Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et problem med gpsen. Har prøvd med blant annet Sportypal og GPS Cycle Computer men etter å ha startet gpsen i programmet så går det noen minutter så slutter programmet å logge/mister gps signalet.

I programmet Sportypal starter den logginga igjen når jeg klikker på knappen på toppen av telefonen slik at skjermen blir slått på igjen, men ruten fra gpsen blir slått av til jeg aktiverer skjermen blir ikke logget.

I GPS Cycle Computer starter den ikke logginga igjen når jeg slår på skjermen, men må starter en ny økt.

Har vært inne på strøminstillingene og prøvd å fjerne haken for "slå av bakgrunnslys hvis enhet ikke brukes" og "slå av enheten hvis inaktiv i" men telefonen klarer likevel ikke logge hele treningsrunden.

Har bare testet med gratis GPS programmer.

Noen som har forslag på løsning av problemet?

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt min og satt den på lading :D

Samtidig humrer jeg godt av hurtigstartguiden, som beskriver tap'ing/trykking som "banking".

"1. bank på innstillinger

2. bank på wi-fi"

:p

Edit: forresten, bruker dere den medfølgende skjermbeskyttelsen? Er det noen ulemper ved å ha den på, er den evt. lett å plukke av igjen?

Endret av toth
Lenke til kommentar
Har et problem med gpsen. Har prøvd med blant annet Sportypal og GPS Cycle Computer men etter å ha startet gpsen i programmet så går det noen minutter så slutter programmet å logge/mister gps signalet.

I programmet Sportypal starter den logginga igjen når jeg klikker på knappen på toppen av telefonen slik at skjermen blir slått på igjen, men ruten fra gpsen blir slått av til jeg aktiverer skjermen blir ikke logget.

I GPS Cycle Computer starter den ikke logginga igjen når jeg slår på skjermen, men må starter en ny økt.

Har vært inne på strøminstillingene og prøvd å fjerne haken for "slå av bakgrunnslys hvis enhet ikke brukes" og "slå av enheten hvis inaktiv i" men telefonen klarer likevel ikke logge hele treningsrunden.

Har bare testet med gratis GPS programmer.

Noen som har forslag på løsning av problemet?

Når du bruker sportypal trykker du bare gå tilbake knappen (pil) etter du har startet økten. Når du er ferdig går du inn på aktive programmer, åpner sportypal og avslutter økten. Da påvirker ikke avslått skjerm gps signalet. Cycle computer kjenner jeg ikke men siden sportypal har egen kategoru for sykling burde den dekke de fleste behov - stilig program som gjør det gøy (og avslørende) å konkurrere med seg selv

Endret av oleros
Lenke til kommentar

Issue:

Jeg har satt MMS til "motta automatisk i hjemmenettverk", men likevel, når jeg får en, laster den ikke ned media, men jeg må trykke på vedlegget, og får beskjed om "mulige ekstrakostnader", og må deretter trykke "last ned".

Jeg vil ha automatisk, så lenge jeg er i Norge. Fix, pls? Virker som tlf tror jeg roamer..

Lenke til kommentar
Edit: forresten, bruker dere den medfølgende skjermbeskyttelsen? Er det noen ulemper ved å ha den på, er den evt. lett å plukke av igjen?

Jeg bruker den ikke, var ganske umulig og få den helt perfekt på uten og få luftbobler. Hatt min mobil med meg overalt i 3-4 mnd'er og ikke en skrape i skjermen :)

Men jeg leter etter en sånn "Pouch" sak og legge mobilen i, men finner bare til Diamond 1, og den vil vell sikkert ikke passe helt perfekt.

En som denne :

5622623m.jpg

Endret av b00n
Lenke til kommentar
Når du bruker sportypal trykker du bare gå tilbake knappen (pil) etter du har startet økten. Når du er ferdig går du inn på aktive programmer, åpner sportypal og avslutter økten. Da påvirker ikke avslått skjerm gps signalet. Cycle computer kjenner jeg ikke men siden sportypal har egen kategoru for sykling burde den dekke de fleste behov - stilig program som gjør det gøy (og avslørende) å konkurrere med seg selv

Takk for tipset. Funka ikke med tilbakeknappen her men gikk å bruke legg på knappen. Går det å laste ned tidligere økter man har lastet opp på nett tilbake til telefonen?

GPS Cycle Computer har noen funksjoner som Sportypal mangler. Blant annet kan man velge at gpsen ikke skal være aktiv konstant men bare logge feks hvert 20 sekund for å spare batteri. Man kan også høyde over havet(man kan se det på Sportypal etter å ha lastet ruten over til nettet). En annen ting som kan være bra å ha selv om jeg ikke har bruk for det nå er "Live logging"(laster opp på nett etter et forhåndsbestemt tidsintervall). Ulempen er at websiden deres (foreløpig?) er på et språk jeg har litt vanskeligheter med å forstå

Lenke til kommentar

Hei,

Da har jeg gått til anskaffelse av HTC Touch Diamond 2, og etter 12 timer med testing og utforsking synes jeg telefonen er utrolig bra. Har aldri hatt WM-telefon før, så på nedlastningsfeltet er jeg ganske svak.

Derfor lurer jeg på en ting; hva er pr. dags dato viktig å ha med? Alt av bugs-fiks på HTC's norske hjemmeside? Hva med Fingerboard og slikt..

Og hvordan innstallerer man? Kobler TD2 til PC'en via USB-kabel, og så bruker man ActiveSynce (som skal være innstallert på PC'en?) til å synkronisere mobilen med PC'n? Så flytter man bare installasjonsfilen over på mobilen, og fullfører innstallasjonen "på selve mobilen"?

Og er det slikt på fingerboard og slike applikasjoner?

Håper på svar, da jeg er helt blank på dette området. :)

Lenke til kommentar

Yes, du flytter bare CAB-filen til telefonen på foretrukket måte - kabel, bluetooth, email.. og åpner den på telefonen. Hos meg legger overførte filer seg automatisk i "mine dokumenter"(start>filutforsker).

Hvordan er batteritiden deres folkens?

innstillinger>mer>system>strøm

Jeg har nå 4 grønne felter under "batteri"-fanen, og "informasjon"fanen sier:

Siden forrige fulle lading:

Standby: 10 timer

tale: 16 minutter

enhetsbruk: 3 timer 33 minutter

Siste fulle lading kl 15, altså 14 timer. Ikke veldig imponert, men det kan jo være fordi wifi er på og scanner hele tida?

Lenke til kommentar

Min holder knapt nok en dag med WiFi på og endel tale.

Snakket vel i omtrent en time og hadde rundt en halvtimes "enhetsbruk" i tillegg til WiFi påslått hele tiden, og dermed var telefonen nede på 37% ladenivå mindre enn fem timer siden jeg tok den ut av laderen.

Med moderat bruk og WiFi avslått holder den med et nødskrik i to dager. Godt at den lader over miniusb - dermed kan vi få ladet den nesten hvor som helst :)

Lenke til kommentar

37%? Jeg ser andre steder og at folk oppgir nøyaktig prosent, hvor ser du denne? En egen app?

Men "wifi på", min er ihvertfall ikke påkoblet wifi når skjermen er av, den kobler til hver gang jeg tar den ut av dvale. Ligger den likevel og scanner når den er i dvale?

Lenke til kommentar
Aner ikke, men vet at den dropper omtrent 4% over natten uten WiFi, kan se hvor mye den dropper med.

Appen "Touch Lock Pro" er egentlig en låseapplikasjon til telefonen, men den kan også bytte ut standard batterimåler med prosentmåler.

Jeg fant en liten cab som byttet kun batteriindikator, til en med grønt jevnt fyll istedetfor streker, samt prosentangivelse over ikonet :)

Jeg merker jeg blir mer og mer glad i WinMobile hver gang jeg ikke er fornøyd med noe, og finner ut at noen allerede har fikset det for meg, og alt er gratis :D

Lenke til kommentar

Hva gjør dere med kontaktassosierings-issuen?

Her kommer meldinger fra +47xxxxxxx, mens telefoner kommer fra xxxxxxxx, og telefonen skjønner ikke at det er det samme. Så jeg må lagre +47xxxxxxx som mob.nr og xxxxxxxx som jobb-nr på hver kontakt, for at både meldinger og anrop skal assosieres. Det er ganske irriterende.

Noen som har løst dette?

Lenke til kommentar

Heihei folkens! Jeg har nettopp fått denne tlf og er IKKE vandt til WM i det hele tatt.

Men hvis jeg skal bruke wifi, bør jeg da laste ned et anti virus program først?

Og er det noen mulighet for å ha kode eller noe lignende (slik som iPhone har) etter at man har trykket på knappen for å få opp tastelåsen? For jeg har merket at tlf låses opp i lommen min.

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Hva gjør dere med kontaktassosierings-issuen?

Her kommer meldinger fra +47xxxxxxx, mens telefoner kommer fra xxxxxxxx, og telefonen skjønner ikke at det er det samme. Så jeg må lagre +47xxxxxxx som mob.nr og xxxxxxxx som jobb-nr på hver kontakt, for at både meldinger og anrop skal assosieres. Det er ganske irriterende.

Noen som har løst dette?

Jeg sjekket nettopp en av mine kontakter.

Jeg har av gammel vane alle numre registrert med landskode som mobilnummer.

Alle SMS og samtale vises i historikken. I samtalehistorikken står utgående numre med +47, mens innkommende samtaler står uten. Så linken er i orden i hvertfall.

Edit: ROM-versjon: 1.39.409.2 (49068) NOR

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Jeg har samme ROM..

Kom til å tenke på, kanskje problemet skyldes blanding av nummer med og uten prefix? At man har endel i tlfboken uten +47, og endel med? Kanskje den da ikke skjønner at +47 bare er prefix, så det muligens hjelper å ha +47 på alle eller ingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...