hakonvl Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei! Har et problem, litt rart problem egentlig. Har et funskjonsbiblotek der en del av funsjonen returnere en variabel. Eks: <?php function test(){ // Testfunksjon $variabel = "test"; //Definerer variabelen return $test; //returnerer variabelen } test(); echo $test; Dette skulle jo fungere, eller har jeg glemte noe Det var i allefall sånn det stod i PHP boka som jeg bruker til og lære meg PHP med vist jeg husker rett. Skulle dobbeltsjekekt der hvis jeg bare hadde hatt den her... Synes dette er litt rart fordi heg har hatt noen funksjoner som har fungert før men har slutta og fungere nå og skall ikke ha gjort noe tull med koden der heller. Bruker PHP 5 i Apache 2 pakka i XAMPP Håper noen kan hjelpe meg, hadde vært kjempe fint Takk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Du har nok glemt noe, ja. Gå tilbake et par sider og les om igjen. <?php function foo () { $bar = 'Content goes here'; return $bar; } echo foo (); ?> Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Ojsann! Fungerte nå, men har en funksjon som kobler til Databasen og den returnerer $tilkobling og har jo brukt den uten og kalle funksjonen hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå