Gå til innhold

BK: Tansåi i blåtimen


Ageurk

Anbefalte innlegg

Fortsetter med bilder fra de siste dagene i 2008.

Bitende kaldt, var nok minst 15 kalde her.

 

Tanker, forbedringspotensiale hvis anledningen skulle høve seg å ta lignende bilder igjen?

Er to bilder tatt fra samme plass, men med litt forskjellig helling og brennvidde.

post-107204-1234799968_thumb.jpg

post-107204-1234799949_thumb.jpg

(exif ligger i bildene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første innskytelsen min er at det første utsnittet er mye bedre enn det andre. Det har med plasseringen av den store steinen i forgrunnen å gjøre, samt beltet av skog øverst med en tekstur som skaper kontrast til det blanke vannet. Det nederste virker trangt i toppen, uten noe å feste øynene på i forgrunnen, og dessuten litt skjevt.

 

Synes også fargen er finest på det øverste (det er jo tatt i blåtimen, ikke i lillatimen). Fin og litt mystisk vinterstemning:)

 

si

Lenke til kommentar

Jeg kan bare istemme at det første bildet var bra. I motsetning til nr. 2, som blir litt for ovenfra og nedad, så har du her valgt en gunstigere kameravinkel (samt posisjon), og fått med litt slyng på elva og passelig mye skog. God vinterstemning med frostrøyk og rim på trærne. Eneren er en ener.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer, da har jeg mer å bygge på til neste gang. Vet godt at hvitbalansen er feil på det andre bildet, men det var enda værre ut fra kameraet (selv om begge bildene er tatt med samme hvitbalanseinnstilling :dontgetit: ). Så ville egentlig bare eksprimentere litt med det. Tydligvis at akam-brukerne liker det realistisk, ihvertfall i dette tilfellet..

 

Larsenio: For å se exif trykker jeg bare 'image properties' i opera, vet ikke hvordan andre nettlesere håndterer det, går jo uansett an å laste ned bilde og trykke egenskaper etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...