Gå til innhold

Denne mobilen har en måned batteritid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vi derimot kan være sikre på er at

1) E55 kommer med det kraftigste batteriet i dagens mobiler, 1500 mAh.

2) E55 skal bruke mindre strøm på tilsvarende funksjoner enn tidligere modeller fra Nokia.

Som kan tyde på at uansett hva man bruker den til vil den vare lenger enn om man gjør det samme med en annen :)

Lenke til kommentar

OML: E71 startet på ca. 3600 kr. Den har ikke sunket en krone i pris siden lanseringen. Det sier litt om holdbarheten til telefonen. Den har derimot steget noe, men det er vel grunnet dollaren.

post-28046-1235759253_thumb.png

Sigmund: Joa, dette var litt mer enn forventet, men ikke mye. Prisene som er klare så langt inkluderer 3 års navigasjon, og det utgjør gjerne rundt 500 kr av prisen.

E75's pressemeldingspris var €375, mens E55 sin pressemeldingspris er €265. Så, tja, vi kan vel forvente rundt 3000 kr på E55 da..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://www.mobile-review.com/review/nokia-e55-en.shtml

Da var Mobile-Review klar med en ganske god omtale/forhåndsomtale av E55. Han legger mye vekt på at E55 står på svakt grunnlag hva gjelder salgstall, spesielt siden den møter sterk konkurranse på alle fronter bare fra Nokia i seg selv. Nokia 6700 Classic og E51's oppfølger vil være sterke konkurrenter.

Ellers viser han (som forventet) til en strålende batterikapasitet.

Overraskelsen for min del var at denne ikke bare har 3,5mm jack, men også egen audiochip som i XpressMusic-modellene.

Jeg blir bare mer og mer imponert over denne, samtidig som jeg ser at den neppe kommer til å selge i hopetall. Litt leit, egentlig. Er imponerende at de har fått et 1500 mAh-batteri inn i en mobil ikke stort bredere enn E51!

pic05.jpg

Endret av genser
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

E55 har meget god batteritid - de tekniske dataene er kun under optimale forhold, og standby forutsetter at telefonen bare ligger der, eller? Uansett taler tallene og oppgitt batterikapasitet (1500 mAh) for at den har et meget seiglivet batteri. Blant annet har jo ikke telefonen noen stor skjerm.

Mens det på mange nokiamobiler etter hvert er relativt liten forskjell på standby-tidene med GSM kontra 3G, er det mye mer på denne modellen. Det skulle tilsi at man kan kjøre den på GSM dersom man skal bruke den på steder uten lademuligheter.

Jeg har hatt Sony Ericsson P1, og vendte meg ikke helt til å måtte trykke på venstre og høyre side av tastene. Det ble en del feiltrykk. På E55 trenger man ikke tenke på dette. Her blir det som med vanlige alfanumeriske taster, men maks to trykk. Regner med at for tall, kan man holde inne de tastene som har tall, slik som vanlig er på alfanumeriske taster. Dessuten finnes det en funksjonstast, som på f.eks E71 for tilgang til spesialtegn

Kameraene på de E-modellene jeg har hatt (bl.a E51 og E71) har ikke vært bra, så jeg forventer ikke det store fra E55. At E55 "kun" har 3,2 megapixelkamera er helt greit, så lenge bildene blir ålreite. Men dersom bildene blir elendige innendørs, hjelper det ikke om det er 3,2, 5 eller 8 megapixler. "Men, dette er jo en typisk businessmodell", er vel omkvedet. Vel "businessfolket" fortjener vel et ålreit kamera også?

Nokia er flinke å kjøre på med 3,5 mm hodetelefonkontakt, wi-fi og GPS (her med Nokia Maps 3.0) og FM-radio med RDS. Flott, både for businessfolket og andre!

Regner med den kommer med den vanlige, utdaterte nettleseren, men det finnes jo Opera, samt den nye Skyfire, så dermed er man reddet!

Gleder meg til denne modellen kommer i løpet av juni. Kunne nok tenkt meg Nokia 6710 Navigator, som kommer med en enorm utstyrspakke, men den kommer ikke før en gang i Q3.

Har sett på mange mobiler på nettet, både fra Nokia, Samsung og HTC, men det blir nok nokiasommer her i gården.

Lenke til kommentar

@ genser:

Takk for linken til Mobile Review, som alltid er tidlig ute med tester og forhåndsomtaler!

http://www.mobile-review.com/review/nokia-e55-en.shtml

Her lest forhåndsomtalen, og mye med telefonen var bra! Men dessverre var mine antakelser angående kameraet riktige, dersom man skal dømme ut fra de testbildene som finnes i forhåndsomtalen. Det er tre bilder, alle tatt innendørs. Heldigvis, for det er her kameraet settes på de største prøvene. Ingen av bildene er spesielt gode, men særlig ett av dem er helrævva. Svært langt fra skarpt.

Selv om testtelefonen nok er en "beta-utgave", vitner det om et kamera med dårlig ytelse. Og da har de ikke testet motiv i bevegelse. Men det er kanskje grenser for hva man får til på en så tynn telefon.

Bildene på E71 var heller ikke det store på innedørsbilder, men etter den tredje programvareoppdateringen på nyåret ble dette bedre. Har nå den siste, fra april i år. Men dessverre er bildene for mørke, og dette må ofte kompenseres for, f.eks i Windows Vista fotogalleri sin "Fiks"-funksjon. Hadde også en gang E51, men den leverte jeg snart tilbake i butikken. Kameraet der var helrævva. Hvordan det ble etter programvareoppdateringer, vet jeg ikke.

Heldigvis er det jo som nevnt mye bra med E55!!

Du har rett i at E71 ikke har sunket så mye i pris. Det er en meget populær modell, med meget god byggekvalitet, og den er meget behagelig å bruke. Telefonen er høyt profilert, og på de aller fleste måter en av Nokias virkelig vellykkede telefoner.

Dersom man søker etter den på www.kelkoo.no , vil man finne at prisene holder seg godt.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...