uskyldig212 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 et spørsmål som har plaget meg lenge. lizom. en svart person kan kalle en hvit person. jævla hviting uten og få problemer. mens en hvit person kan ikke kalle en svart person. neger uten og få store problmer. er ikke dette ganske feil? og de fleste svarte artister synger jo om hvordan de svarte skal reise seg . og hvordan de svarte skal ikke bli behandlet ander ledes. ( ses på som forskjellige) .. men textene sier jo akurat det at svarte er forskjellige fra hvite. eller omvend. er ikke dette snud helt på hode eller er det bare meg? spørsmålet blir vel hvòrfor blir bare hvite straffet ved rasisme. når svarte personer snakker mer dritt om hvite en hvite om svarte. . beklager hvis tråden fornermer noen var ikke menningen., takk for svar Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 men textene sier jo akurat det at svarte er forskjellige fra hvite. eller omvend. Gjør de det? når svarte personer snakker mer dritt om hvite en hvite om svarte. Gjør de det? Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 1. ja sett radioen din på thevoice og hør på den 30min. 2. gjør ivertfall det her eg bor!. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Du kan gjerne nevne noen sangtekster. Tekstene sier ikke at svarte er forskjellig fra hvite, ut ifra det du sier. Du sier at svarte artister synger om å ikke bli forskjellsbehandlet, nettopp fordi det ikke er noen grunn til forskjellsbehandling. Hvordan blir hvite straffet for rasisme uten at svarte blir det? Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er værre om en hvit person kaller en svart person for noe, enn omvendt. Det kommer en ikke utenom. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 heregud hvorfor er det sån?? det forstår eg ikke Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Fordi de svarte har opplevd så mye vondt, og det er de som alltid har blitt trakkasert. Og så er på en måte "Jævla neger" mer grovt en "jævla hviting", nettopp fordi de hvite ser på seg selv som bedre enn de svarte. Slik var det i allefall.. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Synst folk drar rasisme alt for langt. Omtrent uansett om en hvit person gjør noe dumt mot en svart, skriker de rasisme. Det går an å mislike personer for andre grunner enn hudfargen. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Fordi de svarte har opplevd så mye vondt, og det er de som alltid har blitt trakkasert. Og så er på en måte "Jævla neger" mer grovt en "jævla hviting", nettopp fordi de hvite ser på seg selv som bedre enn de svarte. og på vilken måte gir det svarte rett til og være rasister mot hvite?... og helt enig!. vis du ber en afrikaner om og gå vek. blir du kalt rasist!. men vis en svart slår en hvit. blir han i værtfall ikke spurt om det var rasistikse motiver!. det er jo helt rart Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 og finn en sang som hetter " my life " det eg forstår ut av texten er at svarte er en egen rase. og det er en svart som synger!:. og eninem ( som er hvit) har blitt saksøkt for og rape orde . neger. mens svarte kan bare si de fritt lizom.! det er ikke noe kjellsord da Lenke til kommentar
Mith Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Slutt å dra påstander ut av løse lufta og presenter det som fakta. Hva du blir kalt på skolen om du ber en afrikaner om å gå vekk har da ingenting med juss eller rasisme å gjøre. Det samme gjelder i voldssaker, ingen blir siktet for rasistisk motivert vold om det ikke er god grunn til å tro at det nettopp er det. Det siste innlegget ditt er skrevet og formulert så dårlig at jeg ikke vet hva jeg skal svare på. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Rasisme er tanken om at en etnisitet/folkeslag er bedre enn andre. Riktig? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Rasisme er tanken om at en etnisitet/folkeslag er bedre enn andre. Riktig? Ikke helt vel? RASisme går vel mer på raser trodde jeg... Har ihvertfall lært at hvis en kar fra midtøsten kaller meg for rasist så vet han ikke hva han snakker om da vi er samme rase, det vil si at vi hadde samme stamfar for førti tusen år siden og ER samme rase.... Mens en neger derimot kan kalle meg en rasist... men da må det jo også gå på rase, ikke sant? Rasisme er vel et av de utrykkene som misbrukes mest i dag... Du kan jo ikke si noe i mot innvandring her i landet uten nesten automatisk å være rasist... Og det blir litt galt syntes jeg. Det må være lov å være kritisk uten å være rasist.... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Rasisme er tanken der man ser på sin egen eller andres raser overlegen en annen. I dag har rasisme misten sin betydning i Norge pga herseleringer fra venstresiden. Endret 20. februar 2009 av Myagos Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres rase, og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold. Kilde: Wiki Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Rasisme er tanken der man ser på sin egen rase overlegen en annen. I dag har rasisme misten sin betydning i Norge pga herseleringer fra venstresiden. Så hvis en afrikaner sier at europeere er overlegne så er han ikke rasist? Please... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jo han er det Abigor. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 hvis en afrikaner sier at europeere er overlegne så er han ikke rasist? Please... Overlegne på hvilken måte? Det er klart vi er overlegne teknologisk. Hvis han derimot mener at vi er overlegne fordi vi er ariske, da er han rasist. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Overlegne på hvilken måte? Det er klart vi er overlegne teknologisk. Hvis han derimot mener at vi er overlegne fordi vi er ariske, da er han rasist. Overlegen på den måten jeg svarte Myagos! Les: Rasisme er tanken der man ser på sin egen rase overlegen en annen. Endret 20. februar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå