Gå til innhold

Kjøling til ny pc hjelp

Anbefalte innlegg

Skal ha dette:

Asus A7N8X Deluxe

XP3000+

Radeon 9800 pro

1024 mb Corsair Twinmx

uansett...jeg er litt inne på kjøling osv.

Skal ha meg en slik cpu kjøler:

http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/m.../mcx462plus.jpg (Swiftech MCX462+)

+

Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A)

Dette er til cpu.

Er det noen form for kjølere til chipset som ikke følger med hovedkortet mitt som jeg burde kjøpe? kjøleribbe vifte??

Annet tips til kjøling (skal ikke ha vann) så fyr på. Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal klokke noe så ville det vært kjekt å kjøpe en sånn gull Zalman chipsettkjøler til å putte på southbridge, siden den blir ganske varm. Men skal du ikke klokke spesielt mye så glem det, Asus A7N8X er ikke spesiell god til å klokke alikevel.

Lenke til kommentar

Vil påstå A7N8X ståller bak både Epox og Abit sine nForce2 kort ang. overklokking.

Du trenger ikke noe mere kjøling hvis du ikke skal overklokke men jeg ville investert i 2 stk Papst 12db vifter og satt en til å suge luft inn i front og en bak i kabinettet til å suge luft ut. Den i front kan du sette forran harddisk(ene) din(e) for å kjøle den.

Lenke til kommentar
Vil påstå A7N8X ståller bak både Epox og Abit sine nForce2 kort ang. overklokking.

Det må jeg si meg enig i. Default er epox et sikrere alternativ, men når man kommer over 200mhz fsb så er ikke kortet en dårlig overklokker...

Asus A7N8X er ikke spesiell god til å klokke alikevel.

+200mhz er bra spør du meg. Greit nok at det finnes flere revisjoner av A7N8X, som yter noe forskjellig, men det finnes versjoner som går svært høyt, lik høyt som epox.

(Revisjonene har f.eks forskjellige motstander i strømkilden til southbridge som gir varierende o/c resultater. Dette kan selvfølgelig være litt irriterende.)

DrE

Lenke til kommentar

Jaja, jeg har ikke sett et nforce2 kort fra Asus som har gått langt uten mods. Trenger mods bare for å komme over 194 FSB. Nei, er det er kort som er best ut fra boksen så er det Abit NF7-s. Epox sitt og er bra bare man får fjernet den guffa under NB.

Lenke til kommentar

Fant et vannkjølesystem som ser lovende ut her:

Ncool Rev. 3.0 EX vannkjøling

Denne pakken inneholder alt du trenger til vannkjøling av CPU, skjermkort,GF4, FX eller Radeon 9X00, samt chipset. Pakken består av extreme 2 radiator tygon slanger samt det antallet klemmer og y-ledd du måtte ha behov for. Pumpe og vifter følger selvsagt med. Settet leveres i 12mm dimensjon.

Pris: NOK 3260.00

Noen som har noen meninger anngående dette vannkjølesystemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...