det skal være mulig å bruke telefonen overhodet...

Slått av og på Sense (utover vanlig reboot) har jeg ikke prøvd, men tror at feilen ligger dypere siden meldingen også vises i Windows GUI-et.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei igjen!

Fått tilbake telefonen fra service etter skjermproblemer, i samme omgang var de så greie å oppdatere softwaren til noe fra rundt februar i år, hadde fra før av WinMo 6.2, men nå har jeg fått en nyere utgave av HTCs grensesnitt. (Det der du har en programliste på hovedskjermen). Dermed forsvant taskmanageren fra øvre høyre hjørne, men det virker som om telefonen fremdeles multitasker, jeg kan bare ikke se hvilke programmer som kjører. Dermed kan jeg heller ikke lukke dem fra den kjekke dropdownlisten. Det virker som en bug, hvordan kan problemet løses?

Vipper mot å installere Android for å få et mer responsivt og fungerende OS...

Lenke til kommentar

Jeg tullet nok litt med versjonene, hadde nok 6.5 fra før av, men har fått ny utgave av HTCs grensesnitt på toppen. De har visst også fjernet oppgavebehandleren i øverste høyre hjørne med vilje, bruker nå en snarvei til programmet "oppgavebehandler" på startsiden i stedet. Langt ifra like brukervennlig, men det er overkommelig. Har fremdeles den tynne menylinjen på bunn, ser at de fleste ROM-ene på xda bruker en fet og stygg linje med startknapp og diverse annet ræl på, ikke pent.

Får holde ut en stund til, pleier å ha en telefon i noen år før jeg kasserer den.

Lenke til kommentar

Joda, det lugger endel i menyer og slikt til tider, men det er overkommelig. Vil gjerne restarte enheten hver dag om jeg husker det, det hjelper. Minns det var bedre i WinMo 6.1 (elns), men syns faktisk brukeropplevelsen var enda verre i 6.5 med den gamle versjonen av Sense. Har nå tilgitt at taskmanageren er borte, da både grensesnittet for å legge til kontaktinformasjon, grensesnittet for favorittkontakter, været, kalenderen og instillinger er forbedret. Det er blitt dypere ned til de stygge windowsmenyene.

Har inntrykk av at Android ikke alltid er en dans på roser heller, vil man ha noe som bare virker er sikkert iPhone veien å gå, men det er så kvalmt mange som har den at den er uaktuell for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...