Haansi Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Heisann, Fikk mitt Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS i dag, og det virker jo egentlig veldig bra. Jeg har bare reagert på en ting. Når jeg har autofokus og bruker IS, så er det akkurat som om det kommer en svak, svak gnisselyd fra kameraet mens jeg holder skyteknappen inne. Slipper jeg knappen, så slutter lyden etter ca 1sek. Bruker jeg ikke IS, så kommer lyden heller ikke. Det virker også som om fokuspunktet "hopper" litt i det den finner fokus, og at den på en måte hakker litt. Noen som kjenner til dette? Er dette vanlig? Har 15-55mm Kit-objektiv med IS, og den bråker ikke slik. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg har samme objektiv, og har hørt de samme lydene og opplevd det samme med "hopping" når den finner fokus. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Merkelige greier altså. Men da er det hvertfall ikke noe gale da. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er jo ISen som lager lyden - såklart. Det er mekaniske deler som flytter på seg inne i objektivet, og da må det nødvendigvis bli lyder av det også. På eldre ISer, så er det skikkelige klunkelyder og greier når ISen starter opp. Altså ingenting å være redd for. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Det var godt å høre Takker for oppklarende svar. Var egentlig det jeg også tenkte, men reagerte på at det andre objektivet mitt ikke lagde lignende lyd, selv om det er fra samme tidsperiode og har IS. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det fordi at linsa er treig siden den lager den lyden,eller? Disse lydene er vel mulige å leve med? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Linsen virker ikke noe spesielt treg. Ja, lydene er ikke plagsomme en gang. Er så vidt man hører de visst det er HELT stille i rommet. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Linsen virker ikke noe spesielt treg. Ja, lydene er ikke plagsomme en gang. Er så vidt man hører de visst det er HELT stille i rommet. Flotte greier, var tregheten jeg fryktet. Men da er det fritt fram, hvordan er du fornøyd med objektivet? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Alle IS/VR objektiver lager lyd. Ble noe overrasket første gang jeg trykket på utløserknappen på kamera med 70-200 VR koblet til. Ikke mye, men man hører det (typisk summelyd). Endret 16. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Lyden høres helt rar ut. Kan kun sammenlignes med noe man har hørt i en Starwars-film. Ikke lydnivået altså, bare selve lyden. Linsen virker ikke noe spesielt treg. Ja, lydene er ikke plagsomme en gang. Er så vidt man hører de visst det er HELT stille i rommet. Flotte greier, var tregheten jeg fryktet. Men da er det fritt fram, hvordan er du fornøyd med objektivet? Fornøyd sålangt, skal ta noen flere bilder nå. Endret 16. februar 2009 av Haansi Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hele VR/IS teknologien er litt Star-Wars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå