Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Invisible Shield suger elefantpikk. Coveret til skjermen er helt håpløst tykt, seigt og jævlig. Helt umulig å sette det på helt perfekt og er bare utrolig plagsomt når det er på. Vanskelig å bruke slidemenyene fordi fingeren din ikke glir i det hele tatt. Prøvde å ha det på i 4 dager, men ga opp i dag og bare rev det av i ren frustrasjon. Coveret til resten av bodyen er ikke like håpløst ettersom du her ikke skal bruke fingrene dine for å navigere noe som helst. Det er like seigt, men her synes jeg akkurat det blir en fordel sånn at telefonen sitter enda bedre i hånda. Likevel scorer trekket lavt fordi det er langt fra "invisible" og ikke er nøyaktig nok målt/skjært opp. Jeg har valgt å beholde coveret på på hele telefonen untatt på skjermen, der jeg bruker den orginale skjermbeskytteren som er LANGT bedre enn IS sin på alle måter. Føler at det ble en grei kombinasjon for å holde telefonen tilnærmet ripefri. Endret 4. juni 2009 av dannybatov Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg og tok av beskyttelsen og nå har jeg 3 store riper i skjermen. Ta av shield og det betyr døden. Har hatt min Ipod Touch i et år med MYE mer juling og den er ikke i nærheten så skadet. Tror HTC satser på at vi skal kjøpe ny etter 2 måneder. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Oppstod ripene i ta-av-prosessen ? Eller oppdaget du da at beskyttelsen ikke hadde gjort jobben særlig godt? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Når du tar den av og går 1 uke uten, så vil skjermen være oppskrapt og jævlig. Dritt greier. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hadde jeg kunne valgt på nytt hadde jeg ventet til N97 om en måned. Selve innholdet i mobilen er greit nok men det hjelper ikke mye når du får bulker og skraper i skjermen. Eventuelt kan du ha på beskyttelsen men da mister du halve sensitiviteten. Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Har hatt denne mobilen en ukes tid nå,og er strålende fornøyd Det første jeg gjorde da jeg pakka den ut,var å ha på beskyttelsen som fulgte med,og skjermen min er helt fin enda. Sensitiviteten synes jeg er helt fin. Invisible Shield har jeg ikke prøvd,men som jeg har lest er den veldig sterk og tåler mye. Men til mitt bruk er den beskyttelsen som fulgte med helt fin. Ellers synes jeg TD2 er helt super.Er så vanvittig mye man kan gjøre med den. Kameraet kunne vært bedre.Tar man bilde av noe som beveger seg litt blir det bare en tåke,men er motivet stille blir bildene kjempebra. Har også fiksa det slik at jeg kan geotagge bilder nå Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvordan fikset du geotagging? Når jeg bruker gpsen med feks sportypal når jeg sykler slutter gpsen å fungere etter en liten stund når tlf går i dvale eller noe sånt. Den fungerer hvis jeg feks snakker i tlf mens jeg sykler. Prøvde å fjerne krysset der det står "Slå av enheten hvis inaktiv i xxx minutter men likevel var gpsen avslått da jeg kom fram etter endt tur. Noen forslag til løsning? (Prøvde med GPS cycle computer men det samme skjedde der) Lenke til kommentar
odin7474 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvordan fikset du geotagging? Når jeg bruker gpsen med feks sportypal når jeg sykler slutter gpsen å fungere etter en liten stund når tlf går i dvale eller noe sånt. Den fungerer hvis jeg feks snakker i tlf mens jeg sykler. Prøvde å fjerne krysset der det står "Slå av enheten hvis inaktiv i xxx minutter men likevel var gpsen avslått da jeg kom fram etter endt tur. Noen forslag til løsning? (Prøvde med GPS cycle computer men det samme skjedde der) Hmm..Det hørtes rart ut det der,har ingen anelse. Men jeg bruker Trackme,et supert program som tracker selv om mobilen er i dvale. Er kjempefornøyd med det og det er gratis. For å få geotagging gjør du dette; (Jeg brukte PHM Regedit til dette) Let opp mappen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\ Der er det en mappe som heter P10 som du åpner, og der ser du en linje der det står "Enable". Den står på 0,men den forandrer du til 1, og vipps,der var det gjordt!! Når du starter kameraet har du nå muligheten til å velge gps-foto og bildene du tar,finner du på minnekortet under My Documents\My POI. Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Har lagt ut en oppdatert databasefil for været, som kan installeres på Diamond 2 >Her< Har ikke Diamond 2 selv, så jeg trenger noen "frivillige" til å teste den (igjen) Du finner .cab filen i slutten av posten, jeg linket til. Disse .cab filene inneholder norske byer og steder (ca 800), og er sortert etter fylke (under Velg Land). Problemet som er blitt rapportert tidligere, er at touchflo restarter seg hele tiden. Håper nå at dette skal være løst... Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det er sikkert en uke siden vi bestilte (til meg) HTC TD2 fra netcom.no, men de har den enda ikke på lager. Begynner å bli lei. Men har et spørsmål: Det funker å koble den opp til Mac? Hvis ikke sliter jeg. Har en gammel mobil nå imens, W810i, og den kan ikke kobles opp til Mac - ikke K810i heller, som jeg ble lei av og fant frem W810i. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Men har et spørsmål: Det funker å koble den opp til Mac? Ja: http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det er sikkert en uke siden vi bestilte (til meg) HTC TD2 fra netcom.no, men de har den enda ikke på lager. Begynner å bli lei. Men har et spørsmål: Det funker å koble den opp til Mac? Hvis ikke sliter jeg. Har en gammel mobil nå imens, W810i, og den kan ikke kobles opp til Mac - ikke K810i heller, som jeg ble lei av og fant frem W810i. Vel da er du jo heldig som har fått bestilt den, selv kommer jeg ikke gjennom bestillings prossesen, først stoppa det opp når jeg skulle få melding med kode for å beholde nummer, så stoppa det på kredittsjekken fikk tre forskjellige feilmeldinger og nå stopper det på Kundeopplysninger. Er jo ikke på lager der heller nå, men første gang jeg prøvde å bestille den var den jo trossalt 500,- billigere..... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Noen som vet hvor man kan finne bakgrunner som passer til Touch Diamond 2? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Disse skal vel funke? Noen som har hørt noe fra elkjøp om de har fått TD2 inn på lager? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Disse skal vel funke? Noen som har hørt noe fra elkjøp om de har fått TD2 inn på lager? Siste jeg hørte fra de var telefonsamtalen hvor det virket som de ikke hadde anelse om når den kom. Det var på fredag tror jeg. edit: Men jeg lever i håpet. Om de endrer datoen fra 10. juni så ser jeg ikke bort i fra at jeg bestiller fra et annet sted dog. Uansett er det første og siste gang jeg handler fra elkjøp edit2: Nå ser jeg at det ikke står noen dato der lenger, men dette er kanskje feil? Uansett ganske suspekt at de fortsatt reklamerer for telefonen på forsiden når de åpenbart har rimelig store leveringsproblemer. Endret 8. juni 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
vcx Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, enig. Blir ikke mobilen sendt i dag eller imorgen bestiller jeg et annet sted. Bestilte mobilen 9.Mai, elendig leveringstid. Umulig å spore pakken noe sted på elkjop.no også. Har bare et ordrenummer, men er så sykt forkjøla så får ikke ringt heller. Elkjøp = Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sto vel først lagerdato der 10. juni, så sannsynligheten for at den blir sendt ut før den kommer inn på lager er vel heller lav. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ah, tenkte 10. Juni var den mandagen her jeg. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 noen som kunne fortalt meg forskjellen på diamond 1 og 2? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Vet noen (også meg selv) har etterspurt anbefalte programmer til Diamond 2. Begynte i Windows Mobile tråden, men fant raskt ut at en del programmer ikke var støttet av D2. Nå har jeg hatt mobilen en liten stund, og rukket å blitt kjent med noen programmer som har gjort mobilen enda nyttigere, og som STØTTES av D2 Her er min lille liste: G-Alarm - Alarmklokke som benytter seg av både lyssensor og g-sensoren (PS: Versjonen som er linket til er forrige versjon som var gratis, ny versjon kan hentes her..) CorePlayer - Medieavspiller som takler de fleste format nueSIPStylus - Endre funksjoner når stylus-penner er inne/ute. PHM Registry Editor - For å gjøre endringer i registeret på mobilen. TouchResponse - Driver til touch-funksjonen. Gjør at mobilen vibrerer når du berører skjermen. Advanced Configuration Tool - Gjør det enkelt og konfigurere mobilen Facebook Intergration - Låser opp Facebook-funksjonen på D2. Extra Camera Modes - Som sagt, låser opp noen låste kamera moduser på D2. Clean Ram - En del er plaget av at D2 bruker alt for mye ram, og dette kan bidra til å løse det problemet. Old Start menu - For å deaktivere den "nye" startmenyen, og få den gamle. Alle programmer brukes på eget ansvar, og bedre beskrivelse står som regel på sidene som er lenket til. Gjerne følg opp med fler programmer, fix'er osv Endret 8. juni 2009 av Andey- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå