Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2

Anbefalte innlegg

Jeg opplever ofte at varsel om ny SMS først kommer når jeg skrur på skjermen, ikke når meldingen faktisk kom. Dette medfører jo at man ikke ser meldingen før lenge etter den er mottatt. Noe andre som opplever dette, og kanskje vet hvilke(n) innstillinger jeg kan leke med?

Varsellyder er påslått.

Edit: HTC har visst allerede en Hotfix ute :)http://www.htc.com/no/supportdownloadlist....=sd&cat=all

Edit2: Denne fiksen hjalp ikke. Fant en løsning/tweak via xda-developers. Her finner du programmet Advanced Config Tool.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey!

NY UTFORDRING:

Hvor legger jeg musikken min på minnebrikken for at telefonen skal finne den?

...og er det mulig å få widescreen i TomToms GPS-programvare?

Har ikke hatt en smarttelefon før, men har egentlig ikke så verst teknisk innsikt. Dog klarer jeg ikke å gjette meg til mappestrukturer, ikke fant jeg noen funksjon i telefonen som kunne formatere minnekortet og gi det en fornuftig mappestruktur automatisk heller. Ikke fant jeg det jeg trenge hos vår kjære venn heller, så da får jeg heller ty til dere flinke

forumbrukere. :wee:

Bare lag en mappe som heter Music så skal den finne den av seg selv.

Med widescreen mener du horisontal view - altså samme som i f.eks Opera og sms? Jeg ville uansett googlet det, kommer an på hvilken TT versjon du bruker:

http://www.google.no/search?hl=no&clie...iew&spell=1.

For å formattere kortet må du velge å ikke starte Active sync men som flyttbar disk, dette er et valg du får opp i telefonen når du kobler den til. Mappestrukturen setter du best opp selv, D2 vil også opprette mapper automatisk når du f.eks installerer et eksternt program.

Lenke til kommentar

Takk, måtte åpne WMP og oppdatere biblioteket derifra for at musikken skulle dukke opp...

Gyrator 2 fikser widescreen overalt om jeg bikker litt på telefonen, til og med i GPS-programvaren. Dermed var det problemet løst :)

Tok en hard-reset første dagen så ble jeg kvitt e-postkontoen hans også. Har fremdeles ikke funnet ut hva som skal til for å slette en da "Slett" alltid er grået ut på konto-oversikten, kanskje jeg må skru av WiFi.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et bra GPS program der jeg ikke trenger å være på internett mens jeg holder på?

Hadde Nokia n82 før og det var veldig greit sånn som den gps'n var satt opp. Nå, hvis jeg bruker Google Maps må jeg være på internett og det blir det fort kroner av.

PS: Hvordan er denne prøveversjonen av det CoPilot saken?

Endret av Fabris
Lenke til kommentar

Har testet både Garmin, TomTom og Navigo, og jeg synes sistnevnte er i en klasse for seg selv i IGO 8. Dog er ikke TomTom så verst, men Garmin XT burde du styre langt unna. CoPilot har jeg ikke testet, men etter hva jeg har hørt er det visst nok bra.

Lenke til kommentar

Har bare testet TomTom 7, jeg syns det fungerer utmerket. Eneste jeg har å utsette er at tastaturet er "ABCDEF" i stedet for QWERTY.

Noen som har fått Flash til å fungere på Diamond'en? Har installert Flash Lite 3.1 og Opera 9.7b, men det fungerte heller dårlig.

Noen som har funnet ut hva som skal til for å skape en slags mappestruktur på den fingervennlige TouchFlo startmenyen? Skulle gjerne hatt en mappe jeg kunne åpne der alle spillene lå i stedet for å ha de slengende rundt sammen med alle de andre programmene. Om jeg trykker på "Alle" lister den jo bare alle snarveier som ligger i "Windows\Startmeny\Programmer" uten å tenke på hvilke undermapper snarveiene ligger i. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg lagt inn CoPilot Live prøveversjonen og lastet ned kart. Men hvor skal jeg legge kartet hen? Altså mappen med kartet.

Nå har ikke jeg prøvd Copilot men de gps apps jeg har vært borti har gjerne hatt en mappe som heter 'content' og der finner du undermapper for kart, stemmer, poi (point o f interest) etc.

Lenke til kommentar
Har testet både Garmin, TomTom og Navigo, og jeg synes sistnevnte er i en klasse for seg selv i IGO 8. Dog er ikke TomTom så verst, men Garmin XT burde du styre langt unna. CoPilot har jeg ikke testet, men etter hva jeg har hørt er det visst nok bra.

Jeg prøvde Igo Amigo etter å ha hørt masse skryt, den var enkel men funksjonsrik, lekker å se på og bedre tilpasset nyere skjermer med høy oppløsning som D2's. Må si jeg ble litt skuffet - prgrammet i seg selv er greit nok men bildet blei dratt utover og syns egentlig presentasjonen så litt amtørmessig ut. Hvordan er dette i Igo8?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat bestilt meg HTC Touch Diamond 2 og er drit spent på og få den! Men jeg skulle gjerne hatt ei bæreveske, eller noe og oppbevare den i. Gjerne så tett som mulig da jeg er borti mye støv og drit på jobben. Noen som vet om ei væske som er dugandes?

Lenke til kommentar

Det er kommet ROM-oppdateringer til andre markeder enn Norge, blant annet Nederland og Asia, så du skal ikke se bort fra det.

xda-developers har allerede norsk rom basert på disse tilgjengelig, men det er ikke anbefalt å bytte til uorginal ROM uten å vite hva du gjør, med tanke på at telefonen din kan slutte å virke, m.m.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Par kjappe spørsmål:

Når jeg er tilkoblet wifi, da bruker mobilen automatisk wifi til å hente mail, sende mail, hente værdata etc?

Og kommer det oppdateringer gjennom WU på mobilen? Eller slippes disse kun som hotfixes og rom oppdateringer via HTC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...