Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du kommer til nettsiden som det er linket til over, vil du se Download midt på siden.

Du vil nå komme til en side (megaupload) hvor du skriver inn de 4 tegnene du ser (oppe i høyre hjørne)

Klikk på den 'oransje' knappen hvor det står Download

Det vil nå starte en nedtelling (se under Premium Download-knappen)

Når den er ferdig, klikker du bare på knappen som kommer fra og som det står Regular Download

Lenke til kommentar
Når du kommer til nettsiden som det er linket til over, vil du se Download midt på siden.

Du vil nå komme til en side (megaupload) hvor du skriver inn de 4 tegnene du ser (oppe i høyre hjørne)

Klikk på den 'oransje' knappen hvor det står Download

Det vil nå starte en nedtelling (se under Premium Download-knappen)

Når den er ferdig, klikker du bare på knappen som kommer fra og som det står Regular Download

ok, laster ned nå. men det vil ta 2-3 timer så jeg kommer til å spørre om mer i morra tidlig(skirenn) så hvis du kan forklare hva jeg skal gjøre da i en post nå hadde det vært fint :D

Lenke til kommentar

:D

Veiledning Hirens boot cd og filcopiering:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1. Unzip fila du har lastet ned til en plass du finner igjen

2. Åpne mappa som ble opprettet: "Hirens.BootCD.........."

3. Hvis du mener at du trenger støtte for norsk tastatur (anbefales), gjør du det som står under. Hvis dette ikke er viktig (du får da 'engelsk tastatur', så hopper du bare over det som står under.

Hvordan få norsk tastaturvalg:

- Åpne mappa keyboard patch (ligger i den mappa du nettopp unzippet)

- Kopier filene keyb.dat, keyb.sys og Patch.bat og lim dem inn på skrivebordet

- Kopier også Hiren's.BootCD.9.7.iso og legg den på skrivebordet.

- Dobbeltklikk på fila Patch.bat

- I vinduet som kommer fram, velg N for Norvegian.

- La nå programmet gjøre seg ferdig (du får beskjed om det)

- Du vil nå få en ny ISO-fil på skrivebordet: NO Patched Hiren's.Boot...

4. Brenn iso-filen (den med patch (NO Patched.....) eller den uten

5. Boot fra cd og velg 'Start Mini Windows XP'

6. Når denne er oppe og kjører, klikke du på Browse-knappen midt på vinduet.

Finn følgende fil som du kopierer:

c:\windows\ServicePackFiles\i386\wininet.dll

7. Deretter går du til følgene mappe og limer inn fila du kopierte:

c:\windows\system32

(si ja til å erstatte den som ligger der fra før)

8. Restart pc på vanlig måte via Start-knappen (du kan godt fjerne bootcd'n under oppstart

I teorien, skal nå alt være slik det var før problemet oppsto :)

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Ja, spesielt Hirens boot-cd er et glimrende verktøy.

Beklager at pc'n gikk ned i knestående pga. dårlig support. Jeg bruker å sjekke disse signaturoppføringene (MD5-hash) mot en database som normalt lister opp hva som er godkjent og hva som ikke er det. I ditt tilfelle ga det ingen treff, noe jeg tolket som svært mistenkelig. Ved å erstatte den (wininet.dll) med en fil som var godkjent, så antok jeg at det ikke skulle ha noe betydning for stabiliteten til pc'n. Der tok jeg feil.

Combofix fjerner du ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør).

Dette vil også nullstille systemgjenopprettingen slik at du ikke får problemer ved en evt gjenoppretting senere.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Ja, spesielt Hirens boot-cd er et glimrende verktøy.

Beklager at pc'n gikk ned i knestående pga. dårlig support. Jeg bruker å sjekke disse signaturoppføringene (MD5-hash) mot en database som normalt lister opp hva som er godkjent og hva som ikke er det. I ditt tilfelle ga det ingen treff, noe jeg tolket som svært mistenkelig. Ved å erstatte den (wininet.dll) med en fil som var godkjent, så antok jeg at det ikke skulle ha noe betydning for stabiliteten til pc'n. Der tok jeg feil.

Combofix fjerner du ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør).

Dette vil også nullstille systemgjenopprettingen slik at du ikke får problemer ved en evt gjenoppretting senere.

ok, det var egentlig bra et pcen stoppet litt opp, pause i spillinga :p bra vi fiksa det før vinterferien var over. combofix er nå avinstalert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...