gorefest Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 hei! Jeg har to pcer som jeg hadde tenkt og sette sammen i clustere. min plan var å sette dem sammen for å øke ytelsen, for å kunne spille av 1080 hd filmer. ved å bruke High-performance computing. så jeg lurer på om noen har noe kunskap om dette temaet, sånn at dere kan komme med noen råd. her er de operativsystemene jeg har finnet som kan brukes til dette: pelican hpc (linux) windows hpc server 2008 etter som jeg har skjønt så må man ha en spesiel cpu for å bruke hyper-v i windows server. sånn at min mulighet blir vel å prøve ut linux. så her er et par spørsmål hva skal ligge på pcen som skal brukes som computer node? finnes det en cd jeg kan laste ned og brenne for å få till walk-on-lan. hvis jeg ikke får det til å fungere? jeg setter pris på alle tips, for dette er et helt nytt tema for meg og det ser ikke ut til å stå så mye om det på internet. vill dette egentlig fungere? altså koble sammen pcer i cluster for å få bedre ytelse på hdfilmer? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Desverre finnes det ingen muligheter for å "clustre" maskiner for å drive med dekoding av film. Forøvrig snakker du om walk-on-lan, men jeg tipper du egentlig snakker om wake-on-lan(som forøvrig har lite med clustering å gjøre). Det du nok egentlig tenker på er PXE booting av compute noden(PXE kan brukes til å boote compute noden, uten hardisk). Rocks er eksempel på en "ut-av-boksen" distro, som kan hjelpe deg med å sette opp ett cluster. Men dette er typisk brukt til forskning, hvor det er mulig å paralellisere oppgaver. Endret 16. februar 2009 av kpolberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå