Gå til innhold

Sliter fortsatt med å sette opp nettverk i red hat 8 og win

Anbefalte innlegg

jeg sitter fortsatt her å sletter med å sette opp nettverket mellom Windows og Linux, jeg vet at jeg har samba installert, har også prøvd å finne dverse dok rundt linux og nettverk, men har ikke blitt så veldig klok, jeg har en IP i linux, men er ikke helt sikker på hvordan jeg setter linux og windows opp i nettverk. noen som har noen tips, nok en gang, beklager at jeg spør så mye men, nå har jeg faktisk prøvd å søkt etter info selv også uten å bli særlig klok, eller fant forresten en link her en dag om hvordan jeg kunne gjøre det i windows, men har glemt den linken selvfølgelig. det var enkelt å gjøre det i Mandrake 9.1 men siden at jeg ikke bruker Mandrake noe mer, så bruker jeg da Red Hat 8.0 men der var det ikke så enkelt, noen som har noen tips? PS: jeg kjører dualboot mellom windows og linux, og både windows og linux er opp på nett, men jeg tror at både windows og linux har forskjellige ip`er.

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, det er ikke det, jeg prøver å komunisere med andre maskiner i nettverket, jeg har Linux på min pc, men det har ikke de andre i nettverket, de kjører windows. jo, ja jeg prøver å komunisere med SMB= Samba ja. for det bare ikke til, det vart vanskelig dette her. noen andre tips også?

Spørsmål 2: har også lyst til å få Wine eller Wine X opp å gå i linux også, men det for jeg heller ikke til, jeg tror også at dette programmet er installert på linuxen min. jeg tror dette pga at hvis jeg prøver å installere det på nytt så kommer det en melding om at programmet allerede er installert. men jeg finner hverken Wine eller Wine X jeg. hvor finner jeg den da?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar

og for å få skrevet dette så må jeg vel være root da. da tror jeg kanskje at jeg for til wine også, håper bare at jeg har det installert. tror jeg faktisk for til nettverket også. men i den manualen til Samba, så stod det noe med Brukernavn og Passord, men jeg har hverken brukernavn eller passord jeg. lurer litt på hvordan det skal gjøres da

håper på mange svar.

PS: takk for svarene som jeg fikk her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...