Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen (også meg selv) har etterspurt anbefalte programmer til Diamond 2. Begynte i Windows Mobile tråden, men fant raskt ut at en del programmer ikke var støttet av D2. Nå har jeg hatt mobilen en liten stund, og rukket å blitt kjent med noen programmer som har gjort mobilen enda nyttigere, og som STØTTES av D2 :)

Her er min lille liste:

G-Alarm - Alarmklokke som benytter seg av både lyssensor og g-sensoren (PS: Versjonen som er linket til er forrige versjon som var gratis, ny versjon kan hentes her..)

CorePlayer - Medieavspiller som takler de fleste format

nueSIPStylus - Endre funksjoner når stylus-penner er inne/ute.

PHM Registry Editor - For å gjøre endringer i registeret på mobilen.

TouchResponse - Driver til touch-funksjonen. Gjør at mobilen vibrerer når du berører skjermen.

Advanced Configuration Tool - Gjør det enkelt og konfigurere mobilen

Facebook Intergration - Låser opp Facebook-funksjonen på D2.

Extra Camera Modes - Som sagt, låser opp noen låste kamera moduser på D2.

Clean Ram - En del er plaget av at D2 bruker alt for mye ram, og dette kan bidra til å løse det problemet.

Old Start menu - For å deaktivere den "nye" startmenyen, og få den gamle.

Alle programmer brukes på eget ansvar, og bedre beskrivelse står som regel på sidene som er lenket til.

Gjerne følg opp med fler programmer, fix'er osv :)

Takk for liste, skulle ønske det var litt flere slike poster her og litt færre om status på postforsendelser...

Jeg har brukt touch response en stund og en ting irriterer meg med den: når man ringer eller holder telefonen opp mot øret kobler varslinger inn, når man har touch response aktivert resulterer det i at telefonen vibrerer konstant..veldig irriterende. Jeg vet ikke hvorfor varslinger koples inn da man holder røret mot øret og har heller ikke funnet en måte og skru funksjonen av på - har du det samme problemet?

Et annet program mange anbefaler er TouchLockPro som bruker lyssensoren til å låse telefonen helt når du har den i lomma:

http://www.zuinigerijder.com/

Lenke til kommentar
Jeg har brukt touch response en stund og en ting irriterer meg med den: når man ringer eller holder telefonen opp mot øret kobler varslinger inn, når man har touch response aktivert resulterer det i at telefonen vibrerer konstant..veldig irriterende. Jeg vet ikke hvorfor varslinger koples inn da man holder røret mot øret og har heller ikke funnet en måte og skru funksjonen av på - har du det samme problemet?

Nei, har ikke hatt noe problemer med det, men vet enkelte har hatt problemer med at telefonen ikke har stoppet å vibrere i enkelte situasjoner osv.

Edit: Vet ikke hvilken versjon du bruker, men under "Advanced" kan du huke av "Disabled during phone call".

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan få "tilbake" den lille tabben som poppet opp når man fikk melding? Den var på HTC Pro og Diamond, men er ikke lenger på D2 og P2. Syns det var veldig greit å kunne se hvem som har sendt melding uten å måtte låse opp telefonen og bla til meldingen når man er i farten.

Lenke til kommentar
Et annet program mange anbefaler er TouchLockPro som bruker lyssensoren til å låse telefonen helt når du har den i lomma:

http://www.zuinigerijder.com/

Bare lurer på èn ting. Hvordan er det å bruke mobilen ute i mørket da? Låser den seg ikke selv hele tiden?

Hehe, godt spørsmål. Det finns dessverre ikke noe innstilling for sensitivtet på lyssensoren så ja, telefonen låser seg litt for lett i mørket. Litt upraktisk å måtte ha en lyskilde tilgjengelig for å åpne den opp igjen;)Jeg har disablet den - synd for den er utrolig kjekk i dagslys. Noen som har andre tips til låsapplikasjoner til D2 - den integrerte er rett og slett for dårlig.

Lenke til kommentar
Elkjøp har ENDA en NY forventet leveringsdato: 17.06.09 - Bekreftet på telefon av kundesenteret.

Den har nå blitt utsatt tre ganger:

1. 1.06.09
  2. 10.06.09
  3. 17.06.09

Det er for jævlig. Begynner å bli forbannet nå. Lurer på om jeg bare kjøper mobilen fra noen som har den på lager, og krever at elkjøp betaler mellomlegget.

Lenke til kommentar

Vil komme med et par opplysninger angående Diamond2:

- Zagg IS passer dårlig til D2, da et par mm ikke dekkes i nedre kant.

- Batteridekselet til D2 gjør at telefonen virker veldig billig, og jeg anbefaler å kjøpe et matt bakdeksel :)

- Ikke tro at TV-OUT vil fungere på D2, selv om det selges tv-kabler til D2.

Lenke til kommentar

Jeg har endel spørsmål:

Hvordan får jeg æ, ø og å når jeg skriver meldinger?

Hvordan får jeg på "tastelåsen"?

Er det mulig å synkronisere e-post med Windows Live Mail?

Endret av Fabris
Lenke til kommentar
Vil komme med et par opplysninger angående Diamond2:

- Zagg IS passer dårlig til D2, da et par mm ikke dekkes i nedre kant.

- Batteridekselet til D2 gjør at telefonen virker veldig billig, og jeg anbefaler å kjøpe et matt bakdeksel :)

- Ikke tro at TV-OUT vil fungere på D2, selv om det selges tv-kabler til D2.

Hvilket bakdeksel tenker du på? Hvor anbefaler du å kjøpe det? Regner med du selv har kjøpt, siden du anbefaler det.

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...