AMajor Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg prøver å lage en dialogbox med denne funksjonen: DialogBoxIndirectParam. Jeg har ingen planer om å bruke .rc script, lite pga at gratisversjonen av Visual Studio Express har aktivert resource-editoren for gratisbrukere, men mest pga at jeg helst vil lage dynamisk allokerte dialogbokser under runtime. Jeg har prøvd DLGTEMPLATE og DLGTEMPLATEEX. Det virker som at DLGTEMPLATEEX er den som virker uten at programmet krasjer. Window Prosedyren til Dialogboksen er uinteressant da den ikke blir kjørt (et spørsmål er hvorfor den ikke blir kjørt?). MSDN sier: If the function fails for any other reason, the return value is –1. Det er akkurat hva jeg får som return verdi, men GetLastError sier at: The operation completed successfully. Da regner jeg med at ting er riktig så langt.. Neste spørsmål da den returnerer med suksess om det er noe jeg har missa i DLGTEMPLATE structen? Det merkelige er at dialogboksens vindu-prosedyre ikke blir kjørt, men først og fremst vises ikke dialogboksen på skjermen. Noen forslag? Her er innmaten i template structen btw: tmp2.dlgVer = 0xffff; tmp2.signature = 1; tmp2.helpID = 0; tmp2.exStyle = 0; tmp2.style = WS_CHILD | DS_CENTER | WS_MINIMIZEBOX | WS_MAXIMIZEBOX | WS_POPUP | WS_VISIBLE | WS_CAPTION | WS_SYSMENU | WS_THICKFRAME; tmp2.x = 0; tmp2.y = 0; tmp2.cx = 320; tmp2.cy = 120; tmp2.menu = 0; tmp2.cDlgItems = 0; tmp2.windowClass = "dialog class"; tmp2.title = "My Dialog"; tmp2.pointsize = 12; tmp2.weight = 12; tmp2.bItalic = FALSE; tmp2.font = NULL;//"Times New Roman"; Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Burde flyttes til Windows-programmering. Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 wuups sorry. vel, jeg fant feilen så det gjør ikke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå