Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmeside: Få linker til å bli understreket?

Anbefalte innlegg

Konstruerer ny hjemmeside om kveldene, og har kommet godt i vei. Her brukes kun Notepad og HTML. Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan man får linker til å bli understreket i det man peker på dem med musepekeren. (viss dere skjønte det..) Altså, jeg vil ikke ha linker som er understreket hele tiden, men bare når musa er over url'en. Veit at LINK og VLINK er HTML for hvilken farge linkene har før og etter trykk, men dette med understreking finner jeg altså ikke ut av.

Gjentok sikkert meg selv her nå, dere får ha meg unnskyldt, kl. nærmer seg 04:30, det er tid for søvn :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjer automatisk og trengs ikke bli kodet til. Hvis det ikke skjer hos deg, kan det være pga du har disablet det i browseren.

Hadde forresten et lignende problem med sidene mine og Opera, men plutselig en dag løste det seg...

Lenke til kommentar

ja jeg sier at css er det man bruker, link og vlink og andre lignende undertager brukes ikke lengre da css, som er mye bedre på absolutt alt som har med layout å gjøre, har tatt over, så hvis du ser sider på nettet hvor disse brukes er det enten n00bs eller veldig gamle uoppdaterte sider. hvis du skulle hatt underline på feks en en link e.l. hele tiden så kunne du ha brukt <u>linken</u>, men css er altså mye bedre å enklere i det lange løp.

Si at du har en webside med 5 eller flere undersider som alle skal ha samme designet da er det vannvittig mye enklere å få det likt med å bruke et externt css script på alle sidene. for å lære mer hvis interesse: www.w3schools.org

Lenke til kommentar
Ta en titt på xhtml. Der har du faktisk ikke lov til å kode layout i hjemmesiden. Alt henvises til css. En drøm å bytte ut layouten :)

det var vel akkurat setningen jeg lette etter,

xhtml er best. Da jeg begynte å lære meg xhtml for en stund siden tok det rundt 2 måneder før jeg skrev validert kode uten å tenke over det en eneste gang, hver gang jeg sjekker noe jeg har mekka nå er det alltid valid på første forsøk og det er ikke fordi jeg er spesielt flink eller.no, men fordi sammenhengen xhtml css2 gjør webside koding vannvittig mye lettere.

Lenke til kommentar

tips:

lær deg CSS el. last ned topstyle pro (finner det på www.download.com).

Siden din blir mye bedre (finere å se på) og det blir lettere å få den validert. Topstyle kan også brukes til å skrive XHTML med. Validering for både CSS og alle typer HTML. Veldig kjekt prog. Bruker det hele tiden.

Bare så synd at det er shareware :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...