Gå til innhold

hva er greia med visum?

Anbefalte innlegg

Ser at de fleste uland og kommunistlandene har visumplikt..

hva er det de vil oppnå med dette?Vil de vite hvem som besøker landet?

er dette bare en ekstrainntekt?

Hvem faen er det som vil dra til et jævla uland for å bosette seg der av fri vilje?

faen til tull.

skulle boikotte alle disse landene i sørøstasia som har visumplikt for norske statsborgerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi Norge har innført visum så gjør de landene det samme mot oss.

Men det er for å kunne registrere hvem som besøker landet. La oss si at en fra Uganda skal besøke Norge må han sende over informasjon på hvem han skal besøke og grunnen(altså ikke asyl, annen kriminalitet), vedkommende han skal bo hos må da garantere for ham inntil ett visst beløp og godkjenne oppholdet..

Lenke til kommentar
Ska dra innom 4 land og trenger visum til 3 av dem hvertfall..

masse stress og styr..

Oi, så synd det er på deg. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_(document)

Stort sett er det visum-krav ettersom landet du skal inn i vil ha et svar på hvem, hva, hvor og hvorfor, altså rett og slett ha litt kontroll på dem man slipper inn i landet. Med andre ord en helt legal og forståelig grunn.

Er det et problem, så hold deg hjemme. :)

Lenke til kommentar

Norge krever visum av de samme landene - derfor krever de ofte "tilbake".

I tillegg er det inntektskilde.

De stopper deg(forhåpentligvis) på innsjekk på flyplassen om du forsøker å dra uten visum. Ofte bøtlegges flyselskapet dersom du lander på flyplassen i det aktuelle landet uten gyldig visum (Vi snakker ofte bøter opp mot kr 100 000).

Visum er ikke noe å spøke med. :)

Jeg har selv jobbet mye med dette med pass og visum så er det noe spesifikt du lurer på kan jeg muligens svare. Men det virker egentlig mest som om du var ute etter å få ut litt aggresjon fordi du synes visum er stress?

Lenke til kommentar

Selv om flyselskapene får bøter, er det enkelte land der du kan kjøpe visum på flyplassen når du ankommer landet. F.eks i Vietnam er det fritt med visum om oppholdet ditt er under 15 dager, skal du være i landet mer enn 2 uker, kan du kjøpe visum på selve flyplassen for ca 25$ eller 50$. Dette har jeg gjort selv, da jeg er fra Vietnam, orket jeg ikke å sende passet mitt til den vietnamesiske ambassaden i Sverige for å skaffe visum. Var mer lettvint å kjøpe på flyplassen der nede.

Lenke til kommentar

Og de aller fleste av de som sitter på check-in rundt omkring på verdens flyplasser har vært på kurs(stort sett over to dager) hos meg eller en av mine kollegaer i det verktøyet, samt hvordan avsløre falske pass og lignende. Det er sikkert fortsatt mange av dem som er usikre på bruken og slik, og da er det normal prosedyre at den på checkin ringer sin supervisor.

(Noen handlingagenter har dog spart inn kurset for checkin-personell, og ber dem heller ringe supervisor hver gang de har et spørsmål. En håpløs ting - men det er meg...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...