Gå til innhold

Hva stjeler båndbredden min?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Dlink DIR-655 router og fikk da for første gang fullt utnytte av min 30/30mbit-linje. Men når jeg nå måler hos www.tptest.se så får jeg ca 18mbit ned og 15mbit opp. Dette er med Opera. Med IE får jeg ca 20mbit begge veier. Har siste firmware på router og har ikke gjort noen andre endringer. Har AVG internet Security og bruker den firewall`en, men det har jeg også alltid gjort. Bruker WPA2-kryptering på nettverket og har ikke mistanke om at noen andre er inne. Bruker kun trådløst.

Så: hva er det som stjeler båndbredden min? Hvordan kan jeg best feilsøke dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke kunne få full utnyttelse at linjen din når du kjører trådløst....Har samme linje som deg og tipper du også har fiber....På den pc`n som jeg kjører trådløst ligger jeg på ca det du ligger på...På pc`n som jeg har koblet til med nettverkskabel har jeg full utnyttelse av linjen min....Håper du ble litt klokere av det rotete svaret mitt.... :cool:

Lenke til kommentar

Ting som "stjeler" båndbredde:

- Trådløs overføring

- Kryptering i forbindelse med trådløs overføring.

- Nettleseren. Speedtest over http er ikke den beste måten å måle hastighet på. FTP er bedre.

- Antivirusprogram som scanner hver eneste fil som lastes ned. Vet at AVG har en slik funksjon.

- Dårlige speedtester. I ditt tilfelle kan det være at de er for korte til å måle din hastighet. Hastighet måles gjennomsnittlig.

Det er de to øverste som stjeler mest. Test med kablet nettverk.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...