Gå til innhold

Danger Den GeForce 4 GPU blokk på 9700Pro...

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en Danger Den Geforce 4 GPU blokk på mitt Hercules Radeon 9700Pro.

Blokka sitter som støpt oppe på GPU'n men den har ikke 100% fysisk kontakt med kjernen.

Overklokkings egenskapene er noe svake synes jeg 361 / 361

Bør jeg kjøpe meg en 9xx0 blokk eller fungerer dette?

geforce4_s.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blokka sitter som støpt oppe på GPU'n men den har ikke 100% fysisk kontakt med kjernen.

Selvmotsigelse? Hvis den ikke sitter 100% så sier det seg jo selv at kjernen ikke får den kjølingen den burde ha. Er det sånn at kjernen har et "søkk" i midten, slik at blokka ikke får kontakt, eller er det noe annet?

Hvis du bare får festet blokka så er det vel ikke så nøye hva slags blokk det er. Den må jo ha kontakt da, det er α og Ω.

DrE

Lenke til kommentar

Selvmotsigelse?

Det jeg mente var at festene passer utmerket og blokka sitter som den skal. Ja, det er et "søkk" ned til kjernen. 9xx0 blokka er vel konnstruert for å kjøle "søkket" ned til GPU'n?

Lenke til kommentar

Jo, selvfølgelig burde jeg det. Men nå har det seg slik at jeg hadde et Gainward GeForce 4 Ti 4200 8x så jeg kjøpte GeForce 4 vannblokka.

Men en "lur" kamerat av meg ville bytte mitt Ti4200 mot hans 9700Pro :shrug: så hvorfor ikke tenkte jeg. 8) Jeg prøvde GF blokka og den passet. Men jeg la merke til at det var et "søkk" ned til GPU'n som ikke ble dekket av blokka. Og overklokkings egenskapene er moderate etter min mening. Derfor lurer jeg på om det kan ha noe med blokka å gjøre.

Men jeg skal ikke klage, 5109 i 3DMark03 *357/357*

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med radeon chippen (det finner du på Google), men jeg har planslipt TNT2 ultra chip, p2-333 chip, L2 cachen på p2-333 chippen, og to stk Celeron400 chipper.

Det har aldri bydd på andre problemer enn tiden det tar. Plansliping av kjerna kan sikkert gi deg en god del mhz ekstra o/c.

Gjør noen søk på "lapping + r97000pro". (lapping er plansliping)

DrErling

(btw, tviler på at 9xxx blokka er formet for å passe nedi søkket, den er nok flat under den og)

Lenke til kommentar
Da er det nok at blokken ikke passer da vettdu,kjøp heller en som er beregnet for Radeon 9x00,så blir der ivertfall bra :yes:

Ikke sikkert. Sjelden har jeg sett kjøleblokker som tilpasser seg søkket i enkelte kjerners overflate. Det er det som er problemet her.

DrErling

Lenke til kommentar

Kort fortalt trenger du noe som er plant og fint slipepapir. Det som ofte er problemet på skjermkort er alle kondisene og andre komponenter som stikker opp.

Fint slipepapir begynner på 600 til 800. Jeg brukte 1200 som siste papir på celeron prosessorene.

Det som er viktig når du plansliper er å ta det heeeeeeeelt kuli. Du vil ikke stresse! Det blir bare tull. En dremmel ville jeg holdt minimum 40cm borte fra skjermkortet, så glem den!

Du må nesten se hva du "finner" mht en plan klosse eller noe sånn som du kan legge slipepapiret rundt. Og så er det mye lettere å slipe dersom du har noe slipe"guffe". Jeg har lest om folk som bruker artic silver3 som slipestoff. (altså, mellom chipen og pussepapiret)

Men, som jeg sa, søk på google.

google_er_din_venn.jpg

Lenke til kommentar

Har gjort alt som er vist på linken over. Men likevel får jeg artifacts ved klokking over 357 / 357 :shrug: Nå er jeg forbanna! :evil: Jeg kan si meg sånn passe fornøyd med klokkingen av ram'n, men GPU, det er latterlig dårlig med 357 og vannkjøling. Er Hercules et dårlig kort å klokke? Skulle vel klare 380Mhz GPU...

Lenke til kommentar
ATI i seg selv er ikke noe serlig å klokke. Men Hercules som fremstår som kongen på haugen bør man forvente mer av. Det er forskjellig fra kort til kort, du har sikkert fått et av de svake :wink:

...380 core, med vanlig standard kjøler (Sapphire 9700 PRO)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...