hailgodset91 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Mest sannsynlig får ikke dere som har bestilt den fra Elkjop.no den før 01.07.09 det er da, etter hva jeg har forstått nesten ut sending til butiker er Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Mest sannsynlig får ikke dere som har bestilt den fra Elkjop.no den før 01.07.09 det er da, etter hva jeg har forstått nesten ut sending til butiker er Faen, nå blir jeg forbanna. Selvfølgelig hadde de ikke åpent da jeg nå ringte til dem. Må vente til mandag. Ikke faen om jeg venter til 1.07 for å "kanskje få den". Jeg skal få hevet kjøpet, og krevd dekket de ekstra 500kr det vil koste meg å kjøpe fra noen andre. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Vil komme med et par opplysninger angående Diamond2:- Zagg IS passer dårlig til D2, da et par mm ikke dekkes i nedre kant. - Batteridekselet til D2 gjør at telefonen virker veldig billig, og jeg anbefaler å kjøpe et matt bakdeksel - Ikke tro at TV-OUT vil fungere på D2, selv om det selges tv-kabler til D2. Hvilket bakdeksel tenker du på? Hvor anbefaler du å kjøpe det? Regner med du selv har kjøpt, siden du anbefaler det. Takk for svar på forhånd. Tenker på batteridekselet (som jeg også omtalte som bakdeksel). Selv kjøpte jeg det på ebay. Eneste er litt dumt å måtte kjøpte hele coversettet til Diamond 2 for å få batteridekselet. Du kan også kjøpe det her.. Anbefaler dekselet p.g.a. at fingermeker ikke vises, vanskeligere å ripe opp og i tillegg virker det mer solid. Synes egentlig det burde vært standard deksel på D2. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Fått meg HTC Touch Diamond 2 nå via jobben Digg... Fekk høre av en at 3G slukte så mye av batteriet pga. den brukte en annen antenne ect. Så blei anbefalt å deaktivere 3G. Hvordan gjør man dette enkelt? Inne på avansert nettverk kan jeg deaktivere HSDPA og HSUPA, men dette er vell bare super 3G? Normal 3G funker enda. Hvis jeg velger å la 3G så på, vil det være noe poeng å deaktivere HSDPA/HSUPA? Har to epost kontoer, en Outlook exchange og en Live hotmail. Outlooken syncer rett på Wlan når det er tilgjengelig, men hotmailen vil bare bruke 3G uansett. Er det mulig å synce hotmail via. wlan? Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Fått meg HTC Touch Diamond 2 nå via jobben Digg... Fekk høre av en at 3G slukte så mye av batteriet pga. den brukte en annen antenne ect. Så blei anbefalt å deaktivere 3G. Hvordan gjør man dette enkelt? Inne på avansert nettverk kan jeg deaktivere HSDPA og HSUPA, men dette er vell bare super 3G? Normal 3G funker enda. Hvis jeg velger å la 3G så på, vil det være noe poeng å deaktivere HSDPA/HSUPA? Har to epost kontoer, en Outlook exchange og en Live hotmail. Outlooken syncer rett på Wlan når det er tilgjengelig, men hotmailen vil bare bruke 3G uansett. Er det mulig å synce hotmail via. wlan? Inne på nettverk kan du velge bånd og der setter du det bare til GSM,og da er det ingen 3G. Jeg synker via Wlan med Live hotmail.Under epost-kontoer går du på innstillinger for hotmail,og der under finner du flere valg. Ett av dem er roaming og der tar du bort det som er huka av. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Da ordnet det seg. Er veldig greit når man kjenner sine rettigheter og loven. Fikk hevet kjøpet med Elkjøp og dekket mellomlegget på 495,- kr det koster meg i tillegg å bestille fra komplett.no. (Noe jeg dro fram som billigste tilgjengelige alternativ.) En behjelpelig serviceansvarlig tok heldigvis til seg argumentasjonen min og paragrafreferansene jeg kom med. Dette var nytt for han, men han var som nevnt behjelpelig og mottakelig, slik at dette nå ordnet seg. Ny bekreftet leveringsdato fra Elkjøp er 22. Men man vet jo ikke om de da heller får den. Får jo håpe det for de som har bestilt derfra, men nå har det altså ordnet seg for min del. For min del er det også viktig å få den fort i hus - min nåværende mobil fusker og sliter med dekning, slik at dette er en stor ulempe for meg. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Da ordnet det seg. Handler aldri fra nettbutikken til elkjøp. Prøvde ifjor med Touch Diamond. Endte med at jeg avbestilte og bestilte fra mpx.no, og fikk telefonen etter 2 dager. Elkjøp suger når det gjelder nettbutikk. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Da ordnet det seg. Handler aldri fra nettbutikken til elkjøp. Prøvde ifjor med Touch Diamond. Endte med at jeg avbestilte og bestilte fra mpx.no, og fikk telefonen etter 2 dager. Elkjøp suger når det gjelder nettbutikk. Min erfaring er ihvertfall at man ikke burde bestille noe før det er på lager. Ellers kan man risikere å vente veldig lenge. Er nok stor forskjell på hvor heldige folk er. Det er nærmest gambling å bestille før det er på lager. Er man maks uheldig, så kan det bli lenge å vente. Jeg bestilte fra Elkjøp over nettet fordi de hadde et så veldig godt tilbud. Rett under 4000kr,- var for godt til å avslå. Heldigvis er de ihvertfall så ansvarlige på elkjøp nå, at de ikke mottar nye bestillinger på HTC TD II før de får den på lager. ("Kjøpsknappen" er grået ut.) Det er jo pris og sendetid som er viktig når man bestiller over nettet. Er jo litt tid siden nå, men kan huske at det var PSData som var veldig kjappe på å sende varer - men deres utvalg er jo begrenset og prisene er som regel ikke de rimeligste. Nå er det jevnt over vanskelig å vite hvor gode butikkene er. Komplett.no vet jeg ikke hvordan er på sendetid nå - men før så kunne det drøye litt før de fikk sendt varene man bestilte. 7-10 dager var det man kunne forvente seg om alt gikk smertefritt. Men som jeg har lest meg til, så har de visst skjerpet seg. Det gjelder å ikke finne seg i alt. Dersom man opplever forsinkelse, så gjelder det å kjenne sine rettigheter og bruke dem. Alle har vel vært ute for forsinkelser på opp mot flere måneder. Dette er noe man ikke skal trenge å lide igjennom. Men den beste forhåndsregelen er å være bevisst på lagerbeholdning når man bestiller. Da kan man unngå mye tort og svie. Ellers må man være bevisst på gode og dårlige butikker. Endret 15. juni 2009 av Lansky Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Mens vi er litt off-topic, så kunne jeg vel egentlig spørre noen til spørsmål. Så skal jeg holde meg mer til tema etter det. Når det gjelder nettbutikker og oppgitt lagerbeholdning: Hvordan funker dette? Er det slik at lagrene går automatisk ned når man bestiller noe? Blir tingen man kjøper automatisk reservert? Eller er det etter hver handelsdag dette ordnes? Da tenker jeg mest i slike tilfeller hvor det oppgis et lavere antall på lager, da er jo dette veldig nyttig å vite. Selvsagt snakker jeg nå om de største seriøse nettbutikkene. (Elkjøp er ikke en av disse). Noen som har kjennskap til hvor godt/rettferdig/pålitelig systemene er? Er det første mann til mølla som gjelder? Er jo kipt om man bestiller rett etter lageret går tomt. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg synker via Wlan med Live hotmail.Under epost-kontoer går du på innstillinger for hotmail,og der under finner du flere valg.Ett av dem er roaming og der tar du bort det som er huka av. Var inne og sjekka. Kontoer - hotmail - alternativer - Roaming ¤Aktiver Windows live ved roaming ¤Varsle meg når roaming inntreffer Uansett om dei er av eller på så går den rett på 3G for meg. :/ Litt unødvendig når den er kobla til wlan.. Fannt ikke den bare til GSM valget Er det inne på "Avansert nettverk" eller "Tilkoblinger"? Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg synker via Wlan med Live hotmail.Under epost-kontoer går du på innstillinger for hotmail,og der under finner du flere valg.Ett av dem er roaming og der tar du bort det som er huka av. Var inne og sjekka. Kontoer - hotmail - alternativer - Roaming ¤Aktiver Windows live ved roaming ¤Varsle meg når roaming inntreffer Uansett om dei er av eller på så går den rett på 3G for meg. :/ Litt unødvendig når den er kobla til wlan.. Fannt ikke den bare til GSM valget Er det inne på "Avansert nettverk" eller "Tilkoblinger"? Innstillinger-mer-personlig-telefon-bånd. Men du kan også gå på Innstillinger-kommunikasjon-telefon-bånd. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Innstillinger-mer-personlig-telefon-bånd. Men du kan også gå på Innstillinger-kommunikasjon-telefon-bånd. Takk, der var også en meny Da har 3G ikonet blitt til E, det må være Edge. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vil komme med et par opplysninger angående Diamond2:- Zagg IS passer dårlig til D2, da et par mm ikke dekkes i nedre kant. - Batteridekselet til D2 gjør at telefonen virker veldig billig, og jeg anbefaler å kjøpe et matt bakdeksel - Ikke tro at TV-OUT vil fungere på D2, selv om det selges tv-kabler til D2. Hvilket bakdeksel tenker du på? Hvor anbefaler du å kjøpe det? Regner med du selv har kjøpt, siden du anbefaler det. Takk for svar på forhånd. Tenker på batteridekselet (som jeg også omtalte som bakdeksel). Selv kjøpte jeg det på ebay. Eneste er litt dumt å måtte kjøpte hele coversettet til Diamond 2 for å få batteridekselet. Du kan også kjøpe det her.. Anbefaler dekselet p.g.a. at fingermeker ikke vises, vanskeligere å ripe opp og i tillegg virker det mer solid. Synes egentlig det burde vært standard deksel på D2. Skal også ha dette dekselet, men jeg synes fraktprisen er veldig dyr (165 kr). Er det slik at momsen (fortollingen) er inkludert i denne fraktprisen, eller kommer mva oppå denne prisen? Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Skal også ha dette dekselet, men jeg synes fraktprisen er veldig dyr (165 kr). Er det slik at momsen (fortollingen) er inkludert i denne fraktprisen, eller kommer mva oppå denne prisen? Jeg kjøpte selv zagg beskyttelsen før noen advarte mot den. Den er i hus, venter bare på selve tlf. Blir nok til at jeg bruker beskyttelsesfilmen heller enn å kjøpe bakdeksel også. Virker klart for meg at man enten må ha beskyttelsesfilm eller å kjøpe et nytt bakdeksel. Bakenden på mobilen ser man klart at skrapes opp veldig fort. Men det beste for de som enda ikke har foretatt seg noe, er kanskje å kjøpe et slikt deksel (forhåpentligvis for en rimelig pris). For så å enten bruke den medfølgende beskyttelsen til skjermen, eller kjøpe beskyttelse kun til skjerm. Spørs hvor mye tess den medfølgende beskyttelsen er? Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Innstillinger-mer-personlig-telefon-bånd. Men du kan også gå på Innstillinger-kommunikasjon-telefon-bånd. Takk, der var også en meny Da har 3G ikonet blitt til E, det må være Edge. jepp,det er Edge Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Vil komme med et par opplysninger angående Diamond2:- Zagg IS passer dårlig til D2, da et par mm ikke dekkes i nedre kant. - Batteridekselet til D2 gjør at telefonen virker veldig billig, og jeg anbefaler å kjøpe et matt bakdeksel - Ikke tro at TV-OUT vil fungere på D2, selv om det selges tv-kabler til D2. Hvilket bakdeksel tenker du på? Hvor anbefaler du å kjøpe det? Regner med du selv har kjøpt, siden du anbefaler det. Takk for svar på forhånd. Tenker på batteridekselet (som jeg også omtalte som bakdeksel). Selv kjøpte jeg det på ebay. Eneste er litt dumt å måtte kjøpte hele coversettet til Diamond 2 for å få batteridekselet. Du kan også kjøpe det her.. Anbefaler dekselet p.g.a. at fingermeker ikke vises, vanskeligere å ripe opp og i tillegg virker det mer solid. Synes egentlig det burde vært standard deksel på D2. Skal også ha dette dekselet, men jeg synes fraktprisen er veldig dyr (165 kr). Er det slik at momsen (fortollingen) er inkludert i denne fraktprisen, eller kommer mva oppå denne prisen? Prisen hos htc accessory store er eksl. mva. Med andre ord vil det bli plusset på 25% mva når den kommer til norge ja. Men Ebay er nok billigere Skal også ha dette dekselet, men jeg synes fraktprisen er veldig dyr (165 kr). Er det slik at momsen (fortollingen) er inkludert i denne fraktprisen, eller kommer mva oppå denne prisen? Jeg kjøpte selv zagg beskyttelsen før noen advarte mot den. Den er i hus, venter bare på selve tlf. Blir nok til at jeg bruker beskyttelsesfilmen heller enn å kjøpe bakdeksel også. Virker klart for meg at man enten må ha beskyttelsesfilm eller å kjøpe et nytt bakdeksel. Bakenden på mobilen ser man klart at skrapes opp veldig fort. Men det beste for de som enda ikke har foretatt seg noe, er kanskje å kjøpe et slikt deksel (forhåpentligvis for en rimelig pris). For så å enten bruke den medfølgende beskyttelsen til skjermen, eller kjøpe beskyttelse kun til skjerm. Spørs hvor mye tess den medfølgende beskyttelsen er? Enten skjermbeskyttelse eller nytt bakdeksel? Skjermbeskyttelsen som følger med er helt "ok", men ingen garanti for at du ikke får riper i skjermen. Men bakdekselet er vel mer en ekstriørmessig greie. Noen av dekselene er litt gummiert, så telefonen sitter bedre i hånden. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er skjermen fryktelig mottakelig for riper? Er det noen som ikke har beskyttelsefilm og bruker mobilen normalt, kanskje litt forsiktig. Som ikke har fått riper? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Er skjermen fryktelig mottakelig for riper? Er det noen som ikke har beskyttelsefilm og bruker mobilen normalt, kanskje litt forsiktig. Som ikke har fått riper? Bruker ikke beskyttelse og har ikke fått riper. Mobilen har jeg i lomma. Hatt mobilen i ca 1 mnd. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Jeg bruker plastfilmen jeg fekk med i pakka. Kan ikke se at den er der om man gjør det bra. Har også mobilen i en liten tøy/filt pose som jeg trur er laga for Nokia E71 eller noe, fekk det med på kjøpet. Anbefaler noe sånnt til denne vakre mobilen. Er det bare jeg som har hatt elendig lydkvalitet før, eller er det kjempe kvaliet på lyden under samtale? Er jo krystall Kjempe artig å snakke med folk nå Endret 17. juni 2009 av Liestöl Lenke til kommentar
oleros Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har brukt touch response en stund og en ting irriterer meg med den: når man ringer eller holder telefonen opp mot øret kobler varslinger inn, når man har touch response aktivert resulterer det i at telefonen vibrerer konstant..veldig irriterende. Jeg vet ikke hvorfor varslinger koples inn da man holder røret mot øret og har heller ikke funnet en måte og skru funksjonen av på - har du det samme problemet? Nei, har ikke hatt noe problemer med det, men vet enkelte har hatt problemer med at telefonen ikke har stoppet å vibrere i enkelte situasjoner osv. Edit: Vet ikke hvilken versjon du bruker, men under "Advanced" kan du huke av "Disabled during phone call". Advanced hvor? Ser ingen settings som styrer varslinger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå