Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skjelver i hendene.

drugis

Anbefalte innlegg

heysann folkens ;)

er en gutt på 16år som har ett lite problem. Jeg skjelver i hendene mine så å si hele tiden. Det forsterkes betraktelig etter trening og jeg klarer så vidt å halde ett glass vann uten å søle. Det er ganske plagsomt og ubehagelig. Plages også i jobben min med dette.

takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Kan du beskrive plagene dine litt mer detalj.

joda.. er ikke så mye annet å si enn att jeg skjelver i hendene nesten konstant. noen ganger mindre enn andre. Mer om jeg nett har trent, visst jeg strekker ut fingrene så ser du att di rister. Utrolig plagsomt å ubehageli.

Lenke til kommentar

jeg lider definitivt ikke av angst, nervøsitet, høyt stoffskifte og bruk av visse medisiner. høyr stoffskifte?? usikker på betydningen av den. Det started for om lag ett halvt år siden. Folk rundt merker det ganske tydeli da jeg har fått kallenamnet "shaken". økt appetitt og munntørhet "lider" jeg ikke av.

Lenke til kommentar

Tenkte i starten at du hadde samme problem som meg, men det kan ikke stemme. Jeg skjelver litt når jeg er kald, hender ofte om rommet er kaldt og slikt, og da er jeg ikke i nærheten av å riste ut vann ifra glass eller slikt.

Er du dårlig trent/bruker armene mer enn kroppen er vandt til i perioder kunne dette vært grunnen, selv skjelver jeg i knærne når jeg har hått lengre strekninger/jobbet ekstra hardt.

Lenke til kommentar
jeg lider definitivt ikke av angst, nervøsitet, høyt stoffskifte og bruk av visse medisiner. høyr stoffskifte?? usikker på betydningen av den. Det started for om lag ett halvt år siden. Folk rundt merker det ganske tydeli da jeg har fått kallenamnet "shaken". økt appetitt og munntørhet "lider" jeg ikke av.

Du kan umulig vite om du ha høy stoffskifte. ;) Med mindre du ha en kjemilab hjemme.

Tips: elektrolytt ubalanse kan gi tremorer. Spesielt for en som trener mye.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Du kan umulig vite om du ha høy stoffskifte. ;) Med mindre du ha en kjemilab hjemme.

Jeg tror Tompsy traff blinken, mtp alderen din.

Tips: elektrolytt ubalanse kan gi tremorer. Spesielt for en som trener mye.

nei jeg kopierte den setningen fra posten over meg med stoffskifte. så du har rett, kan ikke vite det nei :) Tompsy traff blinken, mtp alderen min?? ser ikke noe annet enn ett spørsmål fra tompsy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...