Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2


Anbefalte innlegg

To kjappe spørsmål:

 

1: Når jeg får en melding så verken vibererer den eller gir lyd fra seg, det gjorde den i starten hva er galt?

 

2: Er det muligheter for og legge inn en annen nettleser eller endre på den som er der nå (Opera) så du kan ha flere en maks to faner oppe om gangen?

 

 

Oppdater med siste romversjon på htc.no - evt last ned og installer hotfix'ene. dette skal fikse at mobilen ikke varlser deg når den er i standby.

 

Mobiltelefonen kommer med internet explorer. bare å gå i menyene og alle programmer, så ligger det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har et problem. Er det mulig å få et kompakt tastatur? Ønsker meg egentlig bare de tastene som er på en "vanlig telefon". Syntes det er enklest å skrive meldinger slikt når jeg er i farta. Er det mulig å få tak i et slikt tastatur?

 

Et problem til. Hvordan får jeg hotmail-kontoen på telfonen?

 

På forhånd takk for hjelpa!

 

Finn programmet windows live mener jeg å huske, som ligger inne på telefonen. Åpne dette følg instruksjonene som kommer opp på skjermen, der legger du nemlig inn hotmailadresse og kode og til slutt så dukker hotmailen opp i touch flo menyen (mailkontoer). Ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Det er fordi skjermen er resistiv og ikke kapasitiv.

 

 

Men jeg er enig med vedkommende som skrev den notisen du kommenterte. Oppløsningen og til å se på er skjermen rå, men føler nokias trykkeskjermer sitter tettere. akkurat som det er et lite mellomrom mellom de to skjermene - dessuten begynte skjermen oppi ene hjørnet og skrelle av. Vær obs på dette folkens hvis du skal ta av invisible shield. - plutselig sitter du med skjermen i hånda! Jeg har solgt unna min, men det var av flere grunner - bittesmå WM menyer som funker fint med stylusen, men jeg har ikke alltid tid til å dra frem den i en travel hverdag og noe jeg opplever som litt for dårlig lyd fra speaker ved ringing. Vet denne telefonen/pda'en ikke er laget som bare multimediatelefon, men hører ofte ikke ringelyden. Ellers savner jeg 3,5 mm jack. Men var forsåvidt klar over dette da jeg kjøpte den, men ingen dårlig telefon - bare ikke min ting. Opera (til tross for 2 faner), fungerer meget godt og den har noe bedre hardware enn nokia, men blir en nokia n97 på meg nå, passer bedre med s60's dumbo-menyer som jeg treffer med fingeren, og med lys til kamera. Har desverre ikke tid til å vente på 6,5 , men blir sikkert bra.

 

Kanskje htc en annen gang, hvis de får på plass blitz eller i det minste fotolys, og legger til to høytalere på telefonen - med litt mer bass og dybde i. Merket også at dekningen ikke var like god som på min gamle n95 8gb. Bor litt i utkantnorge og er avhengig av de signalene jeg kan få der. Men til epost etc - helt rå.

Lenke til kommentar
Oppdater med siste romversjon på htc.no - evt last ned og installer hotfix'ene. dette skal fikse at mobilen ikke varlser deg når den er i standby.

 

Mobiltelefonen kommer med internet explorer. bare å gå i menyene og alle programmer, så ligger det der.

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Du kan velge vanlig telefontastatur i stedet for full qwerty i tastaturmenyen (pilen ved siden av tastaturknappen på midten nederst når du er i et område du kan skrive tekst). Dette har jo flere tilleggsknapper, så er mulig det ikke er dette du er på jakt etter.

 

Ellers har jeg nettopp laget en ny, norsk layout på FingerKeyboard om noen er interesserte. Knappene er nesten 20% større i bredden da jeg droppet å ha egne knapper for ( ) æ ø og å. ÆØÅ er i stedet plassert som første "underknapp" (hold inne knappen-knapp) i samme område. Ved SHIFT blir disse store. Jeg fjernet også "change-layout" knappen da jeg personlig uansett kun bruker norsk layout. Den krever dog at du modifiserer backspace-bildet til å være 120px bredt i skinnet du velger, jeg har kun brydd med med å lage ny og større backspace-knapp i "BlackGrey" skinnet.

 

Har ikke brukt det så mye selv enda, mulig det er noen bugs / mangler. Har ikke gjort så mye i landskaps-layouten, her er det endel duplikatknapper som kan endres. Om du bytter til andre språk vil backspace knappen være for stor og du må gå tilbake til den gamle. Husk å ta backup av de gamle filene om du får lyst til å teste mitt skin.

 

post-50769-1248652125_thumb.png

post-50769-1248652133_thumb.png

 

FingerKeyB_Norsk_Layout.zip

 

Hvodan installerer jeg det?

Endret av fredrik-fyksen
Lenke til kommentar

Vil du bruke BlackGray temaet bare overskriver du den gamle mappen din i \Programfiler\FingerKeyb\skins (husk å ta backup av den gamle om du vil gå tilbake). Eventuelt tror jeg du kan du rename min "BlackGrey" mappe til noe annet, lime den inn i Programfiler\FingerKeyb\skins og bytte skin i FingerKeyb til det navnet du valgte på mappen (dermed slipper du å ta backup av det gamle skinnet).

 

De to tekstfilene må du også ta backup av, finn filene med samme navn i \skins mappa og kopier dem før du overskriver dem med mine.

 

Bare å spørre om du lurer på noe, har som sagt ikke gjort stort med "landskaps"-modusen (enda ialfall).

Lenke til kommentar
Vil du bruke BlackGray temaet bare overskriver du den gamle mappen din i \Programfiler\FingerKeyb\skins (husk å ta backup av den gamle om du vil gå tilbake). Eventuelt tror jeg du kan du rename min "BlackGrey" mappe til noe annet, lime den inn i Programfiler\FingerKeyb\skins og bytte skin i FingerKeyb til det navnet du valgte på mappen (dermed slipper du å ta backup av det gamle skinnet).

 

De to tekstfilene må du også ta backup av, finn filene med samme navn i \skins mappa og kopier dem før du overskriver dem med mine.

 

Bare å spørre om du lurer på noe, har som sagt ikke gjort stort med "landskaps"-modusen (enda ialfall).

 

Det er ikke noe mappe som heter \programfiler\skins jeg har programfiler, men ikke skins inne på den mappen..

Lenke til kommentar

Noen som har forslag på bra a2db headset til musikk og litt samtale?

Har sett på testen til amobil, men den begynner å bli utdatert.

 

Headset jeg har sett på:

https://prisguiden.no/product.php?pro...9&cat_id=49

https://prisguiden.no/product.php?pro...5&cat_id=49

https://prisguiden.no/product.php?pro...5&cat_id=49

https://prisguiden.no/product.php?pro...7&cat_id=49

 

Noen som har noen flere forslag for min Diamond 2?

Lenke til kommentar
Det er ikke noe mappe som heter \programfiler\skins jeg har programfiler, men ikke skins inne på den mappen..

 

(...) \Programfiler\FingerKeyb\skins (...)

 

Denne kan ligge på hovedminnet eller lagringskortet, det kommer an på hvor du installerte FingerKeyboard i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...