oleros Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg har samme ROM..Kom til å tenke på, kanskje problemet skyldes blanding av nummer med og uten prefix? At man har endel i tlfboken uten +47, og endel med? Kanskje den da ikke skjønner at +47 bare er prefix, så det muligens hjelper å ha +47 på alle eller ingen? Nei, så enkelt er det ikke. Jeg brukte programmet Trinefix http://www.trineseries.com/TF.aspx (som forøvrig kan anbefales) til å legge lik prefix på alle kontakter og det hjalp ikke. Jeg har ringt HTC flere ganger og de kjenner til problemet og skal gi ut en fix men vet ikke når. Jeg har truet med å returnere telefonen om de ikke snart gjør noe, men de lar seg ikke affisere av enkeltpersoner. Jeg finner meg ikke i at de leverer et defekt produkt og legger så lite innstas i å rette opp i sine feil. Jeg anbefaler alle som har problemet å kontakte htc og kreve at noe blir gjort snarest. Siden færre og færre er synlige på nummertjenester som gulesider pga firmaabonnement skaper dette store problemer. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 oleros: du er sikker på feilen er hos htc, ikke microsoft(WM)? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg har numre lagret både med og uten +47 \ 0047, men opplever ingen problemer ved mottak av meldinger og samtaler. Endret 7. september 2009 av fredes Lenke til kommentar
oleros Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 oleros: du er sikker på feilen er hos htc, ikke microsoft(WM)? Nei jeg er ikke sikker på noe som helst men har en sterk føleøse av at det ligger hos HTC. Argumentet er at ting stort settt fungerer greit når jeg går ned på WM nivå: Jeg fikk ikke sendt sms til folk hvis nummer var lagret under 'hjemme' og ikke 'mobiltelefon' Gir kanskje mening men jeg syns det er håpløst design, dessuten fikk man ikke en ordentlig feilmelding, kun tomme meldinger som stod uten mottaker. Masse musikk jeg legger inn dukker ikke opp i Touchflo men fungerer helt fint om jeg åpner de med Wmediaplayer. Sms dialog funksjonen er fin i utgpunktet men den viser jo ikke siste melding mottatt av personen du er i dialog med, sånn sett blir den rimelig ubrukelig etc, etc. Uansett er dette knekkende likegyldig, jeg har kjøpt et produkt av htc, ikke MS så det er jo htc som må ordne opp i dette! Jeg har numre lagret både med og uten +47 \ 0047, men opplever ingen problemer ved mottak av meldinger og samtaler. Good for you. Dette gjelder nok ikke alle men jeg har en følelse at det kan være en god del siden 3 stk bare på dette lille forumet har samme problem Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Dere som har kontaktet kundeservice: Er det kun via epost, eller finnes det et telefonnr? Er det HTC AS i Råde, eller er det noe helt annet? Lenke til kommentar
Edru Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hos meg slår "datatilkobling" seg på automatisk. Etter at jeg slår det av tar det 2-5 minutter så er det på igjen. Våknet i dag og oppdaget at NwN Internet hadde vært pålogga i 7 timer. Noen som har ei løsning eller hørt om lignende? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 NoData lar deg slå av all internettaktivitet utenom WiFi. Du kan også slå av MMS om du vil. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) edit: slik går det når man svarer på tråder som har ligget i faner en stund :/ Endret 10. september 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
oleros Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Dere som har kontaktet kundeservice: Er det kun via epost, eller finnes det et telefonnr? Er det HTC AS i Råde, eller er det noe helt annet? Telefon også: Norway English, Norsk Mon - Sat 9:00 - 17:30 (Mon - Fri) 09:00 - 13:00 (Sat) toll-free number: 800-11576 Hvorfor ikke begge? Jeg har både ringt og sendt så mange epost at de har sluttet å svare Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg sendte epost og fikk svadasvar, men det sto i det minste tlfnr i eposten, så jeg ringte jeg og. Svar: "Vi pusher og pusher på HTC for at de skal prioritere dette, og håper det kommer en quick-fix snart. Kan desverre ikke love noe." Kan du ikke begynne å ringe HTC hovedkontor? Lenke til kommentar
oleros Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg sendte epost og fikk svadasvar, men det sto i det minste tlfnr i eposten, så jeg ringte jeg og. Svar:"Vi pusher og pusher på HTC for at de skal prioritere dette, og håper det kommer en quick-fix snart. Kan desverre ikke love noe." Kan du ikke begynne å ringe HTC hovedkontor? Ja kanskje det, de er vel så opptatt med Android utvikling at de gir faen i WM feil. Jeg har jo et lite håp om at dette kan være fikset i wm 6.5 men er uansett lenge å vente.. Dette problemet er jo ekstra ille ettersom flere og flere har firmaabonnement slik at de ikke vises i telefonregistre, er ikke alltid jeg vil ringe opp igjen uten å vite hvem jeg kommer til.. hadde jeg ikke fått telefonen av jobb skulle jeg tvangsbytta den til en Hero eller noe.. Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Er det noen som vet om det går ann å laste ned "Market" til denne? Slik som HTC Hero har? Eller går ikke det da Diamond 2 er WM og Hero er Andreoid tlf? På forhånd takk Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Du kan ikke bruke androidprogrammer nei. Men alle mulige programmer du overhodet kan tenke deg til WM florerer på nettet gratis Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Gjør det egentlig det? Jeg sliter veldig med å finne en bedre weather-app enn den som følger med! Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Spørs om du snakker funksjon eller estetikk. Det er jo en haug av ROM's å få tak i. Det finnes en fyr her på forumet vel som har laget en app som legger inn masse norske steder i den originale appen. Det finnes en app som bruker yr.no som er veldig fin(funksjonsmessig, simpel estetisk). Hva er det spesifikt du savner? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Savner en med bedre dekning i Norge og Sverige... Synes det er VELDIG snaut hva man finner via den innebygde. Den er fin nok estetisk og funksjonsmessig, men har dårlig dekning! Har du noen linker? Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det er nettopp det jeg digger med WinMob, det du kan tenke på har alltid noen tenkt på og fikset allerede. Bruk smartmobil.no og xda-forums, så finner du en haug. Ang norsk vær: Var litt leie av å kun ha litt over 20 norske byer, som jeg fikk vær oversiken over.Så har derfor oppdatert databasen filen, den inneholder litt over 800 norske byer, tettsteder og grender. Den første cab's filen (GbNoR_Nor_Weather.cab) inneholder KUN norske byer, tettsteder og grender. Den andre (GbNoR_All_Weather.cab) inneholder alle land og byer, som opprinnelig var i databasen + alle norske byer, tettsteder og grender. Den er også sortert etter fylke (under Velg Land), slik at det da blir lettere å finne stedet, du ønsker væroversikten over.(se bilde) Det gikk ikke å få frem æ,ø og å, i navnene. Så disse er byttet ut med a,o,ae,aa og oe. Dvs at selv om stedet du ønsker har en Å i seg, så er den byttet ut med enten A eller AA. Ø er byttet ut med O eller OE. Grunnen til både O og litt OE, vet jeg faktisk ikke, fordi "feilen" ligger hos accuweather. Bilder fra Nor Weather Bilder fra All Weather Installasjonsveiledning: *Pakk ut zip-filen *Slå av TouchFlo, før installasjon (Start--> Innstillinger--> Idag--> Elementer) *Installer gjennom CABviaActiveSync, eller flytt .cab filen over til mobilen og start den der. *Installer til Enhet *Mobilen MÅ starte på nytt. *Aktiver TouchFlo etter at mobilen har startet opp igjen. (Start--> Innstillinger--> Idag--> Elementer --> avhuk for TouchFlo) Merk: Du må fjerne alle plasseringene, som var fra før, og legg de til på nytt!! -Avinstalleres gjennom Fjern programmer- -Husk å slå av TouchFlo, før avinstallering- ------------------------------------------- GbNoR_Nor_Weather.cab.zip GbNoR_All_Weather.cab.zip ------------------------------------------- ************************************************************************ For de som har Diamond 2 Installerer: (Er ikke bekreftet at disse fungerer på den "orginale" diamond2, men de fungerer på XBmod Manila Rhodium VGA Port) GbNoR_Nor_Weather_D2 eller GbNoR_All_Weather_D2. Følg installasjonsveiledningen, som beskrevet oppføre. ------------------------------------------- GbNoR_Nor_Weather_D2.cab.zip GbNoR_All_Weather_D2.cab.zip ------------------------------------------- Edit: la til All Weather.cab 05.05.2009 Edit: renset Nor Weather.cab, da den var på 990,91k. La også til Geilo og Lofoten, da jeg hadde glemt disse. 09.05.2009 Edit: la til Nor Weather D2.cab 20.05.2009 Edit: la til Nor Weather D2.cab og All Weather D2.cab da disse nå skal fungere på Diamond 2. (Begge testet på EnergyROM 3) 22.05.2009 Edit mindre endringer på Nor Weather D2.cab og All Weather D2.cab 05.06.2009 Gi en melding hvis jeg skulle ha glemt en viktig norsk by eller sted. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13654537 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Tusen takk! Tester det ut nå! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har samme problemet som de fleste andre i den tråden (ingen som rapporterer vellykket installasjon) - TF3D bare restarter seg... Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har ikke testet den selv, men PM utvikleren og hør om han har forslag. Evt sjekk xda-forums, de har løsninger for alt. (Du må se under forumet som heter "Topaz", som er et annet navn på TD2) Redigere været selv kan du f.eks få hjelp til her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=514264 Hello, My city is not listed under "add city" in the weather lab. I live in a major city with a popluation of 200K+. Smaller cities are included but not mine... Is there a way to add my city? Thank you [sOLVED] here's is quick method; I would like to first thank everyone for their contributions: First download .NET Compact Framework 3.5 Redistributable Quote:Originally Posted by swissman 1. Install Database Weather editor 2. Shut down TF3D (settings, more, personal tab, today, elements tab and untick TouchFlo 3D) 3. With Totalcommander copy from \windows the file 2330fc3c_manila to your SD card 4. on your SD card, 2330fc3c_manila needs to be modified with properties, untick read only 5. copy 2330fc3c_manila from your sd card to \windows and overwrite the existing one. 6. run the Database Weather Editor and edit/add your cities 7. Restart TF3D the same way as on point 2, but tick Touchflow 3D Quote:Originally Posted by Wired&Connected to obtain the data for the cities you want to add, click here; Accuweather entering the city, & country, e.g. Ibiza, Spain and searching. Once you get to the weather page the data you need for the weather db is in the URL - e.g. locCode=EUR|ES|SP004|IBIZA| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå