Gå til innhold

Bindingstid på kurs / utdanning

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen erfaringer på hva som er vanlig bindingstid på kurs / utdanning?

Skal på et kurs til rundt 30k, pluss at jeg har meldt meg opp i et fag (5k) som arbeidsgiver dekker. Men det ønsker arbeidsgiver å dekke mot bindingstid.

Hva er vanlig lengde på bindingstid i forhold til kurs / utdanning?

Vet ikke om jeg er helt enig i at jeg skal ha bindingstid på dette. Det er tross alt en ukes kurs (nødvendig i jobben), og mine 6 studiepoeng er også nødvendig i jobben.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags type kurs er det du skal på? Jeg hadde en på gamle jobben som hadde noe videre studier på BI som hun måtte gi en bindings tid på et eller to år.

Uansett virker det som at du er fersk i en ny jobb? Da burde det ikke skade uansett med 6-12 månder. Å bli der noe kortere ser uansett bare dårlig ut på CVn.

Lenke til kommentar

Er ganske fersk i jobben ja. Har ingenting imot bindingstid for utdanning. Fornuftig av arbeidsgiver dette. Men i dette tilfelle er det snakk om 30k mot eventuelt 1.5 år.

Har ingen planer om å bytte jobb i løpet av de nærmeste 2-3 årene, men det er prinsippet :-)

Dette synes jeg personlig er i overkant av hva jeg ønsker å binde meg mot.

Men jeg vil jo gjerne høre hva andre har å si om bindingstid før jeg setter igang en diskusjon med arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Kurs til 30k vil jeg ikke plassere noe bindings tid på...det utgjør vel ikke mer enn en månedslønn...

Jeg tok derimot alle microsoft certifiseringer på nærings akademiet samt noen kurs til med den nette sum av 80k i halvåret. Totalt så fikk jeg 1 års bindingstid hos arbeidsgiver etter dette. Jeg gikk da i 2 år tilsammen, samt at jeg to cisco og cne/cna og en hel haug med kurs som arbeids giver sendte meg på.

Det som kostet var jo kursene på nærings akademiet....vel 240k tilsammen der tenker jeg det var.

Den gangen var det nesten en årslønn for meg, og da vart bindingstida deretter....men - et kurs til 30k kan ikke sammenlignes med det. Er det nødvendig for jobben, så bør jo han spandere det for at du begynner.

Lenke til kommentar

Det morsomme er at arbeidsgiver gjerne dekket flyttingen min, men det fikk jeg dekket på annet hold, siden samboeren fikk dekket det. I stedet for fikk jeg 10.000 kroner til dekking av diverse flytteutgifter mot ei binding på 2 år :-) Gjett om den bindingen holder meg da!

Skal ta meg en prat med sjefen om bindingstid neste gang.

Lenke til kommentar

Dui har alt en binding på 2 år pga 10.000 i bonus? hehe, det hadde jeg nekta. Men oppå dette skal du ha yttelige 1,5år altå 3,5 år i total binding? Hadde blitt skeptisk da.

Synes gamle jobben min gjorde det bra. Ingen binding, men hvis jeg ble 2år så fikk jeg en bonus på 30k. Mer enn gullerot enn noe tvang. Mye bedre system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...