Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2

Anbefalte innlegg

Osse-Mon skrev:
Jeg er fornøyd med mobilen, men jeg irriterer meg masse over at det er en del avsendere som ikke dukker opp med navn under sms. Jeg har personen i kontaktlisten, men det står bare nummer og ikke navn på avsender. På andre avsendere står navnet.

Noen fler som har problem med det samme?

Delvis, jeg har hatt flere problemer med sms funksjonen. Når jeg skal skrive inn mottaker i 'til' feltet er det en autofinish funksjon som leter opp navn fra kontaktlista, men denne finner bare et fåtall kontakter )og typisk de jeg aldri melder til). Så da må man begybbe med det tungvinne 'legg til mottaker' greiene og man bruker mange trykk for en så enkel operasjon.

Har også hatt problemer med sms-dialogen: når jeg mottar en sms og trykker på navnet til avsender for å svare direkte blir meldingen ofte ikke sendt, den legger seg i utboksen med 'mangler emne, mangler mottaker' eller noe sånt.

Legg til problemer med minnekort og to hard reset pga at telefonen ikke fungerer skikkelig så må jeg si meg lite fornøyd med telefonen så langt..Synd for den har mange sterke sider også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Samuro skrev:
Ok, et problem som dukker opp til stadighet og som er ufattelig irriterende;

Hvis jeg holder på å skrive en sms, og av en eller annen grunn må legge fra meg mobilen et øyeblikk - så tar det jo så og så lang tid før skjermen går til svart. For å slå på skjermen igjen, så er det kun én knapp som gjør dette - og det er toppknappen.

Når jeg så klikker på den, går jo mobilen ut til "startsiden", og da fjernes også tekstmeldingen. Den finnes ingen steder, hverken i utboks, kladd eller noe slikt.

Finnes det noen tweaks for å unngå dette? Det er UTROLIG slitsomt...

Ingen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Men jeg opplever noe annet sinnsykt irriterende :realmad:

Når jeg sender en melding, blir den sendt, men den legger seg bare i utboks og sender seg selv ca. 10-30 ganger helt til jeg sletter den fra utboks. Derfor må jeg gå inn der og slette utboksen hele tiden. Noen som vet hva det kan være?

Skal den ikke også bli lagt i sendte elementer etter den er sendt?

Lenke til kommentar

En god regel for smartphone/ppc er å passe på at meldinger på sim-kort er slettet og passe på at kontaktene ligger på telefonen (ryddig som mulig). (Ikke rotet som ofte er på sim-kort)

Har ikke opplevd problemet på windows mobile(kan være at det er), men symbian telefoner klarer ikke å vise kontaktnavn hvis nummeret ligger lagret på flere kontakter.

Lenke til kommentar

OK, vi gikk innom en Elkjøp butikk og fikk nytt simkort, og nå funker det :D

Har 2 spørsmål (til nå):

1. Hvordan slå av 3G?

2. Funker ikke "komme i gang CD-en" til Mac?

Nye spm:

:: Hos meg står det at datoen i dag er 13. mai. Hvordan endrer jeg datoen?

Endret av Ariston
Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer sterkt denne telefonen (opp mot Nokia N97 eksempelvis) men skulle gjerne hatt noe info om noen synker denne mot NOTES (mail, kontakter, kalender). Viktig for meg da jobben bruker NOTES (forstå det den som kan).

Helst skulle jeg også fått til PUSH-mail - men vet ikke om dette lar seg gjøre ??

Forrige gang jeg hadde en Windows Mobile telefon - måtte jeg bruke en ekstraapplikasjon fra Commontime (tor jeg) for å få synkronisert med jobb-pc'en.

som sagt erfaringer og eller synspunkter/løsninger mottas med takk.

;-)

Lenke til kommentar

Nå har jeg levert fra meg min telefon etter en halv dags bruk pga spraking og smelling i høytaler under samtale, men mener du holder inne o-knappen til det kommer opp liste og drar finger/stylus bort til Ø og slipper, samme med A for å få A og Å. Likt iphone mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Problemer med RAM!

Nå ble det til at jeg kjøpte en slik - så langt fornøyd - selv om jeg sliter litt med overgangen fra Symbian til Win mob - selv om jeg har hatt Qtek og Win Mob tidligere.

MEN, har kun installert 2 ekstra apps - 1 for å synke mot notes + TomTom Navigator. Har nå allerede etter 2 dager med bruk fått "pop-up" med at det er lite minne tilgjengelig. Synes dette er litt mystisk. Lette og fant applikasjonen "Clean RAm" som hjalp (virker det som).

LIgger på 61% bruk av minne - selv om det er KUN 1 app som kjører (nevnte NOTES sak)

GODE forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
  oleros skrev:
  Ariston skrev:
Noen som kan svare meg? Spørsmålene er ovenfor.

Ærlig talt, endre dato? Dersom du ikke får til det anbefaler jeg at du setter deg ned og leser manualen - du kan lære mye!

Har faktisk sett gjennom manualen, men ikke funnet noe. Og har faktisk lært noe fra den. Men det hadde fortsatt vært mye enklere om du bare sa hvordan, istedenfor å si at jeg skal lese manualen igjen.

Lenke til kommentar
  Ariston skrev:
  oleros skrev:
  Ariston skrev:

Ærlig talt, endre dato? Dersom du ikke får til det anbefaler jeg at du setter deg ned og leser manualen - du kan lære mye!

Har faktisk sett gjennom manualen, men ikke funnet noe. Og har faktisk lært noe fra den. Men det hadde fortsatt vært mye enklere om du bare sa hvordan, istedenfor å si at jeg skal lese manualen igjen.

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-...-date-time.mspx

Lenke til kommentar
  Chivas skrev:
  Ariston skrev:
  oleros skrev:
  Ariston skrev:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-...-date-time.mspx

Takk :)

Men har et spm som er enda viktigere: Funker den komme i gang CDen kun for Windows?

Lenke til kommentar

Hey!

Kjøpte en endagsbrukt Diamond 2 til 3500kr i dag og kunne godt tenke meg å synkronisere kontaktene mot pc'en, men jeg får det ikke til! Har Outlook 2007 ferdig satt opp og Microsoft ActiveSync riktig satt opp. Under synkronisering skjer det dog ingenting? Den står bare på "Synkroniserer" i evigheter, og rapporterer ingen aktivitet i statuskolonnen under "detaljer" i Microsoft ActiveSync.

Såvidt jeg ser er det bare en hurtigstartguide som fulgte med av manualer, mappen "Device Handbook -> NOR" på "Kom i gang CD'en" er tom.

Noen som kan hjelpe meg med litt synkronisering? Huket vekk Microsoft OneNote da den hang seg der første gangen jeg prøvde.

EDIT: Ja, også lurer jeg på hvordan jeg sletter en e-postkonto som er satt opp. Forrige eier har en hotmailkonto jeg ikke vil ha. Har lett og lett, men finner ikke noe sted jeg kan slette en konto. I menyen over kontoer er "Slett" grået ut når Hotmaikontoen er valgt og jeg trykker på "Meny".

EDIT2: Synkprogramvaren fungerte på magisk vis akkurat så lenge som jeg trengte før den sluttet å fungere igjen, tror det hjalp å være inne på selve synkmenyen i telefonen og starte synken derfra i stedet.

NY UTFORDRING:

Hvor legger jeg musikken min på minnebrikken for at telefonen skal finne den?

...og er det mulig å få widescreen i TomToms GPS-programvare?

Har ikke hatt en smarttelefon før, men har egentlig ikke så verst teknisk innsikt. Dog klarer jeg ikke å gjette meg til mappestrukturer, ikke fant jeg noen funksjon i telefonen som kunne formatere minnekortet og gi det en fornuftig mappestruktur automatisk heller. Ikke fant jeg det jeg trenge hos vår kjære venn heller, så da får jeg heller ty til dere flinke forumbrukere. :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...